Intel Celeron 2.7 GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InfoMan
AMD-moderkort och en billig XP CPU är en återvändsgränd. Det går inte att stoppa en Athlon 64 CPU i ett gammalt XP-moderkort.
Bästa affären är dock att vänta tills 22 september, då kommer AMD-fansen att ge bort sina gamla XP-moderkort och CPUer.

Vet inte om man ska rekommendera en intel processor om man ska undvika återvändsgränser

Hade den kostat bra mycket mindre än en XP 2500+ så visst. Men nu så kostar den ju mer :\

Håller med om att detta är en onoff processor -> många Hz = fet prestanda och stort lager (30gb)..

Permalänk
Avstängd

Pratade med en datorsäljare, han sa att han till 90% säljer Celeron till företagen. Företagarna vill inte ha okända AMD och vill ha en så billig dator som möjligt, då blir det Celeron, men det räcker då de oftast bara kör Officeprogram.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InfoMan
Några jämförande benchmarks mellan P4 2,26Ghz och Celeron 3Ghz med ett GF Ti 4600:
3DMarks2001, P4 2,26Ghz 10861, Celeron 3Ghz 10582
PC Mark 2002, P4 2,26Ghz 5559, Celeron 3Ghz 6895
XMPEG 4.5, P4 2,26Ghz 118, Celeron 3Ghz 99
Quake 3 Arena, P4 2,26Ghz 248, Celeron 3Ghz 220

Det finns ingen P4 Celeron 3 GHz. Att jämföra en överklockad processor med en oöverklockad kan knappast kallas rättvist.
Kolla t.ex. denna artikel på Xbit - http://www.xbitlabs.com/articles/editorial/display/celeron-20... Den visar ganska bra hur en P4 Celeron @ 3 GHz presterar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mag
Celeron är bra cpu och mycket bra om man vill ha tyst system.
Min gamla Celeron 1.2Ghz fungerade helt ok även i spel och jag kunde
köra cpu kylaren med 5Volt och tempen gick aldrig öven 45c.
Har nu XP 2000+ som låter som flygplan och börjar bli irriterat över ljudet
så nästa cpu bli nog celeron igen för mej, spelar nästan aldrig spel
eller kör med tunga 3D saker så Celeron prestanda räcker mycket bra för mej !
Varför ska man ha monster maskin om man inte behöver det ?

Den processorn du pratar om är en Celeron Tualatin. Det är en mycket fin processor, har t.ex. dubbla L2 cachen mot "nya" P4 Celeron. Angående ljudnivå så utvecklar en P4 Celeron inte mindre värme än en motsvarande Tbred.
Varför ska man ha en monstermaskin när man inte behöver det? Finns ingen anledning till det naturligtvis, men varför betala mer än vad man behöver? Behöver du inte mer kräm än vad du får ut av en P4 Celeron så köp ett billigt XP-system istället, få ett något snabbare system och pengar över.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Har en Celle 466 och en 900 som funkar prima, även i spel.

Återigen, P4 Celeron är inte att jämföra med tidigare Celerons som var betydligt bättre (jämfört med sin samtid naturligtvis).
Sen tror jag inte många håller med om att en Celeron 466 el. 900 funkar prima i spel, iaf inte i de senare som t.ex. Unreal 2 osv.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

köpte en Celeron 2.0 för ett halvår sen...eller någe, klockat upp den i 2,7 (blir mer när jag får nya minnen) och jag kör orginalkylning.
hade en xp1800+ innan....bara problem med den för mig...O DEN LÄT SOM EN JÄVLA FLOCK MED GNUER!!!
jag är nöjd med min celeron......tycker att det var billgt jag köpte den me....mobo och prolle för 3000......är välle ok?
(hade en celly på 466mhz innan.....körde UT fint som fan iaf )

Visa signatur

Gaming Rig = ROG STRIX B350-F Gaming, Ryzen 1700x, Gigabyte G1 GeForce GTX970 16gb G-Skill Ripjaw V 3200mhz CL14.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightstalker
köpte en Celeron 2.0 för ett halvår sen...eller någe, klockat upp den i 2,7 (blir mer när jag får nya minnen) och jag kör orginalkylning.
hade en xp1800+ innan....bara problem med den för mig...O DEN LÄT SOM EN JÄVLA FLOCK MED GNUER!!!
jag är nöjd med min celeron......tycker att det var billgt jag köpte den me....mobo och prolle för 3000......är välle ok?
(hade en celly på 466mhz innan.....körde UT fint som fan iaf )

Lät processorn som en flock gnuer??

Jag kan inte höra mina AMD processorer.
Vet inte om dom ens ger ifrån sig nå ljud, men i vilket fall så låter de så lite att den överröstas av nån fläkt...