Permalänk
Medlem

ingen som kan förklarar hur man får dit spelen och igång dom? jag har kabeln...

Permalänk
Medlem

Tacka fan till min Casio CFX-9850 GB PLUS! Färgskärm. kan installera doom på den haha

Visa signatur

Intel Core2Duo E6400 2.13ghz @ 3.4ghz | Asus P5B-Deluxe | 3GB Corsair TWIN2X PC2-6400 | Gainward 8800GT @ 700 mhz / 2100 mhz |

Permalänk
Medlem

På tal om det så kan träffa en hel del butiksbiträden o.dyl som har examen från naturvetenskapliga programet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dred
Väl rutet, dojz!
Det känns som det är dags att lägga ner hela den här gymnasiala debatten. Här kommer lite intressanta fakta:

Naturare är inte smartast! En del naturare är smartare än andra människor. En del andra människort är smartare än naturare.

Naturare kommer inte att ha tre gånger så hög lön. En del naturare kommer att ha tre gånger så hög lön som en del andra. En hel del civilekonomer som jobbar som börsmäklare kommer att ha tjugo gånger så hög lön som en hel del naturare. En del naturare kommer att ha lägre lön än jag och då är jag ändå en stackars underbetald webbutvecklare.

Det finns tre sätt att få ihop mycket pengar:
1: Hög utbildning och därmed bra jobb ger ganska mycket pengar.
2: Ambition, hårt arbete och företagsamhet ger mer pengar.
3: Spel och dobbel (Lotto, Bingolotto etc) ger tydligen folk, som absolut inte har förtjänat det, alldeles för mycket pengar för att det ska vara anständigt.

Beklagar, det går inte att göra snabba IT-klipp längre. Riskkapitalbolagen är inte lika villiga att slänga pengar på en. För tre år sen hade det varit en given vinnare.

Ha det bra och krama varandra i trafiken.

PS. Jag gick Teknisk linje på gymnasiet, tog studenten 1991 och sen dess har jag hunnit med studier i såväl Lund som Linköping, men ingen examen, samt en hel del olika jobb.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

Dred förklararde det mycket bra! Tur det finns folk som kan printa ner det man själv vill säga i text

Visa signatur

Intel Core i5 3570k @ 4.2 / ASRock Z77E-ITX / Sapphire 7950 OC @ 1150/6200 / A-Data 8GB 1600MHz / Kingston V300 120GB + WD 3 TB / Noctua NH-L12 / Bitfenix Prodigy / bq! E9-CM 480W / LG IPS236V / Ett fan av tysta datorer.

Permalänk
Medlem

ingen som kan svara på min fråga?

hur får man in ett spel och hur ska man sen starta det?

när jag har försökt så hammnar spelet i PRGM, och sen när man startar det så står det bara prgmMARIO....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mockan
ingen som kan svara på min fråga?

hur får man in ett spel och hur ska man sen starta det?

när jag har försökt så hammnar spelet i PRGM, och sen när man startar det så står det bara prgmMARIO....

tryck enter efter det

Visa signatur

flippy @ Quakenet

Permalänk
Medlem

då kommer det upp ett errormeddelande

i PRGM så finns bara 1 fil, ska de finnas fler?

Permalänk
Medlem

då är det väl fel på programmet

Visa signatur

flippy @ Quakenet

Permalänk
Medlem

slå om till polär graf, mata in följande:

y1=10cos(16xx)
y2=150cos(16xx)

Graph
så ska ni se på grejjer
tror iaf det var så jag skrev, har räknaren i skolan... vissa har ju iaf windowmoddad ti83:a med porrdioder... det ni.. puss

//DJ

Visa signatur

ASUS m2n68-AM Plus, AMD X6 1075T, 4GB RAM, XFX AMD radeon 5770
BOINC-maskin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLAGEL
Har också en TI83+ som jag fick av skolan.

Vad bortskämt! Jag fick köpa min själv (som sen blev stulen) och sen fick jag köpa en till själv.. Kostnad? Cirka 1900 kronor. *grr*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Atma-n
mirageOS lägger sig i Apps. Har en ti-83+ jag med En fin sak.. Men du måste ta bort nått program i apps (på en orörd 83+) för att få plats.

Tog inte bort nåt, har 5 spel...

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henke_t55
Går du IP eller... brukar vara så dom är lite avudsjuka för att naturare är dubbelt så smarta och kommer att ha 3gånger så hög lön.

Jo jag är så avundssjuk, men nu känns det bättre när jag har pratat med någon som verkligen är högre stående än mig...ooh vad gött det känns....:rolleyes:

edit: jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt dig....

Visa signatur

"People who invent random theories which only defend the vendor must have
been beaten as children. Beaten with sticks."
- Theo de Raadt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ESD
säger bara en sak: ti83+ Silver Edition!! rocka så fetast... annars en bacligt vore en bra grej

Jag tycker faktiskt att min Ti-92 rockar fetare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Vaddå fjollig miniräknare? PALMPILOT heter det!!!

Haru något tips på ett avancerat räkne program till palm?

Visa signatur

[Nf7-s v2][Xp1700+ Tbred-B Jiuhb 2086@1.72vcore][Volcano 9@2500rpm][512mb twinmos pc2700][Abit siluro G4 ti4200 64mb][Ibm 120gxp 120gb, 2x80gb]ICQ:39526420 MSN/mail:per.bjore@telia.com I intend to live forever or die in the attempt. Kör Civic -92 sohc VTEC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ESD
säger bara en sak: ti83+ Silver Edition!! rocka så fetast... annars en bacligt vore en bra grej

bara för att den har mer minne?
annars kan man pula med löddkolven osså wipps så kan man koppla in ett minnes kort från playstation

Visa signatur

Desto mer man tänker förstår man att man inte kommer att förstå.

Permalänk
Medlem

Han skrattar nu, du skrattar sedan. Hans högre stående verkar iallafall inte reflekteras på hans sätt att skriva.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Opteron
Jo jag är så avundssjuk, men nu känns det bättre när jag har pratat med någon som verkligen är högre stående än mig...ooh vad gött det känns....:rolleyes:

edit: jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt dig....

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mockan
ingen som kan svara på min fråga?

hur får man in ett spel och hur ska man sen starta det?

när jag har försökt så hammnar spelet i PRGM, och sen när man startar det så står det bara prgmMARIO....

Du måste ha ett menyprogram av något slag för att kunna köra spelen, som till exempel Ion eller MirageOS...

Visa signatur

[size="1"]Min lillebrorsa, när jag förklarat om resistans för honom:
-Leder smala människor ström sämre?
Mitt svar: De leder sämre på längden, men bättre på tvären...[/size]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zapher
Tog inte bort nåt, har 5 spel...

Olika minnen för programmen under apps och prgm om jag inte har helt fel för mig...

Visa signatur

[size="1"]Min lillebrorsa, när jag förklarat om resistans för honom:
-Leder smala människor ström sämre?
Mitt svar: De leder sämre på längden, men bättre på tvären...[/size]

Permalänk
Medlem

Välkommen tillverkligheten alla gymnasiefolk. När ni naturare väl kommer upp på högskola/universitet är det bara att börja om från början om ni litat på miniräknaren genom hela gymnasiet.
Jag gick media i gymnasiet.. Det var det som passade mig bäst då. Men efter lite jobb på reklambyrå kom jag på att det inte var något för mig (för mycket politik och för lite skapande )
Så jag läste tekniskt basår på malmö högskola och läste upp alla ämnen som fattades för ingejörsutbildningarna. Och nu när jag börjat på en så är jag mycket mer föreberedd på alla matematik än de som kommer direkt från gymnasiet och blir skitförvånade när de inte får använda miniräknare och verkligen måste tänka.

Visa signatur

Hej jag är snäll.

Permalänk
Medlem

ti 83 saker

Förut hade jag en länk till en sida som hette rich files eller nåt...

där stod det hur man programerade avanserade spel(lätta spel och uträkningsprogs kan man ju redan:D)

men men där fan en massa coola hårdvaru tipps...

Hur man byggde på en switch på utsidan som ändrade värdet på en kondensator som
får miniräknarn att gå i 20 mHz i stället för de ynka 6 som är orginal.

Sen kunde man bygga till en port undertill en db-9:a tror jag....men men när den var på platts kunde man koppla in högtalare omm man ville, eller temp mätare..mm, sen använde man program för att kolla temperaturerna.

Alla dessa coola miniräknar saker fans på sidan men adressen försvan när windows ominstalerades

Hoppas någon fårstår något av det jag skrev, och att någon kan hitta sidan!

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m_soderlund
Vad bortskämt! Jag fick köpa min själv (som sen blev stulen) och sen fick jag köpa en till själv.. Kostnad? Cirka 1900 kronor. *grr*

Hittade min Ti86'a i en slumplåda på Åhléns.
De tog samma pris för 82, 83 och 86'or.
500:- så var den min.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drop
bara för att den har mer minne?
annars kan man pula med löddkolven osså wipps så kan man koppla in ett minnes kort från playstation

Nä.. för att den är 2.5ggr snabbare....

Visa signatur

min skärm är större än din

Permalänk
Medlem

Re: ti 83 saker

Citat:

Ursprungligen inskrivet av G4jm0r
Förut hade jag en länk till en sida som hette rich files eller nåt...

där stod det hur man programerade avanserade spel(lätta spel och uträkningsprogs kan man ju redan:D)

men men där fan en massa coola hårdvaru tipps...

Hur man byggde på en switch på utsidan som ändrade värdet på en kondensator som
får miniräknarn att gå i 20 mHz i stället för de ynka 6 som är orginal.

Sen kunde man bygga till en port undertill en db-9:a tror jag....men men när den var på platts kunde man koppla in högtalare omm man ville, eller temp mätare..mm, sen använde man program för att kolla temperaturerna.

Alla dessa coola miniräknar saker fans på sidan men adressen försvan när windows ominstalerades

Hoppas någon fårstår något av det jag skrev, och att någon kan hitta sidan!

Denna kanske ....

http://www.geocities.com/SiliconValley/Lakes/5081/RichsTIPage...

Permalänk
Medlem

hmm.. jag ska iaf köpa en TI-82 lr TI-83 nästa vecka typ.. måste som sagt ha den för den matte jag ska gå.. och det med att elare, samhällselever m.m är lägre stående är VÄLDIGT fel.. men fastän jag går en "Tuffare" linje så tycker jag så.. men kanske lite dåligt att de har en betydligt lättare matte A bok än vad tex natur, teknik har.. de skulle ha samma..

Permalänk
Medlem

skaffade mig en 83+ förra veckan, var kan man tanka spelen ifrån ?!

Visa signatur

xlycpq

Permalänk
Avstängd

fan vad besviken jag blir... det är ju C11-capicatorn man ska byta ut.. Jag öpnnar i glada tag min fina ti83+ och där inne så ser den inte alls ut som den borde göra. Hittar ingen C11-capicator heller.. nu har man ju nästan gråten i halsen...

btw, fysikläraren hade en ti83+ SE och helvete vad den ritade grafer fort!!

edit: här är urlen till guiden jag läste: http://membres.lycos.fr/ftp83plus/overclocA.htm
kan nån annan öppna sin dosa och se om den är som den, eller är det bara jag som är olyckligt lottad?

Visa signatur

[size="1"]Chip-Con Prometeia || Xtreme DDR 512MB || EPoX 8K5A2+ || AMD 1700+@2860MHz || Creative Gf4 Ti 4400 || Gentoo linux
[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t-killer
Erikus: Jo visst är det larvigt att inte klara sig utan räknare, vi i min klass använder miniräknaren så lite som det går men när det handlar om riktigt mariga uträkningar så finns det oftast en begränsning vad vi människor klarar på hygglig tid.... ta roten ur 47499664, eller få fram sinus värden som är ganska hyggliga. Visserligen behöver de "lägre" stående gymnasie eleverna miniräknare till enkla saker som roten ur 625 (samhäll, fordon), så som jag skrev "Vi naturare klarar oss inte utan miniräknaren" så menade jag att vi räknar så avancerad matematik så utan räknaren skulle det ta alldeles för länge (om inte gå alls), menas de andra linjerna får en mycket lättare bok, se bara på matematik A, vi räknade massa algebra och sinus, menas samhäll, fordon och bygg lärde sin de fyra räknesätten, känns surt att de får samma poäng för mindre arbete men utan det vi lärde oss skulla vi aldrig klarat matematik B och nu C, sedan blir det även E och F (trean).

Ganska rolig åsikt om att det är för avancerad matte....
På universiteten använder vi inte räknare, och det är helt klart mer avancerad matte här än på gymnasiet...
Problemet med gymnasiet är att alla har fått för sig att man inte kan svara ln 2 utan måste skriva ut vad ln 2 är med 10 nuffror, trotts att det är mycket lättare att se vad som menas med ln 2 om det just står som det...

Visa signatur

A legacy of pride, A future of promise
gusvo085.mine.nu

Permalänk

kan mest upplysa er om att sedan på högskolan så får man inte använda dem...

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Medlem

ajdå..
da va lite synd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gvs
Ganska rolig åsikt om att det är för avancerad matte....
På universiteten använder vi inte räknare, och det är helt klart mer avancerad matte här än på gymnasiet...
Problemet med gymnasiet är att alla har fått för sig att man inte kan svara ln 2 utan måste skriva ut vad ln 2 är med 10 nuffror, trotts att det är mycket lättare att se vad som menas med ln 2 om det just står som det...

Precis... matematiken börjar där siffrorna slutar..

På gymnasiet har man bara räknaren för att man ska kunna ge simpla numeriska svar som t.ex. 90grader istället för pi/2 rad

Nu ska väl inte jag säga något som fortfarande går gymnasiet, men jag tycker ni som skryter om att ni går natur överdriver lite, även om det där med att naturare äger råkar stämma på just min skola

Visa signatur