Permalänk

1337 d00dz Hilfe! Jag har koolance ;)

lol yaya. Jag vet... Bespara mig de syrliga kommentarerna ty jag vet redan vad många av er tycker om koolance systemen. Till mitt försvar så var det den första (och än så länge) enda kontakt med vattenkylning.

Hursomhelst... Jag nyttjade avjoniserat vatten från början vilket resulterade i kalkavfällning samt övertryck i systemet efter några månader. (mycket otrevligt att ta ut pluggen... SPLASH! uh oh... va blött det blev i rummet...) Körde igenom systemet med ett par liter garanterat destillerat vatten. Visst... kalkavfällningar finns kvar i ledningar och så men systemet funkar iallafall...

Nu är det läge att miffla lite med burken (heh... garantier har gått ut och jag vill leka mer...) så nu till mina frågor:

1. Jag vill bli av med ev. kalk i radiatorn. Läste något om att lägga den i avkalkningsbad. Is this the way to go?

2. Finns det andra vätskor än koolance egen "refill" som är ok att använda? Har den några magiska egenskaper som inga andra system behöver? Kunde juh va kul med lite neon etc. Någon som vet?

3. Fläktarna på ovansidan tycker jag låter för mycket... Nån som har förslag på andra fläkter som jag kan pilla dit? Kunde vara trevligt att kunna köra på högvarv utan att gf'en vaknar heh

Uhm... det är nog allt f.t. Tack på förhud (uh oh... bad humor warning... bah... too late...)

/S

DS. Rösta nej så får du en glass DS.

Visa signatur

Livet är inget för nybörjare...

Permalänk

Koolance EXOS eller?

Visa signatur

Swim, swim, hungry

Permalänk
Medlem

lånar tråden lite..:)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sunshades

1. Jag vill bli av med ev. kalk i radiatorn. Läste något om att lägga den i avkalkningsbad. Is this the way to go?

Skulle också vilja ha svar på fråga ett.. inte länge kvar till jag får nytt kylblock och tänkte att jag skulle få bort det eventuella kalket som sitter i radiatorn(black ice xtreme), har bara använt dest. vatten i snart ett år nu..:) funkar det att fylla den med t-röd eller liknande och låta den ligga så ett tag?..:)
ska försöka få bort färgen också på nått smart sätt, nån som har nått tips...:)

Visa signatur

Opteron 146/CABYE 0540FPBW @ 2950Mhz, 1.525v | 2*512Mb Twinmos SP 3500 |Leadtek 6800LE 12/6 422/936 | ASRock 939Dual-SATA2 |

Permalänk

Näppz det är inte EXOS. Planen är att demontera det hela för att sedan dra nya slangar + sätta ett block på gfx'en oxå.

Visa signatur

Livet är inget för nybörjare...

Permalänk
Medlem

Kör med avkalkare för kaffekokare.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....