Någon som är het på GIRDER?

Permalänk
Avstängd

Någon som är het på GIRDER?

Hej..

Jo, jag har läst, läst och läst.
Testat, testat och testat. Men får det fan inte som jag vill..
Har tankat en plugin för winamp3 och lagt in den i girder.
Men det går inte att styra wa3 ändå. Värsta av allt är att girder får kontakt från fjärrisen eftersom den blinkar när jag pillrar

Aja. Vore tacksamm om någon kunde hjälpa mig. Antingen genom att skriva eller ladda hem www.radmin.com och "ta kontroll" över datorn och fixxa det!

Mvh. Peter

Visa signatur

åttonde..
Abit NF7-M - 2600+ Barton - 2x256Mb PC3200 TwinMos-Winbond - 120 Gb - GF4MX

Permalänk
Medlem

Jag vill påstå att jag är en riktig (haj)fena på girder...
...men eftersom jag inte tycker om wa3 så får du ingen hjälp

Nädå, det du vill göra är alltså att styra wa3 från din fjärrkontroll eller är det något annat plugin du laddat hem som du försöker få att funka?
Jag hatar iaf styra-program-plugin som finns, jag brukar istälelt göra på det sätt som jag kallar det mest "rätta".
Det mest rätta är då att man tar och spelar in knapptryckningen
Skapa ett kommando som du tex döper till play
Gå till tabben window (om jag kommer ihåg rätt) tryck fånga, starta mottagning, tryck därefter på playknappen i wa3, stoppa mottagning, i rutan så listas nu massor av saker som hände. Markera en itaget och tryck testa och se om raden med text utför play i wa3, när du hittat rätt så väljer du ok.
Sedan så finns det en knapp ovan/under fånga, kommer inte ihåg vad den heter, tryck på den och nånstans så skall bocka för skicka till bakgrund eller vad det nu hette, sen skall det vara klart.
Just nu så är min server nere av nån konstig anledning, jag jobbar på det, men senare så kan du ta en kik i http://nulleman.mine.nu/girder/
där finns lite allt möjligt som jag gjort med koppling till girder.

Visa signatur

Har bytt namn från: nulleman ~ Blogg: http://skorpion.se
MacBook Pro: 15.4' ~ 1.83GHz ~ 1512MB RAM ~ 80GB HDD
Medlem i signaturen blodtörstiga Appleanvändare

Permalänk
Avstängd

Okej..

Får jag hjälp om jag vill ha till media player istället? Försökte det där du sa.. Blev bara förbannad för den började göra massa annat skit, lägga stänga av rutor osv, helt skumt

Visa signatur

åttonde..
Abit NF7-M - 2600+ Barton - 2x256Mb PC3200 TwinMos-Winbond - 120 Gb - GF4MX

Permalänk
Medlem

tar du wa2 så har jag en färdig konf som du bara måste lära-ir på. Kan vara s att jag har en färdig konf för wa3 om jag minns rätt
Allt finns då på adressen jag gav dig, men servern är fortfarande nere tyvärr.

WMP har jag en färdig konf för om jag inte missminner mig, finns då också på adressen
EDIT: nu skall servern rulla
säg till om den inte gör det

Visa signatur

Har bytt namn från: nulleman ~ Blogg: http://skorpion.se
MacBook Pro: 15.4' ~ 1.83GHz ~ 1512MB RAM ~ 80GB HDD
Medlem i signaturen blodtörstiga Appleanvändare

Permalänk
Avstängd

Finns 2 vanliga sätt att lösa det du vill göra.
Exempel: Du vill byta till nästa låt i winamp.

1. Detta vet att man gör med tangenten "B".
Då kan du "skicka en tangenttryckning" via Girder till winamp, genom att:

  • Skapa ett nytt kommando

  • Välja Keyboard-fliken

  • I Sentence: b

  • Tryck på target, leta upp winamp i översta listan. Kan finnas fler än en winamp.exe, då väljer du den "riktiga" winamp, dvs inte playlisten eller nåt sånt.

  • Under settings, bocka i Class name och Executable. Om du vill att winamp ska reagera på kommandot även när det är minimerat, bocka i "Send to invisible task".

2. Svårare och bättre variant av ovanstående!
Skicka ett "command" till winamp.

  • Skapa ett nytt kommando

  • Välja Command-fliken

  • Välj "Command" i dropdown-menyn (Jag vet inte vad det är för skillnad på Command och SysCommand)

  • Nu börjar det svåra! Tryck på "Capture". Starta också upp Winamp.

  • Tryck på Start Capture

  • Byt till nästa låt i Winamp

  • Tryck på Stop Capture

  • Nu har det dykt upp lite saker i listan! Kolla under Type: Antagligen ser du några LeftClick, och en Command, det är Command vi vill åt!

  • Under executable står det winamp.exe, och under WParam står det 40048 (om du har winamp 2.x) Välj den i listan, tryck Apply, och sen Ok.

  • Nu har rätt WParam dykt upp i ditt kommado.

  • Tryck på target, leta upp winamp i översta listan. Kan finnas fler än en winamp.exe, då väljer du den "riktiga" winamp, dvs inte playlisten eller nåt sånt.

  • Under settings, bocka i Class name och Executable. Om du vill att winamp ska reagera på kommandot även när det är minimerat, bocka i "Send to invisible task".

Nu är kommadot klart! Tryck Learn Event, och på din knapp på fjärrkontrollen för att binda dom. Njut.

...och NU går jag på lunch!

Permalänk
Medlem

ett bra program i denna genger är annars UIce.. det äger fett!!! Inte så massa skit o ställa in, nästan o tuta o köra....

Visa signatur

Det man inte har i huvudet får man ha under huven!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr.Hide

2. Svårare och bättre variant av ovanstående!
Skicka ett "command" till winamp.

  • Skapa ett nytt kommando

  • Välja Command-fliken

  • Välj "Command" i dropdown-menyn (Jag vet inte vad det är för skillnad på Command och SysCommand)

  • Nu börjar det svåra! Tryck på "Capture". Starta också upp Winamp.

  • Tryck på Start Capture

  • Byt till nästa låt i Winamp

  • Tryck på Stop Capture

  • Nu har det dykt upp lite saker i listan! Kolla under Type: Antagligen ser du några LeftClick, och en Command, det är Command vi vill åt!

  • Under executable står det winamp.exe, och under WParam står det 40048 (om du har winamp 2.x) Välj den i listan, tryck Apply, och sen Ok.

  • Nu har rätt WParam dykt upp i ditt kommado.

  • Tryck på target, leta upp winamp i översta listan. Kan finnas fler än en winamp.exe, då väljer du den "riktiga" winamp, dvs inte playlisten eller nåt sånt.

  • Under settings, bocka i Class name och Executable. Om du vill att winamp ska reagera på kommandot även när det är minimerat, bocka i "Send to invisible task".

Nu är kommadot klart! Tryck Learn Event, och på din knapp på fjärrkontrollen för att binda dom. Njut.

...och NU går jag på lunch!

En mycket bra beskrivning för det jag ville förklara i mitt första inlägg
Hade jag bara haft girder på denna dator så hade jag kunnat göra ordning en konf som bara var att lära ir på

Visa signatur

Har bytt namn från: nulleman ~ Blogg: http://skorpion.se
MacBook Pro: 15.4' ~ 1.83GHz ~ 1512MB RAM ~ 80GB HDD
Medlem i signaturen blodtörstiga Appleanvändare

Permalänk
Avstängd

Ni är inte söta va? *kramas*

Visa signatur

åttonde..
Abit NF7-M - 2600+ Barton - 2x256Mb PC3200 TwinMos-Winbond - 120 Gb - GF4MX

Permalänk
Avstängd

Problemet är väl då att jag inte kan välja något i "dropdown"-menyn. Den är isuddad

Edit: hittade nu hur jag skulle göra, men.. Med volymen då? Verkar inte som den uppfattar grejjerna riktigt rätt eftersom volymen inte är en "knapp"

Edit igen: Jävla skitprogram, blir fan förbannad på den. Vägrar ju funka att binda en knapp till att starta ett program

Visa signatur

åttonde..
Abit NF7-M - 2600+ Barton - 2x256Mb PC3200 TwinMos-Winbond - 120 Gb - GF4MX

Permalänk
Avstängd

Psst!
Alla wm_commands till Winamp
Det är de som ska stå under WParam. Scrolla ner en bit på sidan.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr.Hide
Psst!
Alla wm_commands till Winamp
Det är de som ska stå under WParam. Scrolla ner en bit på sidan.

"Raise volume by 1%" vägrar ju funka

Har så den går i max på volym upp ocu mitten på volym ner nu..

Visa signatur

åttonde..
Abit NF7-M - 2600+ Barton - 2x256Mb PC3200 TwinMos-Winbond - 120 Gb - GF4MX

Permalänk
Avstängd

Min fina Winamp grupp, importera i Girder.
Ganska många exempel på variabelskript o lite prylar.

Plugins som behöver enablas:
XP OSD, finns på www.girder.nl
SendMessage, ingår i Girder

Edit, det är till winamp 2

Permalänk

har börjat köra min remote wonder och tycker inte det fungerar nått vidare, har förstått att man kan "skicka" allt till girder på nått sätt samtidigt som man behåller musfunktionen så det intresserar mig verkligen, MEN kan en knapp betyda olika saker beroende på vilket fönster som är aktivt? Vill ju att playknappen på fjärren ska funka i WMP när det är aktivt och i Winamp när det är aktivt.

Visa signatur

Varför har inte jag någon avatar?

Permalänk
Avstängd

Man kan binda fler kommandon till samma knapp. Jag har play i winamp och play i powerdvd på samma knapp t ex.
Då funkar det i båda.

Permalänk

Det låter ju bra det får nog ta å sätta mig in i girder när jag får tid.
Hur är det har det bra funktioner för att styra windows också?
Till exempel "binda" en knapp till att öppna stänga cdn?

Visa signatur

Varför har inte jag någon avatar?

Permalänk
Avstängd

"Switch CD" under Miscellaneous Downloads på www.girder.nl

Permalänk

Perfekt litet program. Har ju nytta av det även om jag inte kommer att köra Girder.
Tack!

Visa signatur

Varför har inte jag någon avatar?

Permalänk

Förstår inte hur man ska knyta en viss tangent kombination till en händelse
tex
Ctrl+Alt+b -> byter till nästa låt i winamp

Måste man instalera nått för å få stöd för tbord? skriver nere i listen att den väntar på IR komando hela tiden

Visa signatur

Varför har inte jag någon avatar?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matspalats
Förstår inte hur man ska knyta en viss tangent kombination till en händelse
tex
Ctrl+Alt+b -> byter till nästa låt i winamp

Måste man instalera nått för å få stöd för tbord? skriver nere i listen att den väntar på IR komando hela tiden

Edit:
Vad betyder "lysdiods" displayen?
Testar winampexemplet ovan där står det en massa kryptiska saker

Edit igen: Ooops slarvade lite med kontrollen av vad jag sysslar med. Skulle kanske inte varit ett citat. sorry...

Visa signatur

Varför har inte jag någon avatar?

Permalänk
Medlem

För att köra lite mer okända knappar såsom sk multimediaknappar så behöver man keyboardex-plugin
Läs readme och fråga på girder-forumet om hur det funkar om du undrar.

Självklart kan man binda flera olika kommandon till samma knapp, men vad händer om båda programmen är igång då?
Då kan du använda dig av window exist-funktionen som du hittar nånstans i girder (kolla hjälpen) där kan du kolla om winamp respektive WMP finns på din skärm. Finns båda och du tycker att tex wa2 skall bindas till play så inaktiverar du kommandot som är bundet till wmp för play. Eller tvärtom.

Jag skulle kunna hålla på i timmar om allt girder klarar av, det finns INGET som jag inte vet det klarar av som man kan göra via musen eller t-bordet.

btw jag har en girdergrupp som heter smart-play i http://nulleman.no-ip.com/girder/ som fungerar för wa2 och känner av om wa2 är i play pause eller stop-mode, på så vis så kan man ställa in att om musiken är stoppad och man trycker på play så startar musiken, är den pausad så unpausar man och är det play så pausar men, allt med samma knapp!

EDIT: leddisplayen är ett ställe som girder visar vad för saker som har skickats till programmet, trycker du på en knapp på en ir-fjärrkontroll så listas "adressen" till knappen, det är samma sak som står om du bundit en knapp till ett kommando i event-string, på så sätt förstår girder vilket kommando som är bundet till vilken knapp. LED-displayen är bara till för att visa dig vad som händer kan man kort säga.

Visa signatur

Har bytt namn från: nulleman ~ Blogg: http://skorpion.se
MacBook Pro: 15.4' ~ 1.83GHz ~ 1512MB RAM ~ 80GB HDD
Medlem i signaturen blodtörstiga Appleanvändare

Permalänk

Det var en tröskel men det är ju livsfarligt nu när man förstått lite, kan ju sitta här hela natten, kommer hela tiden på en funktion till som man måste testa. Så svårt var det inte heller när man väl förstår funktionen någorlunda.
TUFFT!!!

Visa signatur

Varför har inte jag någon avatar?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nulleman
Självklart kan man binda flera olika kommandon till samma knapp, men vad händer om båda programmen är igång då?

Ja, helt sant blir det problem då. Jag gjorde så eftersom jag aldrig har just winamp och powerdvd igång samtidigt.
MEN! Det verkar som det buggar lite, processoranvändningen går upp i 100% när jag använder de kommandona. Jag tror det är en bugg.
Så jag tänker undvika att ha flera kommandon på samma knapp i fortsättningen! Window exist blir nog bättre...

Permalänk

men halla!!!
Går det inte att få till så komandot bara gäller om målets fönster är aktivt, Fattar ni?

Blir arg, insåg först nu att komandona går igenom till alla program.

Visa signatur

Varför har inte jag någon avatar?

Permalänk
Avstängd

"send to foreground task" i target, allt annat urkryssat. Är det det du menar?

Permalänk

kanske annars har jag ett annat tips att man kan välja enable/disable beroende på vilket program/grupp man jobbar med

EDIT: NÄEE det var ju inte rätt, vill att om winamp är aktivt så ska playknappen gälla för winamp om nått WMP är aktivt ska play gälla för WMP men men enable/disable borde fungera för mig, kommer ha en knapp som startar varje program jag vill använda/starta kan ju ha så den smatidigt "disablar" de andra programen som använder samma knappar.

Trycker jag på knappen för winamp och det är igång så kommer det ju att bli det aktiva fönstret och diabla de andra grupperna, borde fungera men har inte hunnit testa riktigt än.

Visa signatur

Varför har inte jag någon avatar?

Permalänk

Det måste ju finnas en funktion göra ett inaktivt fönster aktivt men jag kan inte hitta det.
Hjälp?

EDIT: Har hittat set focus, men jag vill ju att fönstret i fråga ska komma fram om ni förstår vad jag menar

Visa signatur

Varför har inte jag någon avatar?

Permalänk

hmmm

Nu har jag installerat driversen till min BOFA USB ir device...
men nä jag trycker learn event så händer det inget.. jag tryckr på kontrollen men inget!!
vadkan det va för fel??

Visa signatur

Apple Mac.

Permalänk
Avstängd

Se till att det finns nåt plugin in till Girder för din mottagare.

Permalänk

men hur hittar jag det? köpte motagaren av en vän... fick ej me några drivisiar elelr nånting... men har installerat drivisar från nätet ... och dom verkar funnka!
men nu .såå?!

Visa signatur

Apple Mac.

Permalänk
Avstängd

Det är nog så illa att du får haxxa ihop ett eget plugin... men fråga i forumet på www.girder.nl så kanske nån redan har gjort det.

Nåt av de andra usb-mottagar-pluginsen kanske funkar?