Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Budget och mellankort räcker ju för att man ska vara med, där större delen av pengarna finns. Om de kommer att kosta ungefär som ett R9600pro eller ett fx5600Ultra och prestera som ett R9700 så är det ju klart prisvärt iaf.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

äh, för mkt värsting kort.
jag kletar ihop till ett 9800pro med turbo kick i allt. sen fanimej ska jag spela tills jag dör.

Permalänk
Medlem

Tror ju mer på XGI men att S3 eller XGI kort blir det garanterat til julen, lutar åt XGI (2st gup´s) weeeee kan ju itne va som alla andra heller.

Visa signatur

Xp1700@500mhz 1,1v pasiv kylning.
Radeon8500 pasiv kylning
Kd7-raid m.m

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr. MASS
S3 är ganska stora på budget OEM marknaden på både ITX/mini motherboard/vanliga med integrerad S3 Savage 2000 eller var den heter. Köpte ett S3 Savage från Creative ´99 det var ett väldigt bra kort som man kunde fuska med i tfc Fick ingen dimma i vattnet och såg igenom murar ibland om jag körde i open GL. VAr aldrig något höjdar kort i open GL. Utan de var bra på directX. Men jag gillar open GL.

Ja, jag fick en överlägsen arbetsmiljö med två skärmar, tv-ut och grym bildkvalitet...
Alla spelar inte spel som bekant.

Permalänk
Medlem

Sweclockers skriver;
"Grafikkretsen kommer i tre versioner för att kunna tävla med både ATi:s och Nvidia:s uppsättning grafikkort på alla segment. "

Originaltexten säger;
"S3 Graphics is back with a new chip, dubbed DeltaChrome, which looks like it might just be strong enough to become a player in the mid-range consumer graphics market."

Utan ett kort som lirar i högsta divisionen så kommer det inte ha en chans att slå. Grafikkort bedöms efter hur bra det dyraste kortet i serien är, så DeltaChrome kommer att få omdömet långsamt, även om det presterar bättre än ATI/nVidia i sin prisklass.
Det har intressanta egenskaper för video-hantering, men det kommer knappast vara avgörande vid valet av grafikkort.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Är det ett utbytbart bios-chip mitt vänstra öga skådar?

Visa signatur

Indigoue hatar dubbla negationer.

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Indigoue
Är det ett utbytbart bios-chip mitt vänstra öga skådar?

Antagligen

Permalänk
Medlem

Tror inte de kan vara så väldigt heta i det absoluta toppskiktet prestanda mässigt, men med lite trevliga funktioner och en vettig prislapp så kan de säkert slåss i det prismedvetna skiktet...
För mig betyder det ca. 1500-2500:-, där jag köper grafikkort

Permalänk
Medlem

Pris:

1700-2300 sek.

Visa signatur

A64 3400+ | Neo-FIS2R K8T800 | 2x 512mbmb DDR533 | Radeon X800 Pro |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Indigoue
Är det ett utbytbart bios-chip mitt vänstra öga skådar?

Tveksammat om det kommer sitta där i den färdiga verisionen!