Permalänk
Medlem

mysko flimmer

Jag kan sitta och göra saker med datorn i nån timme.. sen helt plötsligt så börjar det flimmra.. precis som att det e nå glapp i kontakten lr nått.... men det är det ej...

vad kan det bero på?

har en gammal 15" aoc
kör den i 1024x768 @ 75hz

Visa signatur

/Glenn

Permalänk
Avstängd

Borde ju vara att skärmen blir för varm till slut, prova att sänka upplösning till 800*600 så ska nog problemet "elimineras"

Visa signatur

Varför är Åke sjuk?

Permalänk
Hedersmedlem

Skärmen håller kanske på att ge upp. Testa om du kan med en annan skärm och se ifall problemet försvinner.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Kan man göra nått som kyler skärmen då ifall det nu är det som e problemet.

montera fläkt?

Visa signatur

/Glenn

Permalänk
Hedersmedlem

Fixa en tyst 120mm med en shroud till som du ställer ovanpå skärmen, det bör räcka ifall det är hög temperatur som orsakar felet.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att det e jordningen som e knas alltså i kontakten på skärmen..... kan problemet försvinna ifall jag drar en extern jordkabel från mittesta stiftet i kontatken?

//Glenn

Visa signatur

/Glenn

Permalänk
Medlem

Det tror jag inte eftersom den flimrar först efter en timme.

Visa signatur

Luxman L-430 | Dynaudio Audience 42 | Nuforce Udac

Permalänk
Medlem

Hmm... konstigt...
det behöver inte vara 1 timme... det kan vara olika allt från direkt till flera timmar...

kan det vara så att det e jordfel så att spänningen e kvar i skärmen utan att försvinna och att det sedan blir störningar därför?

Visa signatur

/Glenn

Permalänk

Det kan vara glapp i någon lödning inne i apparaten också, testa med lite våld, skaka och banka skärmen!