Någon som har en sql fil/databas med spel frågor?

Permalänk
Medlem

Någon som har en sql fil/databas med spel frågor?

Tjena!

Håller på att skriva ett litet frågesport spel i JAVA för att lära mig grunderna i java och att använda data från en databas i JAVA.

Någon som har en databas med nån sorts frågesport? jag orkar inte skriva in en massa frågor och svar för hand...

Någon som har nått?

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk

Det räcker väl med en fråga och ett svar om du ska lära dig databaser i Java...?
och SÅ jobbigt kan det inte vara att skapa frågor själv heller...?
Har du brist på fantasi så är det väl bara att skriva in vilka frågor som helst till att börja med...?
Och om folk ska hjälpa dig så är det bra om du säger vilken databashanterare du kör....

Visa signatur

Nikon D90, Nikon D7000, SB-600, 2xYN-460, Nikkor 18-105mm/3.5-5.6 VR, Nikkor 35mm/1.8, Nikkor 50mm/1.8D, Tamron 70-200/2.8, Tokina 11-16/2.8, Nikon 85/3.5 Macro
Flickr

Permalänk
Medlem

Självklart räcker det med en fråga för att testa men det har jag gjotr nu och ajg skulle för skojjs skull ha lite mer frågor... jag håller på att testa lite med att hämta en random fråga osv...

Det jag skulle vilja ha allra helst är en sql fil med en massa insert kommandon med frågor...

MySQL är det jag kör för övrigt...

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Medlem

När jag har gjort någon sånt där så brukar jag skiva in vilka frågor som helst. T.ex. gångertabellen... blir många frågor

Permalänk
Medlem

Jag tänkte göra ett litet spel med highscore osv... blir så mycket roligare att programmera det då om man känner att man gör något vettigt... Mycket enklare att läsa sig så...

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!