Permalänk

vdsl!!!

Finns det nångon som vet vem som bygger ut telestationer till t.ex Bostream,BBB,Vattenfall,Felia...kanske någon bra nyhetsida som uppdateras kontinuerligt.
Sitter på Spray adsl och det är ju sååå seeegt.
Bor i en förort till sthlm där man kan få vdsl,men inte jag...

Tack för ett annars mycket bra forum....där all fakta verkar finnas.

Cya
Matte

Permalänk
Medlem

men läs andra trådar om scream och bbb vdsl bla. Jag tänker inte ens länka till dig för att du ska lära dig leta själv......

Visa signatur

This Thug Life stuff, it was just ignorance. My intentions was always in the right place. I never killed anybody, I never raped anybody, I never committed no crimes that weren't honorable-that weren't to defend myself.

Permalänk
Medlem

det är Skanova som äger o fixar med telenätet. skanova isig är dotterbolag till teliasonera.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Makaveli
men läs andra trådar om scream och bbb vdsl bla. Jag tänker inte ens länka till dig för att du ska lära dig leta själv......

Jaha,ursäkta att jag e rätt ny på detta då!!!!

Permalänk
Medlem

Re: vdsl!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hellrazor
Finns det nångon som vet vem som bygger ut telestationer till t.ex Bostream,BBB,Vattenfall,Felia...kanske någon bra nyhetsida som uppdateras kontinuerligt.
Sitter på Spray adsl och det är ju sååå seeegt.
Bor i en förort till sthlm där man kan få vdsl,men inte jag...

Tack för ett annars mycket bra forum....där all fakta verkar finnas.

Cya
Matte

Vecka 46 ska Bostream installera Roslags Näsby stationen, så om du inte sitter på en understation och bor i "Täby" (inte Täby Kyrkby dvs.) så sitter du nog på den. Bor du inte i väldigt nära Roslags Näsby får du räkna med ADSL 8/1.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk

Re: Re: vdsl!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaanin
Vecka 46 ska Bostream installera Roslags Näsby stationen, så om du inte sitter på en understation och bor i "Täby" (inte Täby Kyrkby dvs.) så sitter du nog på den. Bor du inte i väldigt nära Roslags Näsby får du räkna med ADSL 8/1.

Tack för ditt svar,jag sitter nog på en unerstation som heter "kab"men kan dom ändå koppla
in mig på roslags näsby?

Permalänk

Re: Re: Re: vdsl!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hellrazor
Tack för ditt svar,jag sitter nog på en unerstation som heter "kab"men kan dom ändå koppla
in mig på roslags näsby?

det går att koppla om dig men det gör dom inte..... tro mig jag har försökt att bli omkopplad

men heter stationen bara kab och inte har någon KCxx med i namnet så är det en moderstation.

Permalänk

Re: Re: Re: Re: vdsl!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-draken-H
det går att koppla om dig men det gör dom inte..... tro mig jag har försökt att bli omkopplad

men heter stationen bara kab och inte har någon KCxx med i namnet så är det en moderstation.

jaha ok!

Tack för svaret

Permalänk

det finns inga understationer till kab ser jag nu, så du sitter på en moderstation.

du kan kolla på den här sidan
http://stationfinder.han.telia.se/telia/start.asp

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-draken-H
det finns inga understationer till kab ser jag nu, så du sitter på en moderstation.

du kan kolla på den här sidan
http://stationfinder.han.telia.se/telia/start.asp

Strålande!!!
En annan fråga då..?

Måste min telestation byggas ut för att få 8/1 adsl?

Permalänk

om du menar 8/1 från bbb eller bostream så är svaret ja men om du menar telias 8/1 som kommer att komma den 26 november så "bör" det funka med 8/1 på en gång (om den är uppgraderad så den kan klara vanlig adsl vill säga, vilket den antagligen är).

Permalänk
Medlem

Jag har förnärvaande en fråga hos telia ang understationer och deras tjänst...första svaret var att dom inte kunde säga något för allt skall komma den 26 november. jag skrev tillbaka att dom redan har avslöjat vilka hastigheter det gäller och således borde inte det vara en hemlighet och i förlängningen borde dom veta hur tekniken skall tillämpas och om understationer är med i beräkningen. Väntar på svar i dagsläget. Har en god vän på teliasom också skall luska lite.

Visa signatur

whiskas - om katten själv får välja

Permalänk

låter bra... jag kollade med dom jag med om 8/1 varianten på understationer men dom kunde inte säga något om dom tjänsterna, dom på kundtjänst vet säkert inte mer än vad vi gör, så det e nog bara till att vänta tills den 26.
men om din vän på telia kan luska fram något så skriv om det här då