Bränna BIN/NRG filer i nero.

Permalänk
Medlem

Bränna BIN/NRG filer i nero.

Hejsan, jag har försökt bränna BIN och NRG filer i nero, jag går tillväga så att jag först trycker på Burn Image därefter väljer NRG/BIN filen som jag vill bränna, och därefter trycker jag på burn, men när jag gör detta skapas endast en kopia av NRG/BIN filen som en NRG fil på disken.
Jag vill alltså bränna mina NRG/BIN filer till en cd skiva.
Någon som vet hur jag går till väga?

Visa signatur

MVH Adam
Kulturstrategisk aggregator

Permalänk

Skapa en datacd och bränn där, då borde det väl bli en bin fil? Men varför ska du bränna den till BIN?

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Medlem

Kanske uttryckte mig lite konstigt, jag har en BIN fil, denna är en kopia på en hel cd, jag vill alltså bränna över hela cd:en som finns i BIN filen till en cd.
Det fungerade med tidigare versioner genom att man tryckte på Burn Image osv..

Visa signatur

MVH Adam
Kulturstrategisk aggregator

Permalänk
Medlem

Brännare -> Välj brännare -> välj något annat än image recorder.
Då borde det nog funka.

Permalänk
Medlem

Finns bara en sak att välja på där, image recorder..

Visa signatur

MVH Adam
Kulturstrategisk aggregator

Permalänk
Medlem

Installera om din brännare...
Har du haft Roxio´s CD-creator installerat men nu avinstallerat, sök på MS hemsida efter felkod 31 tror jag det var...

Permalänk
Medlem

kernel, då har du ASAPI-problem eller något dyligt... kolla igenom dator.. nått som INTE stämmer är det iaf

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Medlem

Okej, jag hittade sidan där det står hur man löser allt.
Dock fanns varken UpperFilters eller LowerFilters i min mapp, det som fanns kan ses i bilden jag bifogade, några fler lösningar?

( http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;sv;314060 )

Visa signatur

MVH Adam
Kulturstrategisk aggregator

Permalänk
Medlem

Nu har jag gjort en systemåterställning så systemet är precis som det var innan jag installerade Roxio cd-creator, dock kvarstår problemet, jag kan inte bränna varken BIN/NRG filer eller vanliga filer till en data-cd, den vill bara spara alltsammans som en NRG fil..
Jag har bifogat en bild, där man kan se de val jag har att välja på i choose recorder, alltså ett enda..
Hur skall jag komma runt detta?
Snälla hjälp mig, MVH, Adam.

Visa signatur

MVH Adam
Kulturstrategisk aggregator

Permalänk
Medlem

Jag hade problem med det där, har den nya plextor 52x/32x/52x premium.. jag tänkte att nero 5 kanske inte stöder min brännare än så jag laddade ner den nyaste nero 6 med en massa skitprogram med också i men det fungerade iaf..
prova det om du inte gjort det redan, kanske hjälper

Visa signatur

Amd xp2400+. 256mb pc2700, ak77-8xn, H600b, 60+80 hd.

Permalänk
Medlem

Drakner: Jag har en 52x24x52, installerade nero 6 och allt ficksade sig, tusen tack, detta kanske borde läggas in i FAQ. då det finns saker som kan vilseleda en som t.ex. felkod 31 osv..
Jaja tack så mycket Drakner!

Visa signatur

MVH Adam
Kulturstrategisk aggregator