Permalänk
Avstängd

Hade ett Diamond monster 4mb och ett Diamond Viper V770.
Ville minnas att Diamonds grejer var lite snabbare än motsvarande från konkurenterna, eftersom dom aldrig följde referens designen.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

aaahh... kommer ihåg kortet som satt i min 266:a, ett "diamond fire gl 1000 pro 8mb" det var grejer det... hade till och med visst OpenGL stöd...

Permalänk
Medlem

Hehe... fick en nostalgikick av den här nyheten. Jag drog ner:
Final Reality (Det är reklam för max payne i det)
3D mark 99
3D mark 2000
XlR8r

Snacka om fetflyt på en XP1800+

Här kan du ladda ner filerna:
http://happe.mine.nu/users/vacum/Nostalgi/

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

Viper 9800XT skulle säga mer än Viper (deras eget nummer). De förlorar bara på egna beteckningar.

Permalänk
Medlem

Jag hade ett gammalt S540 som byggde på S3 Trio kretsen... jag hade bara problem med det. Inga spel ville fungera ordentligt utan en massa tweaks och patches. Att byta till Nvidia GoForce var det bästa ja någonsin gjort för min dator...

Kanske DiamondMM skärper sig i framtiden?

Visa signatur

www.tomodomo.org - indie spelstudio i Helsinfors
www.fatcatrush.com - en 3D runner för iPhone som vi gjort på Tomodomo

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pandrone
Hoppas de kommer köra med lite exotiska kylnings lösningar osv. Kommer ihåg när jag körde ett Viper V770 kort i min 233mhz P2, sicken fart det var i den burken då :). Man kunde till och med spela Delta force 2.

Det är bara det att Delta Force 2 är extremt CPU krävande men grafikortet spelade mindre roll

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

OSkar000 & Traesk:

Mitt första 3D-Kort var ju ett Viper 550

Köpt inte mindre än hos PC-Fixarna i GBG, fast jag vill minnas att jag köpte den i slutet av 98 också, men jag *tror* att jag pröjsa 1600:- för min?

Jag vet iallafall att 1600:- var JÄÄÄÄÄÄÄÄVLIGT mycket pengar för mig på den tiden, jag var tvungen att leva fattigt i 2 jävla månader för att spara ihop till den, heheh.

Visa signatur

Ah...min älskade Lenovo budget bärbar med Dual-Core! Spöar vilken Celeron / Atom vilken dag som helst i veckan!

Permalänk
Hedersmedlem

Vet inte exakt vad farsan betalade för kortet, men det var en hel del mer än för ett vanligt standardkort på den tiden. Då var det inte direkt vanligt att man slantade upp runt 2000kr för ett grafikkort om man inte hade väldigt stora krav.

TNT kretsen var dessutom ganska revolutionerande när den kom, första 3d-kretsen med bra (för den tiden) 3d-prestanda och grymt bra i 2d. Det fanns inte nån riktig konkurrent då. Men det var nog med den som nvidia lärde sig att man kan ta hur mycket betalt som helst för grafikkort...

Voodoo II var inte riktigt så svindyra runt jul 1998 heller, i början av februari 1999 gav jag 1500:- för mitt.

EDIT:
Om det nu är ett nya ägare osv så är det bara att hoppas att de fortsätter i samma anda som Diamond mm gjorde förut.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Very nice indeed.
Har haft ett Viper v550 och ett Viper v770 Ultra.

Visa signatur

P4 3.2GHz | 2GB DDR | SB Audigy 2 ZS | Geforce 6800 Ultra

Permalänk

Har 2 st Monster 3D II 12MB någonstans i hemmet och hade ett V550 16MB.

Visa signatur

Lian Li PC75B_ASUS P4GPL-X_Intel P4c Northwood 3.2Ghz_Kingston KHX4000LLK2/2G_PowerColor X1800XT 512MB_ASUS DVD-E616P2 + Plextor Plexwriter Premium_WD Raptor 74GBx2 + Raptor 36GB + Seagate 7200.7 200GB sata + 7200.8 400GB sata_LG N2200P 22" CRT_Speed-Link Ultra Flat Metal Keyb_Razer Diamondback Magma| "Assumption is the mother of all fuckups."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MoNsT€R
Har kvar mitt gamla diamond monster 4 mb i skrivbordslådan. Ruskigt snabbt när det kom.

Det var ju inte bara snabbt. Det tog ju liren till en helt ny nivå från rendering i mjukvara till hårdvara.

Första gången man såg/lirade Quake med Voodoo Graphics så var iallafall munnen öppen på mig i flera timmar.

Permalänk
Medlem

Hej på er! Jag letar efter en SLI-kabel för att koppla ihop två Viper 550 kort (ett AGP och ett PCI). Jag hsr inte testat korten än men sist funkade dem fint (Win98 ocn WinME). Det kan hända att jag får problem med drivisarna men jag försöker lösa det senare.

Och allmänt, hur funkar med att SLI-koppla 2 grafikkort? Jag kopplade ett Viper550 med 2 st Voodoo2 kort och funkade perffa. Men 2 gr kort har jag alldrig gjört.

Visa signatur

CDan

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CDan
Hej på er! Jag letar efter en SLI-kabel för att koppla ihop två Viper 550 kort (ett AGP och ett PCI). Jag hsr inte testat korten än men sist funkade dem fint (Win98 ocn WinME). Det kan hända att jag får problem med drivisarna men jag försöker lösa det senare.

Och allmänt, hur funkar med att SLI-koppla 2 grafikkort? Jag kopplade ett Viper550 med 2 st Voodoo2 kort och funkade perffa. Men 2 gr kort har jag alldrig gjört.

Gammal fin tråd du hittat

SLI fungerar endast med grafikkort baserade på Voodoo2 eller betyligt modernare grafikkort med PCI-expressanslutning i nvidias 6600 och 6800-serie.

Så att få två TNT-kort att funka ihop det går inte.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Ok! Då är jag klar med det också. Tack!

Visa signatur

CDan

Permalänk
Medlem

Häftigt!
Jag trodde att mitt gamla Stealth 64 VRAM PCI hade åkt i sopen när jag röjde i vintras men såg förra veckan att det låg kvar i garderoben. Kortet är tillverkat 1995

Har även haft ett Viper 770 TNT2 vilket var ett bra kort på sin tid.