Permalänk
Medlem

Hur kollar man tempen på hdd då Vicotnik?

Visa signatur

MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI,AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz 36MB,Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16,MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6GB GAMING X,Corsair RM750X 750W v2,Samsung 860 EVO 1TB, Win 10

Permalänk

ladda ner speedfan tex....

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X - ASUS X570 - XFX Radeon RX 6950 XT - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600MHz CL16 - ADATA Legend 800 1TB - Kingston A400 960GB - Noctua NH-U12S - Corsair RM750 v2 - Cooler Master MasterCase H500M

Permalänk
Medlem

Re: Hjälp .

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scorpio
näää..

spelar ingen roll hur man installerar dessa skit drivisar. får explorer fel på kontrollpanelen hur jag än gör...

Jag vill bara ha LJUD drivisarna så jag får bättre EAX kontroll i spel.
(resten av nforce rutinerna fattar jag ändå inte vad de gör)

----HUR installerar/uppgraderar jag BARA in LJUDrutinerna??
Tack . väntar på svar. . .

Edit : Hmmm kom på att jag har en S-ATA hd oxå.. kan Den göra så att det blir strul ?(har 2st IDE hdn med)

Detta fel hade jag också ett tag på min andra dator, men det berodde på att jag körde senaste nvidia drivisarna som gjorde att kontrollpanelen krashade. Testa att köra felsäkert läge, avinstallera detonator och dra in en äldre version och se om det hjälper.

Permalänk
Medlem

prestanda

Ingen som haft problem med prestandan med de senaste drivisarna?
Jag installerade dem och den tvingar ju på en senaste drivrutinerna till grafikkortet med och sedan jag har installerat dessa har jag haft problem med att alla spel har 'hackat' lite med jämna intervall, alltså att det slöar ner varje sekund en kort stund så det är väldigt störande.
Installerade 2.45 igen och la in äldre drivisar till grafikkortet (45.23) men har fortfarande samma problem.

Någon som har nåt tips?

Permalänk
Medlem

Re: prestanda

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Njal
Ingen som haft problem med prestandan med de senaste drivisarna?
Jag installerade dem och den tvingar ju på en senaste drivrutinerna till grafikkortet med och sedan jag har installerat dessa har jag haft problem med att alla spel har 'hackat' lite med jämna intervall, alltså att det slöar ner varje sekund en kort stund så det är väldigt störande.
Installerade 2.45 igen och la in äldre drivisar till grafikkortet (45.23) men har fortfarande samma problem.

Någon som har nåt tips?

Sänkte busen till 166 och nu fungerar det lika bra som innan.. men jag körde 200 utan problem precis innan jag la in 3.13... knepigt..
jaja skitsamma hellre en 2% slöare dator än en knepig dator

Permalänk
Medlem

Körde en ominstall av XP idag och nu funkar 3.13 för mig också. Hade ju problem med IDE-drivern innan. Vete fan om det var så smart att avinstallera den gamla först, verkar som om fler som gjort så fått problem än de som installerat direkt över dom gamla.

Visa signatur

Jag drar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ske
Körde en ominstall av XP idag och nu funkar 3.13 för mig också. Hade ju problem med IDE-drivern innan. Vete fan om det var så smart att avinstallera den gamla först, verkar som om fler som gjort så fått problem än de som installerat direkt över dom gamla.

Och du följde detta som står på nvidias sida?

If you are performing an uninstall of your current nForce drivers, your system will have to re-enumerate all devices and restart prior to install of your new package. Multiple restarts may be required; please comply with all instructions to reboot. Failure to do so may cause the install to fail the installation of needed components resulting in system reliability issues.

Permalänk
Medlem

Observera att det står "IF you are performing...osv." och inte "It is essential that you uninstall..." eller nåt liknande. Hade det varit viktigt så hade Nvidia säkert uttryckt sig annorlunda.

Jag körde nforcereset och drivercleaner innan jag installerade.

edit: första gången alltså, inte på rena XP givetvis.

Visa signatur

Jag drar.

Permalänk
Medlem

Re: Hjälp .

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scorpio
näää..

spelar ingen roll hur man installerar dessa skit drivisar. får explorer fel på kontrollpanelen hur jag än gör...

Jag vill bara ha LJUD drivisarna så jag får bättre EAX kontroll i spel.
(resten av nforce rutinerna fattar jag ändå inte vad de gör)

----HUR installerar/uppgraderar jag BARA in LJUDrutinerna??
Tack . väntar på svar. . .

Edit : Hmmm kom på att jag har en S-ATA hd oxå.. kan Den göra så att det blir strul ?(har 2st IDE hdn med)

Packa upp drivrutinerna någonstans,du kan t.ex köra installationsfilen och när den packat upp filerna så avbryter du eller så högerklickar du på filewn och väljer winzip/extract to.Gå sedan in där du packade upp och då ser du en massa kataloger med olika namn t.ex ide,audio,osv.Ta bort katalogerna vars drivrutin du inte vill installera så om du bara vill installera ljudet så ta bort alla kataloger förutm de som har med ljudet att göra sen är det bara att köra setup.exe.

Permalänk

Körde min dator med den fsb ni ser i signen innan men sedan jag fick problem med 3.13 drivarna så gillar den inte att vara överklockad längre! Detta måste nog vara den sämsta drivrutin jag varit med om någonsin!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X - ASUS X570 - XFX Radeon RX 6950 XT - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600MHz CL16 - ADATA Legend 800 1TB - Kingston A400 960GB - Noctua NH-U12S - Corsair RM750 v2 - Cooler Master MasterCase H500M

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberdyne
Körde min dator med den fsb ni ser i signen innan men sedan jag fick problem med 3.13 drivarna så gillar den inte att vara överklockad längre! Detta måste nog vara den sämsta drivrutin jag varit med om någonsin!

liknande problem som jag hade då.
dock så ordnade sig inte mitt problem genom att lägga in äldre drivisar..

Permalänk

Jag skiter i det för tillfället då jag ska köpa ny hårddisk vid månadsslutet och köra en clean installation på den så får vi se. Om det inte funkar bättre då så lär nvidia få lite sura e-mails att se fram emot!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X - ASUS X570 - XFX Radeon RX 6950 XT - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600MHz CL16 - ADATA Legend 800 1TB - Kingston A400 960GB - Noctua NH-U12S - Corsair RM750 v2 - Cooler Master MasterCase H500M

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scorpio
skit bara.. fellogg skapas och kan INTE ens öppna Kontrollpanelen!!

vilket skit..

bara orginal rutinerna med Mobo som funkar, vad är det för något som händer?
Asus a7n8x-Deluxe Rev2.0 har jag bios 1006(tror jag) Har jag!!

OS= Win2K Pro ,svensk

Du har samma problem som jag hade med kontrollpanelen och det har med 52,16 drivisarna att göra för dom är inbakade i denna drivrutin!

Efter att du installerat nforce drivisarna så installera de förra grafikdrivisarna som du hade rakt över ................. då löste det för mig

Jag kör på 45,23 för tillfället

Jag kör Win2K Engelsk SP4

Visa signatur

CPU: Intel 11700K @ 3.6Ghz (Boost 5Ghz)
MEM: 32Gb DDR4 XMS3 @ 3600Mhz
PSU: Asus 1000W
GPU: RTX 3060 12 GB

Permalänk
Avstängd

Jag hatar nVidia just nu för dom kan F*N INTE GÖRA DRIVRUTINER! Drivrutinerna till sina grafikkort fuskar dom grymt med t.ex jag körde med 44.03, sen bytte jag till 45.23, då fick jag 10% mindre fps i allt, 3dmark, spel osv, sen bytte jag till den nya 52.xx "forceware" då fick jag ännu sämre resultat. Jag testade detta på olika datorer med GeForce3 och GeForce4Ti kort. Bäst verkar 44.03 och bakåt vara! nForce drivisarna är eller har varit instabila osv. Folk har mycket problem med sina ljudkretsar osv. Så ska det bara inte vara! Någon mer än jag som har lust att maila till nVidia och frågar vad F*N dom psysslar med?

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk

Jag kör med FW 3,13 men har installerat de 52,70 drivisarna till graffet och allt finkar då bra hittils!
Har dock inte fått min nya 2500+ än så jag vet inte om det går att klocka
Om inte så blir det de äldre drivisarna för här ska "TOK KLOCKAS"

Visa signatur

CPU: Intel 11700K @ 3.6Ghz (Boost 5Ghz)
MEM: 32Gb DDR4 XMS3 @ 3600Mhz
PSU: Asus 1000W
GPU: RTX 3060 12 GB

Permalänk

Har du detta kort ( SOLTEK 75FRN2-L nFORCE2 ) så kan du glömma att köra med en AMD 2500
för det är samma som jag har och det går inte....
Det blev att köra format C på disken...

Visa signatur

Hetrometrus

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hetrometrus
Har du detta kort ( SOLTEK 75FRN2-L nFORCE2 ) så kan du glömma att köra med en AMD 2500
för det är samma som jag har och det går inte....
Det blev att köra format C på disken...

Har du uppdaterat ditt BIOS???

Jag har då kört en 2500+ utan problem men den cpu'n var kass................ därför skicka jag in den för utbyte!

Klart att det går att köra 2500+ på ett mobo som det går att köra 3200+ med 400Mhz buss!

Visa signatur

CPU: Intel 11700K @ 3.6Ghz (Boost 5Ghz)
MEM: 32Gb DDR4 XMS3 @ 3600Mhz
PSU: Asus 1000W
GPU: RTX 3060 12 GB

Permalänk

Ja det klart att du kan köra AMD 2500 med det moderkortet, Men inte med den ny DRIVRUTINEN! ....

Det var det jag mennade:D

Visa signatur

Hetrometrus

Permalänk
Medlem

Har installerat ForceWare 3.13 på mitt nyinköpta Abit NF7-S. Inga problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hetrometrus
Har du detta kort ( SOLTEK 75FRN2-L nFORCE2 ) så kan du glömma att köra med en AMD 2500
för det är samma som jag har och det går inte....
Det blev att köra format C på disken...

Har Soltek 75FRN2-L med AMD 2500+ med senaste drivrutinen funkar utan några som helst problem.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk

Undra då vad du har för några problem med din dator???
Måste vara något annat än bara drivisarna!!!

När dyker ditt problem upp så du har kommit fram till att du inte kan köra 2500+ + FW 3,13
Vad får du för problem "hetrometrus"???

Visa signatur

CPU: Intel 11700K @ 3.6Ghz (Boost 5Ghz)
MEM: 32Gb DDR4 XMS3 @ 3600Mhz
PSU: Asus 1000W
GPU: RTX 3060 12 GB

Permalänk

Det är när jag lägger in den ny driven och startar om burken...

När jag ska logga in på burken igen, så kan jag bara se allt i 4 bitars färg... Jag kan inte installera om grafikkortet för jag kommer inte in i kontrolpanelnen...

Visa signatur

Hetrometrus

Permalänk
Medlem

men lol det beror ju på den dumma grafikdrivrutinen dra ner en annan detonator eller helt enkelt ta bort den från installationsmappen innan du trycker på next vid installation. Det har inget med ditt moderkort eller barton cpun.

Om du sökt lite på forumet eller kanske läst alla inlägg så hade du fått en lösning på problemet för länge sen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk

Har provat detta oxå men det går inte!!!

Visa signatur

Hetrometrus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hetrometrus
Har provat detta oxå men det går inte!!!

Provat vad? Kan garantera till 99% att om du tar bort grafikdrivrutinen från forceware 3.13 så kommer dina färger ej ändras. Även att avinstallera och dra in äldre detonator eller engelska 52.16 kommer fungera. (efter att man installerat 3.13).

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk

Går inte! Har provat detta...

Visa signatur

Hetrometrus

Permalänk
Medlem

så du menar att även om du rensar från tidigare drivrutiner (med hjälp av driver cleaner och detonator destroyr tex) sen tar bort display mappen i 3.13 innan du fortsätter installationen så ändrars fortfarande din skärmdrivrutin och att installera en annan blir omöjligt? Uj uj du då har du någon riktigt skum hårdvaru/mjukvaru konfiguration.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk

Jag vet inte vad som är fel, men de äldre går skit bra att köra med...

Jag har provat det mesta nu, och allt du skrivit fungerar inte på min burk...

Jag har provat att köra format C och sen köra in de nu drivarna men det blir inte BRA!!

Visa signatur

Hetrometrus

Permalänk
Medlem

Om du på ett helt rent system kör in drivrutinerna utan den integrerade Detonator drivrutinen och får problem så är du en av väldigt få. Jag rekomenderar att du manuelt installera varje drivrutinen för sig och ser vilken som skapar problem i ditt system. Kan ju vara bra att veta inför nästa forceware upgradering.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk

Ja det är sant!
Jag får prova detta du säger om att ta en i taget och se vad som sker...

Visa signatur

Hetrometrus