Xbox, uppdatering av BIOS, chippning osv

Permalänk
Medlem

Xbox, uppdatering av BIOS, chippning osv

Hejsan..

Nu när Xboxen blivit billigare och det snart är juletider
så funderar jag skarpt på att inhandla en Xbox.

Blir dock förvirrad av de olika modifikationerna som finns till Xbox;

- De chippade
- De med uppdaterat BIOS
(Finns det fler sätt så har jag missat dem totalt).

Jag, och som jag tror många andra, är bara intresserad
av att modda Xboxen pga två anledningar:

- Dels för att kunna spela upp filmer,
köra program som emulatorer och mediaspelare..
och för att rippa spel till hårddisken för att sedan
spela dem därifrån.

- Dels för att kunna köra säkerhetskopior av spel från skiva
(den tyngsta anledningen för mig).

Jag är ointresserad av Live-funktionen, då jag inte har fast uppkoppling.

Så vitt jag förstår så medför en uppdatering av BIOS
att man kan göra samtliga dessa saker, förutom att spela online.

Finns det då någon fördel med att chippa boxen
om man bara är intresserad av de listade punkterna ovanför?
-->Vilket alternativ bör man välja om man bara är intresserad av dessa saker?

Hoppas nån kan reda ut det här, och tack på förhand!

Permalänk
Medlem

De med uppdaterade bios, råkar inte vara så att det är chippet som har uppgraderat bios? eller så?! kanske?.. för tror det krävs att chippa det för å köra "kopierade" spel o dyligt.

Visa signatur

Asus M2N32-SLI Deluxe - AMD Athlon64 X2 Dual-Core 3800+ - Xilence Cooler K8 Heatpipe - Corsair 2x1024MB DDR2 PC2-5300 667Mhz CL5 - Connect3D Radeon X1650Pro 512Mb - 2 X Seagate Barracuda ST3320620AS 320GB - Samsung SH-S183A Dual-Layer DVD +RW/R

Permalänk
Medlem

kolla på www.psxcare.com och läs i deras forum. Där finns allt du behöver veta.

Permalänk
Hedersmedlem

Att flasha om originalchippet är inte helt gratis heller. Det finns lite olika metoder men man behöver alltid någon sorts extrautrustning.

Billigt modchip är nog bästa alternativet om du vill få det så billigt som möjligt.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

www.xboxmods.nu
en polare beställde ett chip därifrån o lät en annan polare löda dit det.. funkar prima, xecuter 2 kopia kallad Akira.
uppdatera orginal bios e dumt det.. köp en box från xboxmods ifall du ska köpa en färdigchippad INTE psxcare, dom tar överpriser! en annan polare köpte xbit chip därifrån för 1200 pix.. några dagar efter han fått chippet hittade han en annan sida där dom sålde xbit för 700 eller liknande

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

är det värt att köpa en xbox (den nya bundeln) med flashat bios för 2090:-? Eller ska jag köpa samma paket med akirchip för 2390:-? Är inte intresserad av xbox live.

Permalänk
Medlem

Okej, får tacka så mycket för svaren och länkarna.
Det blir nog till att köpa en färdigchippat box.

Permalänk
Medlem

d billigaste sättet är att köpa ett original xbox och sen utnyttja en exploit för att flasha om bioset för du behöver ingen speciell utrustning för att flasha om d. kolla på www.xbox-scene.com

Visa signatur

Fuck It

Permalänk
Hedersmedlem

Venal Anatomica: Du behöver ett spel som går att hacka och ett minneskort som går att koppla till datorn. Om man inte vill hot-swappa och riskera att paja allt.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

För att kunna flasha om tsopen måste man först ta bort skrivskyddet vilket mer eller mindre kräver att man löder i xboxen. Skall man in och löda i xboxen så är det lika bra att sätta in ett chip eftersom garantin ändå ryker så fort man öppnar xboxen.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Venal Anatomica
d billigaste sättet är att köpa ett original xbox och sen utnyttja en exploit för att flasha om bioset för du behöver ingen speciell utrustning för att flasha om d. kolla på www.xbox-scene.com

har du gjort det ??..

Visa signatur

Slackware Linux 9.1, Kernel 2.6.1
Asus a7v8x -<|>- 256mb pc 2100 - 512mb pc 2700 - DDRDimm -<|>- Athlon XP 2000+ -<|>- GeForce 4 MX 440

Permalänk
Medlem

köp en färdigchippad o sätt in hårddisken själv.. enklast

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf