Permalänk
Medlem

WingMan® Formula™

Hejsan! har ett problem, min ratt, en WingMan® Formula™ (som har nått år på nacken) vill inte fungera alls på min dator. Den finns inte med på spelenheter i kontrollpanelen och det går inte och ställa in den i spel. Jag har laddat ner drivrutiner från logitechs hemsida, men det vill inte fungera ändå. Det roliga är att den funkar som den ska på min farsas dator. Jag kör med xp home. Någon som vet hur man kan få liv i ratten?

Visa signatur

Jag ja

Permalänk
Medlem

Jag tror bestämt jag har samma ratt, fast min är gul. Själv pluggar jag bara in den så hittar XP den och det fungerar direkt. Fast nu kör jag 2000 så jag vet inte hur den funkar här. Sry detta löste nog inte ditt problem Prova olika drivrutiner kanske?

Permalänk

Den ska funka på en gång, är det USB-interface?
btw, var det så viktigt med Trademark och Registred-loggorna?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

Aha, den installeras precis som gamla MS Sidewinder-prylar, gå in i kontrollpanelen->spelenheter och lägg till Logitech WingMan nånting (finns bara en) sen ska det funka.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

har exact likadan ratt, funkar av någon anledning inte med logitechs profiler program så du får göra precis som Donan Fear säger.

Visa signatur

zng

Permalänk
Medlem

Har samma ratt är bara att plugga in. En lampa kommer att lysa. Gå sedan in i kontrollpanelen och välj spelenheter. Efter ett tag dimper den upp och den andra lampan lyser.
Dyker den inte upp så väljer du "Lägg till" och lägger till "Logitech Wingman Digital Device".

Visa signatur

.::Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke::.