Permalänk
Medlem

3310 låst till ett visst telefon kort

Kan man låsa upp en telefon som är låst till ett visst kort, för mitt Comviq kort accepteras inte..:/

Visa signatur

p4 Northwood 3300mhz Geforce fx5900XT 128mb DDR(450/780), 1024 dual DDR(440mhz)

Permalänk

Haft en annan operatör förut ? då funkar det inte

jag och brorsan swappade kort för att testa förut... vi hade 2 likadana mobiler med comviq kontant låst... (betala 350 :- för att byta operatör typ)... och det fungerade.... det är nog det där med operatörslås som ställer till det..

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

kolla in mumien.se dom tillhandahåller tjänster för att låsa upp operatörslåsta mobiltelefoner.

Visa signatur

"Hardware is the part of the computer that can be kicked"

Permalänk
Avstängd

man kan köpa en kabel för att låsa uåå telefonen också på kjell .. för 200 kr ! . .sen ka nman ladda ner unlock program ... myck enkelt ! bara att tycka på kanppen unlock på proggramet !

Visa signatur

the never sleeping man
avatar raderad, animeringar ej tillåtna

Permalänk
Medlem

så man kan inte haxxa?

Visa signatur

p4 Northwood 3300mhz Geforce fx5900XT 128mb DDR(450/780), 1024 dual DDR(440mhz)

Permalänk
Medlem

Klart du kan "Haxxa" den, men det är båda riksfyllt, och det får inte diskuteras här.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

oftast går det att köra mobilen med kort från samma operatör.
har tiden för hur länge den är låst gått ut så får man ju byta (men måste låsa upp). annars är det väll nått som man igentligen inte får, eller? rent lagmässigt alltså

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
oftast går det att köra mobilen med kort från samma operatör.
har tiden för hur länge den är låst gått ut så får man ju byta (men måste låsa upp). annars är det väll nått som man igentligen inte får, eller? rent lagmässigt alltså

Är det olagligt att låsa upp operatörslåset?
-Nej, även operatörerna själva låser upp telefonerna. Enda skillnaden är att deras priser är högre (300-400:-) och att du måste vänta ett år på att låsa upp telefonen. ( mumien.se - faq )

Visa signatur

"Hardware is the part of the computer that can be kicked"

Permalänk
Avstängd

Jag låste upp min 3330 i går .. den var låst till comviq ..
jag bara til ltill kjell och köpte en kabel.. kopplade in den.. och körde ett unlock progam .så var det klart .. det nog inte mer en 3 sek att låsa upp den ! ..
nu är ju alla kompisarna helt galna som har sina 3310/3330 låsta till vodafone

och jag la in extra meny i telefonen .. som visa exsakt hur mycket mhA som man kar kvar .. så sånt colt . byte även ut ett spel
logo ringsignal m.m

Visa signatur

the never sleeping man
avatar raderad, animeringar ej tillåtna