Asus A7N8X Delux 2.0 link till rätt drivrutiner för 3com3c920B-EMB

Permalänk
Medlem

Asus A7N8X Delux 2.0 link till rätt drivrutiner för 3com3c920B-EMB

Jag kan ej hitta nya drivrutiner till 3comkortet! Med de som medföljer på skivan får jag inte internet till att fungera.
Har försökt att använda de som finns på asus hemsida men det vill sig inte.
Jag får liksom ingen gateway.
Har försökt med nvidias ochså verkar inte fungera det heller..
Snälla hjälp har precis köpt kortet och får sitta på gamla buken för att vara online.

Visa signatur

[Athlon 64 x2 5600] [ASUS M2N32 SLi-deluxe] [Corsair value ram 2gb][Asus extreme HD3870 1024mb][SB Audigy 2 Platinium EX][Raptor WD360GD]

Permalänk
Medlem

Så inga nic-drivare funkar då mao, varken till Nvidia-nicet eller 3Com-nicet?
Kolla så det inte är vajsing med de drivrutiner du redan har installerat, och / eller irq-konflikt eller dylikt...

Använder de som fanns på skivan för tillfället, och det fungerar finfint...

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Använder också de som kom med på skiva och de funkar bra

Visa signatur

"The Marlboro man died of cancer, and he wasn't a rocket scientist when he was healthy" //Harvey Danger
Det finns 10 sorters människor - de som förstår det binära talsystemet och de som inte gör det

Permalänk
Inaktiv

Om du får problemet när du installerar att när du klicka rpå svenska måste du välja Demoshield player. Strunta i det.

Gå in på Enhetshanteraren från Den här datorn och när du öppnar maskinvarufliken ser du att det står Ethernet någonstans med ett gult utropstecken. Högerklicka på den och välj Egenskaper. Stoppa i CD skivan, stäng ner autostart programmet som kommer upp. På Egenskaper väljer du uppdatera drivrutin, välj att du själv ska bestämma vart den ska installeras från,

välj CD enheten, katalogen Drivers, sedan LAN och sedan 3Com. Sedan på fortsätt.

Permalänk
Permalänk
Medlem

CR8 jag har alltså fått 3com nicet installerat och det fungerar mellan två datorer men jag kommer inte ut på internet det finns ingen gateway.Det e inte fel på comhem för att det fungerar på min andra pc.Men när jag kollar på drivrutin info så står det att det är ver 4.31.0.0.
och när jag försöker att uppdatera dirvrutinerna så blir det ingen uppdatering den vägrar att uppdatera dem... Jag har redan försökt med V54 som jag laddat ner från asus men de vill inte uppdateras de heller.

Visa signatur

[Athlon 64 x2 5600] [ASUS M2N32 SLi-deluxe] [Corsair value ram 2gb][Asus extreme HD3870 1024mb][SB Audigy 2 Platinium EX][Raptor WD360GD]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KrYlLaN
CR8 jag har alltså fått 3com nicet installerat och det fungerar mellan två datorer men jag kommer inte ut på internet det finns ingen gateway.Det e inte fel på comhem för att det fungerar på min andra pc.Men när jag kollar på drivrutin info så står det att det är ver 4.31.0.0.
och när jag försöker att uppdatera dirvrutinerna så blir det ingen uppdatering den vägrar att uppdatera dem... Jag har redan försökt med V54 som jag laddat ner från asus men de vill inte uppdateras de heller.

Du, vet du vad? Du måste ALLTID starta om modemet när du byter från en dator till en annan.

Visa signatur

Dont worry be happy

Permalänk
Medlem

Jag bytar inte dator... jag kör min andra pc med två nätverkskort. Det ena går direkt till modemet och andra till huben. Hade tänkt göra så med mitt A7N8X men det går inte. Spelar ingen roll hur många ggr jag startar om pc:n, modemet det kommer ingen gateway ändå. Det måste ha med drivrutiner att göra. Har försökt att köra med driv v 54 men går inte..Det finns inga irq konlikter heller.
Vore väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta prob.
Tack på förhand.

Visa signatur

[Athlon 64 x2 5600] [ASUS M2N32 SLi-deluxe] [Corsair value ram 2gb][Asus extreme HD3870 1024mb][SB Audigy 2 Platinium EX][Raptor WD360GD]

Permalänk

Comhem, det är typ bredband via kabeltv eller? Eftersom du har ny dator har du kanske inte fifflat till anslutningen för bredbandet... (Låter skumt jo, men nu kör jag lägsta nivån á la Dells telefonsupport "Har du startat om datorn?") Comhem kräver väl nån form av login om jag inte minns fel, antingen via comhems hemsida eller nått progg, min burk får ingen gateway heller ifall inte jag ansluter korrekt men det går...

Visa signatur

[B]ASUS A8N-E | A64 [I]X2 3800+ @ 3800+[/I] | Arctic Cooling Freezer 64 Pro | 2x512MB KVR PC3200 | 2 Maxtor 6Y200M0 : 200GB | Sapphire Radeon X800GTO PCIe | Integrated SND | ANTEC SX1040 SOHO[/B]

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av ThunderFox
[B]Comhem, det är typ bredband via kabeltv eller? Eftersom du har ny dator har du kanske inte fifflat till anslutningen för bredbandet... (Låter skumt jo, men nu kör jag lägsta nivån á la Dells telefonsupport "Har du startat om datorn?") Comhem kräver väl nån form av login om jag inte minns fel, antingen via comhems hemsida eller nått progg, min burk får ingen gateway heller ifall inte jag ansluter korrekt men det går...

Jo jag har startat om pc:n och man behöver inget prog för att logga in endast att man använder deras hemsida som startsida och loggar in där.
Jag har inte fifflat till anslutningen eftersom jag nu sitter online på min pc med A7N8X... Men det fungerar bara om jag har min andra pc som server, så nätverket fungerar men den vill inte få någon gateway om jag kör direkt internetanslutning till A7N8X. Det måste vara nån inst till 3com nicet som jag inte har hittat eller att drivrutinerna e fel.. det är dock d som jag fick när jag köpte moderkortet.

Snälla någon som e kunnig hjälp mig.

Visa signatur

[Athlon 64 x2 5600] [ASUS M2N32 SLi-deluxe] [Corsair value ram 2gb][Asus extreme HD3870 1024mb][SB Audigy 2 Platinium EX][Raptor WD360GD]

Permalänk
Medlem

Kör inte comhem samma sak som telia företags-adsl verkar göra, tar ett tag innan den går med på ny macadress, uppmot en halvtimme typ.

Slå av modemet i en halvtimme och testa sen, men det kanske du har provat...

Permalänk
Medlem

jag har provat det med... Fungerar inte heller

Visa signatur

[Athlon 64 x2 5600] [ASUS M2N32 SLi-deluxe] [Corsair value ram 2gb][Asus extreme HD3870 1024mb][SB Audigy 2 Platinium EX][Raptor WD360GD]

Permalänk
Medlem

Dum fråga men har du ställt in att du ska få ip-addressen tilldelad automatiskt? Och har du kabeln i "rätt uttag" du har väl dual lan=?

Permalänk
Medlem

Jag har gjort samma sak som jag har nu vilket är.. en pc med två nätverkskort ena går till huben andra direkt till modemet...sedan har jag gjort ett nätverk med delat internet..genom xp:s nätverkskonfigueration.
Detta fungerar nu på min duron 1300 som server och A7N8X som ingår i nätverket. När jag gör detta kommer jag ut på internet men det går inte om jag skulle vända på det hela och försöka ha A7N8X som server för varken 3com eller nvidias nic vill få en gateway.Det spelar väl ingen roll vilket av dem som man använder till internet?

Visa signatur

[Athlon 64 x2 5600] [ASUS M2N32 SLi-deluxe] [Corsair value ram 2gb][Asus extreme HD3870 1024mb][SB Audigy 2 Platinium EX][Raptor WD360GD]

Permalänk
Medlem

Vad menar du med vill får en gateway?

Får de en vettig ip-adress automatiskt? (antar att du vill att de ska få sin ipadress via dhcp)

Vad händer om du tar ett cmd fönster och skriver:

ipconfig /renew "Local area connection 1"
tex eller vad du nu har för interface ut mot internet som itne får någon gateway.

Kan du posta utdatat för det?

Permalänk
Medlem

''varken 3com eller nvidias nic vill få en gateway'' skrev jag.
Ip adressen är för lågt nr.... ligger på 192 någonting, brukar vara så när man ligger bakom ett nätverk. Annars brukar jag ha 200 något.
Jag har redan försökt att reparera anslutningen... men den får ingen gateway eller någon ny ip adress

Visa signatur

[Athlon 64 x2 5600] [ASUS M2N32 SLi-deluxe] [Corsair value ram 2gb][Asus extreme HD3870 1024mb][SB Audigy 2 Platinium EX][Raptor WD360GD]

Permalänk
Medlem

Men du talar fortfarande inte om vad du får för utdata av
ipconfig /renew "Local area connection 1"

Det är som att gå till doktorn och säga att du jag har ont men inte tala om var.....

Permalänk
Medlem

Det går inte att skriva ipconfig /renew "Local area connection 1" renew kommandot finns inte. men när jag förnyar nätverkkortets ip/gateway står det kan följande fel uppstod kan ej förnya ip-adressen förnyar kortets blablabla... kontakta din internetleverantör. Men som sagt detta händer bara på A7N8X... börjar bli trött på detta moderkortet.
men jag hoppas att någon kan hjälpa mig med detta prob, det är säkert en enkel grej som ska fixas.

Visa signatur

[Athlon 64 x2 5600] [ASUS M2N32 SLi-deluxe] [Corsair value ram 2gb][Asus extreme HD3870 1024mb][SB Audigy 2 Platinium EX][Raptor WD360GD]

Permalänk
Medlem

Vilken nätverksport utav dem är medst högpresterande? Ska sätta ihop mitt system efter jul... vilken ska man använda?

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."