Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
Vad spelar märket för roll när det är samma chip, och i många fall samma kylning på de olika märkena.

Varför betala 500 spänn extra för ett Asus etc. när man kan få ett Sapphire som funkar precis lika bra!

Beställde ett Sapphire XT igår och det enda jag är orolig för är ljudnivån på den där jättefläkten.

Jag beställde ett Asus idag. Anledning helt enkelt att det har bättre kylning och tv-in. Det tycker jag är värt 300kr extra när korten ändå ligger i en sån hög prisklass.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nico
Jag beställde ett Asus idag. Anledning helt enkelt att det har bättre kylning och tv-in. Det tycker jag är värt 300kr extra när korten ändå ligger i en sån hög prisklass.

Jag resonerar som så att en stor fläkt är bra tystare än två mindre.

Å andra sidan ska jag vattenkyla det inom kort.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
Powercolor kommer med ett

och när skulle det komma om du nu vet det???????

Visa signatur

ABIT AN7 v.1.0|xp2400+mobile@241x11,5|L12modd|Corsair XMS BH-5 PC3500 2x256@dualddr|SapphireX800XTPE Extra Teresterial Edition@637/627|2xhdd80+120g|LEVICOMVBL500W|1xvattekylningcpu/nb/syd|1xvattengpu|3d05:6895|3d03:13986 |3d01:24390|super pi 35 sec| MAX OC 3082 mhz dry-ice

Permalänk
Medlem

skulle lägga min röst på hercules. visst dom brukar ofta kosta lite mer. men dom gör grymme-kort!

Visa signatur

xp 2500+ @ 3200+ (200*11)| nf7-s| twinmos pc 3200 256 mb| radeon 9700 pro (400/325)| cpu, nb, gpu sind waterchilled =)|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
Jag resonerar som så att en stor fläkt är bra tystare än två mindre.

Å andra sidan ska jag vattenkyla det inom kort.

Fast Xbitlabs 48sidiga artikel sammanfattar det så här:

"And those of you who wish to be at the top of the modern technology should definitely take a closer look at RADEON 9800 XT. This is the today’s top-notch solution in the 3D graphics market, which is perfectly fit for any type of games: older ones, new ones and the upcoming next generation ones. RADEON 9800 XT are manufactured mostly according to ATI’s reference design and use ATI Technologies’ reference cooling solution including a huge but surprisingly quiet fan. However, ASUS released its own home version of the RADEON 9800 XT with an even quieter and more efficient cooler, so if you care a lot about the noise level, you should definitely try it out."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chefnr1
och när skulle det komma om du nu vet det???????

nepp, kolal deras hemsida, där finns det

Permalänk
Medlem

Att köpa ett R9800XT nu är bland det dummaste man kan göra. Det är tredje generationen av r300-serien och det är ingen större skillnad emot de äldre korten, r9700pro, r9800pro. Personligen hade jag köpt ett r9800pro och väntat på r400 eller loki eller vad det kallas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Att köpa ett R9800XT nu är bland det dummaste man kan göra. Det är tredje generationen av r300-serien och det är ingen större skillnad emot de äldre korten, r9700pro, r9800pro. Personligen hade jag köpt ett r9800pro och väntat på r400 eller loki eller vad det kallas.

Det där är väl ändå ett personligt val. Om man har pengarna, varför inte? Vill man ha det absolut bästa och inte bryr sig om pris finns det väl inget bättre val. Om vi säger att korten var gratis, vilket skulle du välja?

Permalänk
Medlem

har set lite 9900pro är på gång

Visa signatur

/SHUTTLE AN50R/A64 3200+ @ 2200MHZ/2X256MB KINGSTONE HYPERX BH-5 CAS 2-5-2-2@ 440MHZ /HIS 9800PRO ICEQ/SAMSUNG 120GIGBYTE/ENERMAX 550WATT/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Att köpa ett R9800XT nu är bland det dummaste man kan göra. Det är tredje generationen av r300-serien och det är ingen större skillnad emot de äldre korten, r9700pro, r9800pro. Personligen hade jag köpt ett r9800pro och väntat på r400 eller loki eller vad det kallas.

Så kan man ju knappast resonera för då kan man aldrig köpa några bra grejjer eftersom det kommer ju alltid något värre eller hur??!

"Nah, ska nog vänta med att köpa en ny 200Gb HDD, det kommer ju en 500Gb om två och ett halvt år"

Permalänk
Medlem

Beställde ett Hercules 9800XT nu. Kan posta lite om det när det kommer. Förmodligen mot slutet av nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
Så kan man ju knappast resonera för då kan man aldrig köpa några bra grejjer eftersom det kommer ju alltid något värre eller hur??!

"Nah, ska nog vänta med att köpa en ny 200Gb HDD, det kommer ju en 500Gb om två och ett halvt år"

Självklart kommer det nyare saker hela tiden. Men saken är att det blir större hopp i prestanda mellan generationsbyten än bara hastighetsökningar. Köp XT:n om ni vill. Vill man lägga 5000kr på ett grafikkort som kommer vara rätt söligt om 3 månader så får man det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Självklart kommer det nyare saker hela tiden. Men saken är att det blir större hopp i prestanda mellan generationsbyten än bara hastighetsökningar. Köp XT:n om ni vill. Vill man lägga 5000kr på ett grafikkort som kommer vara rätt söligt om 3 månader så får man det.

Det är ju bara pengar.

EDIT: Och om du tror att det är "söligt" om tre månade är jag ganska övertygad om att du har rejält fel!

Även om det kommer en ny generation ATI-kort snart så kommer de knappast att utklassa XT eller Pro-korten.

Tycker mest att det luktar avundsjuka!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
Det är ju bara pengar.

EDIT: Och om du tror att det är "söligt" om tre månade är jag ganska övertygad om att du har rejält fel!

Även om det kommer en ny generation ATI-kort snart så kommer de knappast att utklassa XT eller Pro-korten.

Tycker mest att det luktar avundsjuka!

Tvärtom tycker jag det verkar vara ett bra tips, och personligen håller jag med HMB till 100% .. jag menar ett 9800XT är kanske det bästa just nu. Men det är ju som sagt mkt större prestandahopp när det kommer en ny kärna, själv kommer jag köra på min 9500 tills R420 gått ner i mer humana priser. Men om pengarna inte varit något problem hade jag köpt det direkt det lanserades typ..

BTW, på tal om shuttle så skulle jag tro att det skulle vara perfekt med en arctic cooling VGA silencer på kortet eftersom då varmluften blåses ut ur chassit. det finns ju dessutom ett Hightech excalibur kort som har det orginal som kylare, om man nu inte vill riskera garantin.. dock är det ett PRO kort.