Rå dött SAPPHIRE9800pro ultimate edition=)

Permalänk
Medlem

Rå dött SAPPHIRE9800pro ultimate edition=)

hej mitt nya fina 9800pro 256mb ultimate edition rå dog bara ignen bild när jag startar ingen sync signal men mobot funkar för det funkar med ett annat graffe hur bra som helst och detta nya kort är ett grattis kort så ingen garanti och det konstigaste är att det funkade 10 minuter sen bara dog den och jag fatta nada så är det någon som har erfarenheter av detta skriv till mig snälla
En annan sak också jag hittade ignga brända kretsar på kortet
MVH:Michel Amberg PS:dator enligt sign

Visa signatur

/SHUTTLE AN50R/A64 3200+ @ 2200MHZ/2X256MB KINGSTONE HYPERX BH-5 CAS 2-5-2-2@ 440MHZ /HIS 9800PRO ICEQ/SAMSUNG 120GIGBYTE/ENERMAX 550WATT/

Permalänk
Medlem

Månadens absolut jobbigaste mening.
Men varifrån fick du kortet?

Permalänk
Medlem

Re: Rå dött SAPPHIRE9800pro ultimate edition=)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michel
hej mitt nya fina 9800pro 256mb ultimate edition rå dog bara ignen bild när jag startar ingen sync signal men mobot funkar för det funkar med ett annat graffe hur bra som helst och detta nya kort är ett grattis kort så ingen garanti och det konstigaste är att det funkade 10 minuter sen bara dog den och jag fatta nada så är det någon som har erfarenheter av detta skriv till mig snälla
En annan sak också jag hittade ignga brända kretsar på kortet
MVH:Michel Amberg PS:dator enligt sign

Fattar ingenting, hört talas om punkt (.) nån gång?

Permalänk
Medlem

Du kan ju börja med att använda stor bokstav och punkt för jag fick läsa detta typ 4 gånger innan jag förstog ditt problem.

Kolla så att grafikkortet sitter i ORDENTLIGT i agp porten.
Sen måste du även trycka i en molex kontakt från nättaget i kortet för att det ska få tillräckligt med ström. Har du gjort det ?

Annars testa kortet i en annan dator.

Permalänk
Medlem

jag har gjort allt det där men det funkar fortfarande inte

Visa signatur

/SHUTTLE AN50R/A64 3200+ @ 2200MHZ/2X256MB KINGSTONE HYPERX BH-5 CAS 2-5-2-2@ 440MHZ /HIS 9800PRO ICEQ/SAMSUNG 120GIGBYTE/ENERMAX 550WATT/

Permalänk
Medlem

"ASSÅ"....faen oxå nu gick min dröm om ett icke lunariserat hårdvaruforum i krach...

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Hedersmedlem

Känns som att någon dragit valfria fraser från babelfish & sedan klistrat ihop dem

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Offtopic: Han var väl lite oroad och stressad när han skrev det ovanstående. Men det blir onekligen enklare att läsa med skiljetecken och stor bokstav.

Visa signatur

[APPLE IMAC 20"][3072Mb DDR2 800mhz][ATI Radeon 2400XT][640GB HDD][OS X 10.5.5]

Permalänk
Medlem

jag har fått livs teken men det är buggar över hela skärmen

Visa signatur

/SHUTTLE AN50R/A64 3200+ @ 2200MHZ/2X256MB KINGSTONE HYPERX BH-5 CAS 2-5-2-2@ 440MHZ /HIS 9800PRO ICEQ/SAMSUNG 120GIGBYTE/ENERMAX 550WATT/

Permalänk
Medlem

inte för att vara dum, men jag skrattade högljudt när jag läste den där texten skaffa en returbegäran på kortet...

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk

varför e alla så taskiga mott honom.Hjälp han istället

Visa signatur

IRAQI FOR LIFE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokia3650
varför e alla så taskiga mott honom.Hjälp han istället

håller med dej.. alla är "n00bs" i början

Visa signatur

avregistrera mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flashwalker
håller med dej.. alla är "n00bs" i början

Jag var inte....
Gick direkt till elite, utan att passera GÅ.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maskaren
Jag var inte....
Gick direkt till elite, utan att passera GÅ.

precis, och trotsallt lär man sig svenska stavning i grundskolan, inte på swec.
vad jag förstår när jag läst texten är att du inte har någon garanti på ditt kort, right? isf. är det ju inte mycket att göra åt saken om du pajjat det.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
precis, och trotsallt lär man sig svenska stavning i grundskolan, inte på swec.
vad jag förstår när jag läst texten är att du inte har någon garanti på ditt kort, right? isf. är det ju inte mycket att göra åt saken om du pajjat det.

Men det är så att man alltid har tre år garanti från sapphire ovanset vart man köpt kortet. Men jag vet inte hur man ska mejla till dom i Svergie. Nån som vet

Visa signatur

/SHUTTLE AN50R/A64 3200+ @ 2200MHZ/2X256MB KINGSTONE HYPERX BH-5 CAS 2-5-2-2@ 440MHZ /HIS 9800PRO ICEQ/SAMSUNG 120GIGBYTE/ENERMAX 550WATT/

Permalänk
Medlem

Michel, kontakta stället du köpte kortet istället, det är dom som sköter din retur och eventuell reparation.

offtopic: Ni som gnäller om hans sätt o skriva, skärp er, det kan ju kanske vara så att han har problem med att skriva eller hur. Lägg av om ni inte har något vettigt o säga!

Permalänk
Medlem

Var lite lurigt att hitta var man kan skicka mail till dem i Sverige. Välj nån av dessa istället och fråga hur du ska bära dig åt.

http://www.sapphiretech.com/contacts/contact.asp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baztard
Michel, kontakta stället du köpte kortet istället, det är dom som sköter din retur och eventuell reparation.

han hade väl inte köpt kortet? :S

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Ah my bad. Men gör som JockeA skrev då och kontakta Sapphire

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baztard

offtopic: Ni som gnäller om hans sätt o skriva, skärp er, det kan ju kanske vara så att han har problem med att skriva eller hur. Lägg av om ni inte har något vettigt o säga!

En klar fördel är att man kan skriva så att folk förstår åtminstone!, på ett forum är det lite svårt att kommunicera på något annat sätt än med text, och om man inte kan skriva blir man stum.

Thats the way it is.

Permalänk
Medlem

a3t otroligt konstigt att jag kunde läsa hans post då... Visst blir det en jobbig text att läsa men det är ju knappast en omöjlighet.

Permalänk

Jobbia biesserwissrar som måste påpeka stavningen i varannan tråd.

Skulle nog säga att du har störst chans att mejla..

sales@sapphiretech.com.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baztard

offtopic: Ni som gnäller om hans sätt o skriva, skärp er, det kan ju kanske vara så att han har problem med att skriva eller hur. Lägg av om ni inte har något vettigt o säga!

Jävligt bra sagt! Man ska inte hålla på att klaga på hur folk skriver. De kan ju lida av en sjukdom. (dyslexi) Kul att få höra det? NEJ! Tror inte det.

Nu är det som så att jag inte är en dyslektiker. Men jag visar sympati med de som är det.

Permalänk
Medlem

jag vet inte, men jag jag tror inte det är så väldigt mycket man kan göra åt saken. Det är iallafall jävligt synd om dig. jag kommer ihåg när jag köpte min dator för 12000:- och moder kortet var paj, så det hände ingenting när man tryckte på powerknappen. som tur var beställde jag alla delarna från ett bra företag så jag fick ett nytt utan problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snok3n
Jobbia biesserwissrar som måste påpeka stavningen i varannan tråd.

Skulle nog säga att du har störst chans att mejla..

sales@sapphiretech.com.

tror du inte man kan mejla RMA@sapphiretech.com och tror du att dom skickar nytt kort till privat personer

Visa signatur

/SHUTTLE AN50R/A64 3200+ @ 2200MHZ/2X256MB KINGSTONE HYPERX BH-5 CAS 2-5-2-2@ 440MHZ /HIS 9800PRO ICEQ/SAMSUNG 120GIGBYTE/ENERMAX 550WATT/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michel
tror du inte man kan mejla RMA@sapphiretech.com och tror du att dom skickar nytt kort till privat personer

du lär nog få skicka in ditt kort först

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
du lär nog få skicka in ditt kort först

men jga måste juh först veta om dom gör rma till privat personer

Visa signatur

/SHUTTLE AN50R/A64 3200+ @ 2200MHZ/2X256MB KINGSTONE HYPERX BH-5 CAS 2-5-2-2@ 440MHZ /HIS 9800PRO ICEQ/SAMSUNG 120GIGBYTE/ENERMAX 550WATT/

Permalänk
Medlem

Jag har rma:at delar direkt till tillverkarna efter att butiken jag köpt grejorna hos gått i konkurs. Detta har funkat fint med Maxtor, SoundBlaster, Matrox... tänka sig att alla delarna dessutom kom ifrån samma dator, snacka om oflyt. Dyrast blev maxtor-disken för den fick jag skicka till irland. Men jag fick tillbaka en större så jag är nöjd ändå. Jag behövde oftast inte ange nån anledning eller nåt. Matrox-kortet skickades till importören gandalf.

Så det borde gå bra med saphire oxå. Har just nu ett MSI Gf4ti4600 som gick sönder på pricken ett år efter inköp... har inte orkat ta tag i saken ännu, kanske ställer komplett.se upp? är det nån som har erfarenhet om detta?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michel
men jga måste juh först veta om dom gör rma till privat personer

Ja, men då är det ju bara du mailar den adressen och frågar om dom gör RMA till privatpersoner... svårare än så är det ju inte..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ereg
Jag har rma:at delar direkt till tillverkarna efter att butiken jag köpt grejorna hos gått i konkurs. Detta har funkat fint med Maxtor, SoundBlaster, Matrox... tänka sig att alla delarna dessutom kom ifrån samma dator, snacka om oflyt. Dyrast blev maxtor-disken för den fick jag skicka till irland. Men jag fick tillbaka en större så jag är nöjd ändå. Jag behövde oftast inte ange nån anledning eller nåt. Matrox-kortet skickades till importören gandalf.

Så det borde gå bra med saphire oxå. Har just nu ett MSI Gf4ti4600 som gick sönder på pricken ett år efter inköp... har inte orkat ta tag i saken ännu, kanske ställer komplett.se upp? är det nån som har erfarenhet om detta?

jag mailade dom och fick detta svar

Dear Michel,

We are sorry to hear about your case that your vender cannot do RMA for you. Pls provide what is the PN number of the card, make and model of motherboard, driver versions for the motherboard (e.g. 4in1 driver)? and OS as well. And a admin fee of US$25 will be charged if application is approved. The card should be sent to our service center at UK for testing under the shipper's expense.

Ray,

Pls kindly handle the case.

tks n rdgs,
Grace

Dom vill at jag ska skicka kortet till england för tester eller vad menar och sen ska jag skriva vilket mobo jag har och kommer jag få ett nytt kort efter detta eller vad?

Visa signatur

/SHUTTLE AN50R/A64 3200+ @ 2200MHZ/2X256MB KINGSTONE HYPERX BH-5 CAS 2-5-2-2@ 440MHZ /HIS 9800PRO ICEQ/SAMSUNG 120GIGBYTE/ENERMAX 550WATT/