Permalänk

Råd Om Hörlurar (en till tråd)

Ahoy,
Jo ja vet att det finns en massa hörlurs-trådar men ja tycker ingen av dom är ute efter riktigt samma sak som jag, nämligen...

1.
Ett par stora hörlurar att ha framför datorn att lyssna till musik, spela spel och kolla film. Får gärna va lite bas i dom.
En budget på ca 1000kr

2.
Ett par mindre att ha till min mp3-spelare (iRiver 1HP100)
Även här, lite bas i dom.
En budget runt 1000kr

Cheers mates

Visa signatur

I'm a living, thinking entity who was created in the sea of information

Permalänk

Hej hej.

Jag kan tala om vad jag använder för lurar

För hemmabruk använder jag ett par Sennheiser HD-575. Finns tyvärr inte längre, men det finns andra i HD-500 serien som kan vara värt att testa. 575 fungerar utmärkt till stereon eller till datorn.

Till min portabla spelare (iRiver iHP-120) använder jag oftast ett par Shure E2c lurar, eller ett par större Sennheiser HD-497. Shure lurarna är riktigt vassa

www.shure.com/earphones/eseries_e2c.asp

Permalänk

Till mp3 spelaren skulle du nog bli nöjd med ett par Koss Porta Pro.

Permalänk
Medlem

Allt från Koss är bra.

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk
Hedersmedlem

1. HP890

2. Koss Porta Pro

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Re: Råd Om Hörlurar (en till tråd)

Koss UR40

Ang. Hp 890 så är de väl ok lurar, men de går sönder hur lätt som helst, mina är sönder, de kompisar som kör med sina HP är sönder, man hör ofta på nätet att HP går sönder, det stämmer.

Visa signatur

War is about peace, and to get peace you have to kill a lot of people.
RoedeOrm: SAuna>>Du är en sån härligt speciell kille, vet lite mer än de flesta om det mesta. Toppklass!

Permalänk
Medlem

SAuna, hur har dina gått sönder? För mycket counter strike lr ?
Har haft mina i mer än ett halvår nu inte trasiga ännu!

Visa signatur

amd tvåtusenetthundra || femhundratolv mb RAM ||Gf fyra Ti fyratusenfyrahundra

Permalänk
Medlem

Tjejen har skaffat en Dyna TUNY 2 med 512 mb ( http://www.dynetel.com ).
Hennes öron är för små för snäckor så hon behöver lurar av modellen som är utanpå öronen. Hon vill ha ett par små som ej täcker öronen helt.
Har ni några tips på ett par lurar som har bra ljud och håller för lite stötar (hon kan va lite ovarsam ibland)?

Pris ca 500kr.

/P

Permalänk

kolla lite på Koss Porta Pro
Var bästeller man dom billigast?

Edit:
Hitta på datorbutiken.se för 479:- + frakt.
Finns det nå billigare?

Visa signatur

I'm a living, thinking entity who was created in the sea of information

Permalänk
Medlem

japp... såg på pricerunner nånstanns för 395 tror jag, kolla där om du hittar nåt.

Permalänk
Medlem

Kan varmt rekomendera Philips HP890 för hemmabruk. köpte mina för 600:- på Expert. Lyckades pruta ner dom från runt 800:-
Bra bas i dom och ett otroligt detaljrikt ljud. (i hörlurarna asså)

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Hedersmedlem

nr2: Sony EX-71 seriöst dem dära snäckorna ger så jävla bra ljud med min mp-100 spelare.

Permalänk
Medlem

HP890!
Hur Sauna lyckats förstöra sina vet jag inte, mina går då inte sönder trots lite oavsiktlig omild behandling.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartiNx8
SAuna, hur har dina gått sönder? För mycket counter strike lr ?
Har haft mina i mer än ett halvår nu inte trasiga ännu!

om vänta en vecka till så bara

Visa signatur

flest prylar när man dör vinner!

Permalänk
Medlem

Ja , jag har då inga problem med mina. Begriper inte vad ni gör med era hörlurar

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300