Permalänk
Medlem

Comhem

Hade tänkt uppgradera min uppkoppling till 1mbit iallafall, har Nemo modemet & tänker inte kludda med ett nytt. Eller, vi får se.

Iallafall, ska jag ringa till Comhem & snacka med dom? För där finns ju massvis med olika alternativ, och sitta i telekö i ett par timmar pallar jag inte..

Är det tekniska jag ska till?

Visa signatur

:: trevlig kväll! :) ::

Permalänk
Medlem

För 1 Mbit räcker ditt Nemo - modem utmärkt

Ring Comhem och ta Personlig Service och ha ditt Kundnummer och Personnummer beredd att ge fram (Personlig Service är att sitta och vänta i luren)

Det brukar vara 10 st före i telefonkön tyvärr. Men det brukar vara c.a 30 st som arbetar med ärendena så det går på en kvart ungefär.
Lycka till!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Be Quiet! Dark Rock Pro 4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3600MHz CL16 2x16GB Dual Rank - PNY Geforce RTX 4080 - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Western Digital Black 7200rpm 2TB - Fractal Design Newton R2 800W - Corsair Carbide 300R

Permalänk
Hedersmedlem

Prata med tekniska och se till att byta modem också. Det blir väldigt mycket lägre ping med det nya.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Juppz, Nemo klarar 1mbit, måste dock skaffa nyare för 2mbit...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

läste lite om det ..
står så här:
Upstream 5.5 Mbps,Downstream 12 Mbps
så det borde juh faktiskt klara 2mbit galant .. vet inte vad comhem gör ..
försöker tjäna mer pengar ?

Permalänk

Får man ingen slags utbyte för sitt Nemo, verkar mkt lustigt.
Funderar på att byta till BBB-vdsl ist till min nya lya (bruden innan lämnade efter sig ett NEMO-modem) men det lär vara lång leveranstid.

Kanske är värt det ändå, nån som vet hur lång leveranstid det är på Kungsholmen ?

Permalänk
Medlem

Kör VDSL... är ju inget snack om saken! Comhem är som en lortig luffare bredvid wallenberg i jämförelse...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk

Se till att få ett nytt modem, de bryr sig inte så mycket om problem man får med Nemo. Jag fick nyss ett Motorolamodem efter en massa strul med Nemo. När det visade sig funka bra med det nya uppgraderade jag från IC1000 till IC2000.

Funderar ändå på att byta leveratör dock...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gr0gg0
läste lite om det ..
står så här:
Upstream 5.5 Mbps,Downstream 12 Mbps
så det borde juh faktiskt klara 2mbit galant .. vet inte vad comhem gör ..
försöker tjäna mer pengar ?

Nemo modemet stödjer inte eurodocsis 1.1 tror jag det var vilket det nyare motorola modemet gör, & 2mbits tjänsten är i det nyare versionen... om jag inte misstar mig nu förstås.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Att ta ComHem 1Mbit är kanska dumt..
Jag som bara kan a ComHem tyvärr har 2Mbit och det nya Motorola Modemet..
Pris skillnaden är ca 40:- har jag för mig..
2Mbit med nya modemet är MYCKET bättre en 1Mbit mycket bättre ping i online spel bättre badbredd i huvudtaget o det funkar mycket bättre.

Visa signatur

| MSI Neo Platinum | AMD Athlon64 3000+ | 768MB DDR | MSI FX5900 128MB |

Permalänk

Jag beställde 2mbit comhem och ett nytt modem.
Är i behov av internet och det är för lång leveranstid på vDSL, blir nog bra!

mvh, Danne