Permalänk
Avstängd

dremel - vad jag göra nu?

fick mig en dremel av mor till jul, förståndig som hon är, och funderar lite vad jag ska såga till i chassit, slipper den äckliga nibblingcuttern nu så.

funderar på att fixa en text utsågat, kanske lite väl avancerat för en som aldrig använt en dremel förrut, ett plats för en fläkt på sidan ska jag såga ut iaf! hur ska jag använda den, fullt ös eller lite långsammare vilken rpm? fast märkte att jag inte har några sågblad så jag får gå och köpa mig såna, vilka ska jag köpa då tror ni?

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk

Du skall vara noga med att inte tvinga dremeln för mycket, dvs göra för tajta manövrar. Om du gör det så kommer du att äta kapskivor.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem

Köp diamantkapskivor 6st för 99kr på classe, de är mycket tåliga o bra.

Visa signatur

Fråga/ämne: "Ska träffa en tjej o vi ska säkert nuppa jag är nervös"

Svar: Drick en bärs och sluta ljuga, din date består utan en toarulle och en tysk lädersmisk film"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Versus
Köp diamantkapskivor 6st för 99kr på classe, de är mycket tåliga o bra.

Men dom torde inte heller vara någar problem att "bryta" i sidled så dom blir förvandlade till småskrot...

Jag har garanterat lyckats slakta mer skivor så än på ren nötning...

väldigt lätt att man råkar ta i för mycke och sen sprutar det skivrester...

Visa signatur

Numer nästan helt drogfri!

Permalänk
Avstängd

jag har nog bara tillgång till den lokala järnspiksaffären, men de hade iaf "riktiga" dremlar så de har nog tillbehör annars slänger jag iväg en beställning med fler tillbehör, men diamantkapskivor ska jag nog skaffa iaf något till som kan vara viktigt?

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk

Vanliga kapskivor kan också vara bra att ha!

Visa signatur
Permalänk

Jag fick också en "dremel" (bruksbo multiverktyg) i julklapp av morsan. Fast hon strulade till det o köpte en slagborr istället (lite virrig ) så jag måste vänta tills på fredag (eller när dom nu har öppet) då vi kan åka till rusta o byta

Permalänk
Medlem

Hmm, kan vara bra att öva på något innan du sätter kapen i datorn..

Visa signatur

Chieftec Matrix | Epox 8RDA+ | Barton 2600+ @ 3200+ |

Permalänk
Avstängd

morotsmos min mor var så snäll så hon har haft den stående hela hösten säkert sen senast jag bad hon handla när hon var förbi umeå, var såhär nära(visar med fingrarna) att beställa en för bara någon dag sen, men tur det

miFFlarn det jag hade tänkt, tror jag ska ta brors sida till chassit

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

Själv hade jag tänkt köpa en Dremel från jula, märket var Powercraft och den kostar 199kr. Så nu undrar jag om man ska köpa gravering/borr set också? Kommer nog inte gravera men borra däremot, men finns det inget vanligt borr set?

morotsmos: Ursäkta min natthumor: slagborr, det var roligt :D.

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem

tycker att du ska behålla slagborren, man kan göra fina hål i lådan med denockså

Visa signatur

Ep0X 8RDA/ AMD XP1700+ @ 2GHz/ 2*256MB TwinMos m. Winbond 400MHz/ GF4 TI4400/ 260Gb HDD
IF YOU RUN YOU'll ONLY DIE TIRED!
3Dmark

Permalänk

jag fick också en dremel av mamma.

Jag ska köpa ny låda snart, så innan jag går lös på den så övar jag mig med dremeln genom att sitta och göra fläktgaller.
Det är ett rätt bra sätt att öva sig.
finns fina mönster på http://thedude.no-ip.org/swec/index.htm

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek

Permalänk
Medlem

Fick några diamant kapskivor i julklapp, Yes! tänkte jag och satte igång, de dröjde kanske en halvtimmen innan den första överaskningen kom, skruven som man låser själva skivan med blev så varm så den gick av, som tur var fick man med 2 "pinnar". Det tog kanske en kvart till och så råkade skivan huggafast i materialet med följd att hela stången blev böjd! Nu undrar jag om diamantskivor brukar vara så här ömtåliga eller om jag bara har lyckats med nått otroligt?

Visa signatur

varför planera? inget slutar ju som man tänkt sig endå!

Kamera: Pentax k10d, 18-55 3,5-5,6 da kit objektiv, 2gb sandisk ultra 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BountY
tycker att du ska behålla slagborren, man kan göra fina hål i lådan med denockså

Jag fattar verkligen inte hur man kan köpa fel när hon hade fått ett mail med artikelnummer o hela skiten Riktigt klantigt... aja... imorn så ska vi fixa så att det blir rätt. Då ska det sågas

Permalänk
Medlem

JAG FICK OCKSÅ EN DREMEL IDAG! Jag är ÖVERLYCKLIG.

Har tjatat i ett halvår på att jag mååste få en Dremel i julklapp. WEEE!

Visa signatur

Indigoue hatar dubbla negationer.