Permalänk
Medlem

Domän namn

Hallå!
Vet någon här vart det kan finnas en billig .se eller en .com domän? Svara så snabbt ni kan / zocea

Permalänk
Medlem

om du kan ta .nu istället finns det mycket billiga adresser på www.blogga.nu

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Du kan få billig .sedomän hos Webcows, www.webcows.se.

Permalänk
Medlem

Ett bra ombud för .SE är www.bluerange.se. Mycket bra support och trevlig personal.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alper
www.smartdomain.se !

Ja, vi vet att du äger det företaget och gör reklam för det, dessutom är inte 123,75 speciellt billigt för en com-domän.

En fråga som jag är nyfiken på, varför anger du priser exkl. moms om du även riktar dig till privatpersoner. Jag som konsument vill se det pris som gäller och inte ett pris som det sedan blir massor av pålägg efteråt. Jag tror att många konsumenter blir förvirrade och t.o.m lurade på det här. För inte fan skriver SIBA ut priser exkl. moms, inte heller gör ex. datorbutiken.se det.

Permalänk
Medlem

Smart Domain följer lagen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Ja, vi vet att du äger det företaget och gör reklam för det, dessutom är inte 123,75 speciellt billigt för en com-domän.

En fråga som jag är nyfiken på, varför anger du priser exkl. moms om du även riktar dig till privatpersoner. Jag som konsument vill se det pris som gäller och inte ett pris som det sedan blir massor av pålägg efteråt. Jag tror att många konsumenter blir förvirrade och t.o.m lurade på det här. För inte fan skriver SIBA ut priser exkl. moms, inte heller gör ex. datorbutiken.se det.

Webbhotell som säljer olika typer av ittjänster riktar sig i första hand till företag och därför anges ofta priser i exkl. moms. Du kan inte jämföra med Siba eftersom Siba riktar sig mot privatkunder och får därför inte ange priser exkl. moms.

Så företaget Smart Domain gör helt rätt att ange priserna i exkl. moms.
De flesta av företagen som har en verksamhet som säljer till företag anger sina priser i exkl. moms.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Smart Domain följer lagen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bfred
Webbhotell som säljer olika typer av ittjänster riktar sig i första hand till företag och därför anges ofta priser i exkl. moms. Du kan inte jämföra med Siba eftersom Siba riktar sig mot privatkunder och får därför inte ange priser exkl. moms.

Så företaget Smart Domain gör helt rätt att ange priserna i exkl. moms.
De flesta av företagen som har en verksamhet som säljer till företag anger sina priser i exkl. moms.

Står fortfarande bakom mina åsikter :).

Från smartdomain.se

Citat:

Vi erbjuder dig som kund snabba och kostnadseffektiva domännamsregistreringar för privatpersoner och företag.

Men visst, SIBA kan anses som dåligt exempel, men säg exempelvis datorbutiken som jag även nämnde (de vänder sig till både företag och privatpersoner), som föredöme i det hela kan dustin.se nämnas som har möjligheten att visa både exkl. och inkl. moms.

Permalänk
Medlem

jag använder http://99kronor.com/ och är nöjd

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Medlem

finns det nått ställe som säljer domäner som typ funkar som dyndns?

Visa signatur

DON'T PANIC!

Permalänk
Medlem

Webcows & Space2u har tjänsten

Både Space2u och Webcows har Dyndns tjänst.
Men det finns även många andra webbhotell som erbjuder dyndns.

Pris hos Space2u:

Startkostnad: 195 kr exkl. moms
Månadsavgift: 16 kr exk. moms.

www.space2u.se

Webcows priser
Startavgift: 100 kr exkl. moms
Årsavgift: 125 kr exkl. moms

http://www.webcows.se/?p_id=4&s_id=23

Permalänk
Avstängd

Skojar du? :D

hoho?
En medlem på detta forum efterfrågar en tjänst, som vårt företag erbjuder. Självklart ska jag då informera den besökaren om våra tjänster. Inget fel med det, om jag däremot skulle starta en tråd och börja göra reklam.. då kan du komma och klaga på min reklam.

Sen att du tar siba och datorbutiken som exempel, visar att ditt exempel-förråd inte har så gott om exempel. Inte sant? datorbutiken och siba riktar säg rakt mot privatpersoner, om det däremot skulle vara en datapryls-leverantör dvs grossist så kan de ange sina priser i exkl.moms.

Glöm även inte bort att det står TYDLIGT innan man trycker på beställ knappen, exakt vad kunden ska betala inkl.moms. Även denna text finns på varje sida: " Prisinfo: Observera att samtliga priser anges exkl.moms ". Om du sedan tar det som att blåsa kunder, är din egen uppfattning.

Citerar SantaClaus "För inte fan skriver SIBA ut priser exkl. moms, inte heller gör ex. datorbutiken det."
Men SantaClaus, dessa webhotell gör det:
www.fsdata.se, www.space2u.com, www.enburk.se, www.whoxhosting.net, www.loopia.se, www.ballou.se www.box.se, www.webcows.se (notera att alla dessa webhotell anger sina priser exkl.moms, observera också att alla webhotell är jätte-leverantörer som funnits ett par år i branshen)

SantaClaus, jag förstår inte riktigt vad du bygger ditt inlägg på.

Med Vänliga Hälsningar
Alper

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Skojar du? :D

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alper
[B]Sen att du tar siba och datorbutiken som exempel, visar att ditt exempel-förråd inte har så gott om exempel. Inte sant? datorbutiken och siba riktar säg rakt mot privatpersoner, om det däremot skulle vara en datapryls-leverantör dvs grossist så kan de ange sina priser i exkl.moms.

[/b]

1. Datorbutiken riktar sig även mot företag enligt deras filosofi.
2. Jag skrev även Dustin som exempel, men de är väl helt inriktade på konsumenter eftersom man kan se priser inkl. moms?

Citat:

[b]
Glöm även inte bort att det står TYDLIGT innan man trycker på beställ knappen, exakt vad kunden ska betala inkl.moms. Även denna text finns på varje sida: " Prisinfo: Observera att samtliga priser anges exkl.moms ". Om du sedan tar det som att blåsa kunder, är din egen uppfattning.

[/b]

Jag står fortfarande kvar vid mina åsikter, det första man möts av är 99 spänn per domän.

Citat:

[b]
Men SantaClaus, dessa webhotell gör det:
www.fsdata.se, www.space2u.com, www.enburk.se, www.whoxhosting.net, www.loopia.se, www.ballou.se www.box.se, www.webcows.se (notera att alla dessa webhotell anger sina priser exkl.moms, observera också att alla webhotell är jätte-leverantörer som funnits ett par år i branshen)

[/b]

Vad säger att man ska vara som många andra och använda dess metoder?

Citat:

SantaClaus, jag förstår inte riktigt vad du bygger ditt inlägg på.

På det jag skrivit i mina inlägg kanske?

Permalänk
Avstängd

För det första, sluta jämföra oss med dustin.. jämför oss med någon verksamhet som pysslar med samma grejer istället.
Priser exkl. moms - 99 kr - är ju faktiskt vad du betalar för produkten! Att vi sedan råkar bo i Sverige med högst moms i världen är inte mitt fel. Så det kan ju dessutom vara en tankeställare på hur mycket man egentligen betalar till staten för varje pryl man köper!

"Du betalar 99 kr för produkten, och sedan 24,75 kr rakt ner i Bosse Ringholms kassa"

Citat:

Citerar okänd
"Argumentera aldrig med en idiot, för då kommer idioten dra ner dig på hans nivå å spöa dig med lång erfarenhet"

"End of discussion.."

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alper
För det första, sluta jämföra oss med dustin.. jämför oss med någon verksamhet som pysslar med samma grejer istället.
Priser exkl. moms - 99 kr - är ju faktiskt vad du betalar för produkten! Att vi sedan råkar bo i Sverige med högst moms i världen är inte mitt fel. Så det kan ju dessutom vara en tankeställare på hur mycket man egentligen betalar till staten för varje pryl man köper!

Det vet jag mycket väl, dock påverkar inte det resonemanget slutpriset för konsumenten i dagsläget.

Permalänk
Medlem

Och för att återsluta till ursprungsämnet, com domäner kostar 12$ tror jag på joker.com, då står de även för dnser. Med dagens dollarkurs så blir det inte mycket.

Visa signatur

"Debugging is twice as hard as writing the code in the first place. Therefore, if you write the code as cleverly as possible, you are, by definition, not smart enough to debug it." - Brian W. Kernighan
www.skivpris.com www.babakova.net