Permalänk
Avstängd

Lufta...

Hej

Jag test kopplade ihop min vattenkylning idag... hur gör man för att lufta? Pumpen orkade ingenting... det var PGA luften i systemet.. Pumpen är en eheim 1048. Allt går runt och runt.. på mitten har jag ett T-kors upp till min vatten tank. Det går alltså bara en slang upp till tanken. Är det bra? lr ska jag ha två slangar upp? Tanken är en 50cl PET flaska med slangen i botten.

Visa signatur

Mja...

Permalänk
Medlem

För att lufta tar du och lossar en slang på lämpligt ställe i flödet och låter vatten cirkulera igenom systemet tills all luft har försvunnit.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

joxa vrid och trixa så att hela systemet fylls med vatten samtidigt som du stänger av och sätter på pumpen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
För att lufta tar du och lossar en slang på lämpligt ställe i flödet och låter vatten cirkulera igenom systemet tills all luft har försvunnit.

Va? jag är nog lite cp idag.. jag förstår inte riktigt

Visa signatur

Mja...

Permalänk
Medlem

Du öppnar systemet och låter vattnet pumpa runt tills luften är borta men om där inte är tillräkligt med vatten kan inte vattnet cirkulera överhuvudtaget.

Permalänk
Avstängd

Kan du göra en bild i paint? JAG ÄR CP

Visa signatur

Mja...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fulltower
...JAG ÄR CP

Nä, det hoppas vi att du inte är.
Däremot så kanske du inte fattade riktigt vad qiwii menade

Visa signatur

Asus A7N8X-Deluxe 2.0 | Barton 2500+ AQZEA 0331UPMW @ 11*210 (1.65V) | 2*256 Kingston HyperX PC3500@2-3-3-7 | ATI 9600np 128Mb | 2*36Gb WD Raptor Raid0 | Hitachi 7K250 | NEC ND-1300A | Zalman CNPS7000A Cu, NB47J, ZM80C-HP

Permalänk
Medlem

gjorde någon det

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frink
gjorde någon det

ÅÅÅ jag kanske inte är ensam... tack gud

Visa signatur

Mja...

Permalänk
Medlem

Du måste ha vatten i hela systemet så att vattnet kan cirkulera, när du sätter på pumpen. Har du inte fyllt systemet helt med vatten står det bara och "hoppar". När du sen har fått vattnet att cirkulera öppnar du upp tanken och låter systemet vara på några timmar sammtidigt som du kontrollerar att vattennivån inte blir för låg.

http://hem.passagen.se/liero2000/vatten.JPG

EDIT: Mellanslag efter länken om den inte funkar

Permalänk
Avstängd

tackar.. jag tror jag fattar nu..

Visa signatur

Mja...

Permalänk
Medlem

jag brukar bara ha problem med att få ut luften ur radiatorn...
så jag brukar hålla på och vrida, snurra och skaka radiatorn tills det inte kommer ut fler luftbubblor ur slangen från radiatorn till tanken.

Permalänk
Avstängd

mm.. oki.

Visa signatur

Mja...