Permalänk
Medlem

Hur resetar man BIOS?

Jag råkade öka CPU Clocken för mycket i BIOS så att nu vill inte skärmen starta då jag startar datorn. Kan man på något sätt reseta BIOS så att de gamla inställningarna kommer tillbaka? Jag har ett EPoX EP-8K9A7.

Visa signatur

Damn! Those alien bastards are gonna pay for ruining my ride.

Permalänk

Kolla manualen

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Det finns en clear cmos jumper på mobot.. eller så att du tar lös strömkabeln till datorn, tar ut batteriet på moderkortet och väntar en halvtimme-timme

Permalänk
Avstängd

clear cmos

Visa signatur

Mja...

Permalänk
Medlem

tack för svaret iwse !

Visa signatur

Damn! Those alien bastards are gonna pay for ruining my ride.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nagini
tack för svaret iwse !

Annars finns det en liten jumper vid bios-batteriet! Hur du ska flytta denna står i manualen. Dra ur strömsladd - Flytta jumper - Tryck på starknappen några gånger - Flytta tillbaks jumper - I med strömsladd.

Det fungerar garanterat!

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mUpp
Annars finns det en liten jumper vid bios-batteriet! Hur du ska flytta denna står i manualen. Dra ur strömsladd - Flytta jumper - Tryck på starknappen några gånger - Flytta tillbaks jumper - I med strömsladd.

Det fungerar garanterat!

Varför trycka på startknappen ett par gånger?
Det sitter då inga kondensatorer vid biosbatteriet för mig

Visa signatur

Asus B650E-F | Ryzen 7950X3D | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000C30 | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO | LG C2 42" OLED | Samsung 990 Pro 1TB | Fractal Design Meshify 2 TG | Seasonic Prime GX 1300W

Permalänk
Medlem

vart finns dom där knapparna?

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk
Medlem