Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fulltower
Jag har Bara sprayat fronten... Du vet.. den gröna och med blått på kanten... Den är ju långt ifrån färdig!

det är 2.5 månader kvar så det är ju inte direkt panik

/Johan

Edit: om du har bilder så skicka gärna till mig: js@altronix.se vore toppen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JME_DATA
Vi hade en kund som frågade efter användarhandboken till ett helt vanligt 101 tagenters tagentbord....... Man undrar, A är väl ett A?

Du borde ha koll på det här, jag har för mig att det skulle vara plexiglas fram på chassit men det är det inte på mitt (eller så minns jag kanske fel).

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av strombom
det är 2.5 månader kvar så det är ju inte direkt panik

/Johan

Edit: om du har bilder så skicka gärna till mig: js@altronix.se vore toppen

som sagt.. bara frånten

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=161...

Visa signatur

Mja...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JME_DATA
Bara så ni är med på noterna, chassina var ett parti och utgår när de sista är slut. Så ingen benskriker över detta.

Cool grej annars!! Messa mig så skall jag fixa ett litet pris till the Winner!

kan ju säga att jag ska handla alla grejer hos er på JME. Detta som ni ställer upp med en liten vinst här har gjort mig till det valet att ni helt enkelt kan bete er rätt mot kunder. Och skaffa er flera kunder på detta sätt. Jag har även köpt ett fulltower från er. För 395:- det var ett demoex. var en liten liten grå repa i det. Ska ändå lacka om det. Gillar chassiet för det priset. Tack för att ni är en sådan bra affärskedja. Speciellt Helsingborgs butiken.
Nog med fjäsk

Visa signatur

DHW02 rad 10 plats 24
DHW03 rad 24 plats 113

Permalänk
Medlem

fulltower: ska du ställa upp i båda tävlingarna?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av strombom
fulltower: ska du ställa upp i båda tävlingarna?

Nåt måste man ha att göra

lr.. det går ju fan inte å göra nåt med ROMEO!!! Lr.. jag håller på att modda in en 5,5tums tv ifrånten... men det blir så dåligt...

Godkändes mitt chassie i 500:- tävlingen?

Visa signatur

Mja...

Permalänk
Medlem

fick ett förslag om att vi borde ha tre tävlingar... en obegränsad tävling också, med valfritt chassi... eftersom vi har 3 priser att dela ut är det kanske ingen dum ide...

/Johan

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av strombom
fick ett förslag om att vi borde ha tre tävlingar... en obegränsad tävling också, med valfritt chassi... eftersom vi har 3 priser att dela ut är det kanske ingen dum ide...

/Johan

njaa.... jag tror det räcker med 2 tävlingar...... man kan ju ha ett etta pris och ett cleant lr stilrentastebygget pris...

Visa signatur

Mja...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fulltower
njaa.... jag tror det räcker med 2 tävlingar...... man kan ju ha ett etta pris och ett cleant lr stilrentastebygget pris...

Ja vi får se hur det blir med tredje tävlingen...

Får jag lägga upp dina bilder på sidan?

/Johan

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av strombom
Ja vi får se hur det blir med tredje tävlingen...

Får jag lägga upp dina bilder på sidan?

/Johan

Nä.. jag har tagit bort mitt galleri... Du får nya finare bilder när den är klar.... jag ska fortsätta lite imårron...

Visa signatur

Mja...

Permalänk

Jag tycker att den tredje tävlingen borde vara för ett mjukvarumoddat chassi :D. Jag har precis gjort klart underdelen av stommen, fuskat lite med nätagget (jag har inte gjort vikta plåtstycken, orkade inte) och gjort en 80mm fläkt. En liten preview:
http://zaint.no-ip.com/uploads/Forstakortet.JPG
Det är dock lite svårt att jobba genom att mäta på skärmen, om man mäter lite fel så blir det kört när man kommer till slutskedena då grejorna måste passa på mm:n. Iofs så kan jag i gengäld trycka ctrl-z och liknande grejor.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem

Fick mina burkar för ca en vecka sedan... (Visar inga mod-bilder) men kan dock bidara med lite chassibilder..

Mycke nöje

Förfrågan efter mer bilder? Bara att skriva vad ni vill se av chassit...

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.
Erik Petterssons blogg om webbutveckling

Permalänk

Äh, nu tar jag och ger upp för ikväll det finns en dag imorgon också.
Sista bild bara:
http://zaint.no-ip.com/uploads/romeomax.JPG
Och ja, jag är medveten om att fläktarna är felvända men det skall fixas imorgon då det är lite jobb med det.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Testpilot

Om man ska vara med måste man ha bilder på själva byggandet, eller räcker det med resultatet? har nämligen inte någon kamera.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

bilder på byggandet är inget måste men det kan vara roligt se på dom

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lindberg88
bilder på byggandet är inget måste men det kan vara roligt se på dom

OK, jag kanske kan fixa en kamera, får se hur det blir, kan inte betämma mig om jag ska vara med i tävlingen över huvud taget.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
Äh, nu tar jag och ger upp för ikväll det finns en dag imorgon också.
Sista bild bara:
http://zaint.no-ip.com/uploads/romeomax.JPG
Och ja, jag är medveten om att fläktarna är felvända men det skall fixas imorgon då det är lite jobb med det.

har du ritat i sketchup?
ett tips.. dra på "perspektiv"

Visa signatur

:: xp 3000+, Asus a7n8x Deluxe, 2*256mb Samsung pc-3200, Hercules Radeon 9500 pro, IBM 180gxp totalt 300gb ::

Permalänk
Medlem

Nu har jag också anmält mig, och håller på att mixtra lite

Visa signatur

Det är väl ingen gas i CCFL? Insidan är väl målad med flouricerande färg som sedan beyses med UV-ljus?
- Fräsbanan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sypher
har du ritat i sketchup?
ett tips.. dra på "perspektiv"

Sketchup?
Det är i solidworks, ganska grov modell än så länge, och jag har tryckt på "isometric view".
Det är ritat som bockad metall så om jag får tag på plåt skulle jag kunna få exakt det där om jag skickade ritningen och plåten till en plåtslagare :)(nätagget är ett ihåligt block så det är inte gjort som bockad plåt).

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem

Vad är det för program man gör följande bilder i?
http://zaint.no-ip.com/uploads/romeomax.JPG
Värkar ballt, Bara det inte är 3d-Studiomax

Visa signatur

Win Xp, xp2400+ 1024ddram Geforce 2 v.7700 Deluxe 32mb tv-in tv-ut

Permalänk
Medlem

Om du läser två inlägg längre upp så får du svaret

Visa signatur

doh! - Homer Simpson

Permalänk
Medlem

JME Data säljer inte chassit längre?!?!! FAN! Jag som ville vara med
Edit: Ingen snäll person som skulle kunna sälja mig ett? Skulle vara evigt tacksam...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
Sketchup?
Det är i solidworks, ganska grov modell än så länge, och jag har tryckt på siometric view.
Det är ritat som bockad metall så om jag får tag på plåt skulle jag kunna få exakt det där om jag skickade ritningen och plåten till en plåtslagare :)(nätagget är ett ihåligt block så det är inte gjort som bockad plåt).

hum, okey.
väldigt likt sketchup dock.

http://vi.e.soetast.com/albums/dump/rmaxsketch2.jpg

Visa signatur

:: xp 3000+, Asus a7n8x Deluxe, 2*256mb Samsung pc-3200, Hercules Radeon 9500 pro, IBM 180gxp totalt 300gb ::

Permalänk
Inaktiv

Är det många som kommit långt i moddandet? jag och polarn har börjat få ihop kuben vi bygger (2st romeomax).. dock kommer inga bilder föränn arbetet är klart måste säga att det är grymt roligt att bygga en kub av det hela.. hör inte till standardmoddarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RollE2k
Är det många som kommit långt i moddandet? jag och polarn har börjat få ihop kuben vi bygger (2st romeomax).. dock kommer inga bilder föränn arbetet är klart måste säga att det är grymt roligt att bygga en kub av det hela.. hör inte till standardmoddarna.

Låter grymt...
Sätter ni ihop dom med svets?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WaR
Låter grymt...
Sätter ni ihop dom med svets?

Popnitat så gott det går, sen högst upp har vi dragit med svetsen pga att det inte går att nita dära..

Permalänk
Avstängd

hur blir det med tävlingen?

Visa signatur

Mja...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fulltower
hur blir det med tävlingen?

den håller väl på o_O

/Johan

Permalänk
Medlem

Hur går det? är det nån som börjar bli klar?

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Inaktiv

Nu var det ett tag sedan denna tråd var upp? hur går det för alla? själv har så har vi kommit ganska långt i bygget, skulle tro att vi nästan blir klar med bygget i veckan, om man bortser från någon smådetalj där vi väntar på att få pengar och beställa några saker till