Modifiera en Macintosh G5?

Permalänk
Medlem

Fick jag en Dual G5 skulle jag lysa av glädje, även fast jag aldig ägt en Mac själv förut. Jag har aldrig en provat OS X heller.

Dual G5an är en av de vackraste datorer som gjorts, både invändigt och utvändigt. Den slår de flesta moddade datorer här på SweC med hästlängder. Ärligt. De flesta moddade burkar blir bara... för mycket. G5an... den har stil och klass. Ungefär som att jämföra en Aston Martin Vanquish med en hem-stylad BMW med neon och hela "jag vill vara fast and the furius" kitet.

Jag känner en kille som aldrig ALDRIG skulle skaffa en dator med annat än Intel-CPU och Windows på, han tror på allvar att en AMD låser sig var 15de minut. Men inte fan skulle han ta sönder en Mac om han fick en. Det är bara ren dumhet som orsakar sånt.

Jag förstår att hans kompis blev illamående när han såg den slaktade G5an. Skulle jag också blivit. Blev det bara av att se artikeln.

Bara en oskyldig liten fråga: Varför förtjänar en kille som eltejpar in en AMD i en G5a att vara med på SweCs nyheter medans vår egen Wolverines Plexi-chassi inte gör det?

Edit: Hade han fått fatt i ett tomt G5 chassi hade det vart ett helt ok bygge tycker jag, förutom at han tejpade fast t.ex nätagget då.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Alltså, killen får en dator för 30000 i julklapp. Han ger sedan bort delarna från datorn, till en kompis. Överklass så det stinker om det

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
Fick jag en Dual G5 skulle jag lysa av glädje, även fast jag aldig ägt en Mac själv förut. Jag har aldrig en provat OS X heller.

Dual G5an är en av de vackraste datorer som gjorts, både invändigt och utvändigt. Den slår de flesta moddade datorer här på SweC med hästlängder. Ärligt. De flesta moddade burkar blir bara... för mycket. G5an... den har stil och klass. Ungefär som att jämföra en Aston Martin Vanquish med en hem-stylad BMW med neon och hela "jag vill vara fast and the furius" kitet.

Jag känner en kille som aldrig ALDRIG skulle skaffa en dator med annat än Intel-CPU och Windows på, han tror på allvar att en AMD låser sig var 15de minut. Men inte fan skulle han ta sönder en Mac om han fick en. Det är bara ren dumhet som orsakar sånt.

Jag förstår att hans kompis blev illamående när han såg den slaktade G5an. Skulle jag också blivit. Blev det bara av att se artikeln.

Bara en oskyldig liten fråga: Varför förtjänar en kille som eltejpar in en AMD i en G5a att vara med på SweCs nyheter medans vår egen Wolverines Plexi-chassi inte gör det?

Edit: Hade han fått fatt i ett tomt G5 chassi hade det vart ett helt ok bygge tycker jag, förutom at han tejpade fast t.ex nätagget då.

Ärligt talat tycker jag att nyheterna går utför på sweclockers... Kolla bara på hur de publicerade bilden på ett grafikkort från 1999?? Bara för att den va med på en känd hårdvarusajt? Och dessutom var det en tävling som redan var AVGJORD!!

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

Ja, idiot är ju bara förnamnet.

Skulle jag få en sprillans valfri icke-pc-dator så inte FAN skulle jag slakta den?

Permalänk
Medlem

Uuuh. Känns lite väl mycket skämt över det hela, om någon skulle våldta en burk för 30kkr så skulle han nog göra en lite längre artikel om det.

Men, en dual G5 med Linux och en trevlig fönsterhanterare = hej.
Inte en chans i världen att jag skulle förstöra den.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk

Det gör ont i mitt hjärta att se på de där bilderna, inte minst sagt läsa om hans otroliga dumhet.

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem

vidrigt

jag känner en djup känsla av illamående.. urk.. skulle byta min 3.0ghzare alla gånger mot en dual G5. stackars sate som får sådana julklappar.

Visa signatur

// e.m.d.a

Permalänk
Medlem

Vilken jävla idiot.. Det klart man vill ha en Mac! Jag vill så sjukt gärna ha en sån där men det som är synd är att jag spelar en hel del och då måste man ju ha både en Mac och en PC och det klarar inte direkt min ekonomi eftersom jag bara är 15 år :(..

Men vilken slakt av den helt underbara G5:an.. Mac äger totalt!

Permalänk
Medlem

Alltså jag saknar ord för detta...

Visa signatur

I'm not normaly a relgious man but if your up there, please save me superman!

Permalänk
Medlem

Så, nu har sanningen kommit fram. Läs artikeln igen..

*pustar ut*

Visa signatur

You're a nut, you're crazy in the coconut!
Tredje året på ITEK, MDH Västerås!

Permalänk
Medlem

Det hela var bara ett skämt!

Det visade sig att det bara var båg alltihopa...
Läs artikeln på Overclockers.com.

http://www.overclockers.com/tips1133/

Vissa gör precis vad som helst för lite upppmärksamhet.

Visa signatur

MacBook Pro 14 l M1 MAX l 64GB l 2TB
LG Oled48C1 & Acer FO48U

Permalänk

Och så visade det sig att det bara var på låtsas. Slutet gott, allting gott!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Var o en får dra sin egen slutsats...

T.o.m Wired snappade upp historien
http://www.wired.com/news/mac/0,2125,62157,00.html?tw=wn_toph...

Permalänk
Medlem

aaaaaaaaahHhhhh!!!! inte grööön! USCH! snacka om våldtäkt! mår illa.

Visa signatur

Main Fractal R5, 6700K, GTX 980 Ti, 32 GB DDR4 (4x8 GB), 2x240GB SSD, MSI Z170-A-G45
Old Fractal R3, 2500K, GTX 970, 16 GB DDR3 (2x8 GB), 120GB SSD, 2TB HDD, ASUS P8Z68-V Pro/Gen3
Lap Lenovo T440, 4300U, HD4400, 12 GB DDR3, 240 GB SSD
Htpc Mac mini Server (mid 2011), HD3000, 4 GB DDR3, 2x500 GB HDD