Hjälp! Windows startar inte

Permalänk

Hjälp! Windows startar inte

Jag har råkat klantat till det rejält nu men jag hoppas verkligen att det är någon vänlig själ här som kan hjälpa mig. Jag använder Windows XP och tidigare idag gick jag in i setupen för att jag trodde att jag kunde fixa ett fel.

Jag gick in och valde "Load optimal defaults" men det blev ingen skillnad efter detta, så därför gick jag in i setupen igen och valde "Load high performance defaults". Jag blev även varnad att det kunde bli något fel men denna varningen tog jag olyckligtvis inte på allvar=(

När jag sedan går ut ur setupen och Windows ska startas kommer följande text upp:

"Det gick inte att starta Windows eftersom följande fil saknas eller är skadad:

\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

Försök att reparera filen genom att starta installationsprogrammet för Windows med hjälp av installations-CD:n.
Välj R vid första skärmbilden för reparation"

Snälla, hjälp mig att få igång datorn! Jag har testat med installations-CD:n men det händer ingenting när jag trycker på "R".

Vad ska jag göra? Det är även en ny första ruta som kommer upp nu när man starta datorn, det står "MSI Link to the future", om det nu kan hjälpa något.

Sitter vid en annan dator nu...

Permalänk
Medlem

Vad menar du med setupen ? Bios eller ? Varför inte prova att ändra tillbaka till defualt inställningarna ?

Visa signatur

003

Permalänk
Medlem

Jag har också råkat ut för det där felmeddelandet. Exakt samma fil var det. Jag lyckades inte lösa problemet, så jag fick köra en format C:

Detta har då hänt när jag slår på datorn, utan att ha lekt med några somhelst inställningar innan.

Någon som vet om man kan lösa detta på något annat sätt än att formatera? Detta har hänt mig 2ggr nu. Trodde jag ver ensam om detta...dock fick jag inte något "MSI Link to the future" meddelande, utan den bara stannade...

Permalänk
Medlem

har haft exakt samma problem. har dock inte hittat någon bätter lösning än:

gör så att du installerar windows igen och helt enkelt skriver över det gamla.
påsåvis blir du inte av med allt du har på hdd:n. bara det du har i widowsmappen.

Visa signatur

me computa be good

Permalänk
Medlem

Jag har också fått ett jävla problem med datorn, men jag vet inte om det kan vara samma problem som trådskaparen har, jag kan sitta och surfa och helt plötsligt så blir det bluescreen, sen startar datorn om jag hinner alltså inte se vad det står på bluescreenern. det är inget värmeproblem

ah, det löste sig, tryckte i ett extra minne, nu funkar skiten igen,

Wierd

Visa signatur

MSI K8N Neo2 plat, 3200+ Winchester,
TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W