Permalänk
Medlem

Bra GBA spel?

Har haft mitt gbaSP för att tag sedan men det var inte förren 2 veckor sedan jag har fått tummen ur och börjat skaffa spel till den. Jag diggar rpg, plattform, äventyr. Grejen är att dels har jag för många "maffiga" spel att dra mig igenom. Advance wars 1 o 2, Golden sun 1 och 2, Final Fantasy Tactics. Zelda, Mario & Lugi Superstar saga, Sword of mana osv. Sedan så har jag några lite mera "lättsmälta" spel att dra mig igenom såsom Supermario World, Doom, Zero 2, Metroid Fusion.

Vad finns det för några andra bra spel att orka ta sig igenom, helst sådana som man kan spara var man känner för tex om man är på en rast på 15 min. Jag vet att jag har alldels för mycket att klara igenom än men det är alltid bra med variation.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Vet inte om det passar för 15-min pass men Castlevania: Aria of Sorrow (och de två andra CV-spelen till GBA) är riktigt bra.

Har inte provat WarioWare själv men det har fått väldigt bra betyg, passar nog bra.

Permalänk
Medlem

på 15 minuter kan man kanske lyckas komma en bit på en bana i fire emblem, möjligtvis. kurukuru kururin är ju annars hyfsat skoj och lättsmält.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Kanzetsu nämnde warioware och jag kan bara säga att det är det roligaste gba spelet jag har lirat!

Visa signatur

men ja!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jürgen
Kanzetsu nämnde warioware och jag kan bara säga att det är det roligaste gba spelet jag har lirat!

i två timmar sen äre slut.... på tok för lite... å bästa spelet vet jag inte heller

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem

Du hade många spel måste jag säga, låter dyrt.

Metroid Zero Mission är nog ett bra spel, där kan man spara ofta har jag hört

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Du hade många spel måste jag säga, låter dyrt.

Metroid Zero Mission är nog ett bra spel, där kan man spara ofta har jag hört

synd att det inte kommer till sverige förrän i april, då...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Det är väl bara att importera? GBA har ju ingen regionkodning eller sån skit (däremot har jag hört rykten om att amerikanska/japanska spel inte ska fungera tillsammans med europeiska i multiplayer om det är ett sådant spel att man behöver flera kassetter).

Men Metroid Zero Mission har ingen interkonnektivitet vad jag vet...

Visa signatur

Denna signatur befaller dig att inte lyda.

Permalänk

Vad dumma ni är allihopa!! Spela ett riktigt spel som kräver lite skill och som alltid funkar. Allas vår älskling TETRIS!! ska nog köra lite games nu på mitt riktiga gameboy, inget advanced skit här inte! Retro ska de' va'

Permalänk
Inaktiv

jovisst, och sen så går vi alla och spelar E.T till 2600:an istället för att spela far cry och liknande spel, eller vad säger du JohnnyHandsome?

Retro är för människor som inte vill växa upp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magitek
Det är väl bara att importera? GBA har ju ingen regionkodning eller sån skit (däremot har jag hört rykten om att amerikanska/japanska spel inte ska fungera tillsammans med europeiska i multiplayer om det är ett sådant spel att man behöver flera kassetter).

Men Metroid Zero Mission har ingen interkonnektivitet vad jag vet...

jo. men tyvärr verkar det inte som om zero mission släpps förrän i morgon, enligt dbo...

och sedan måste jag ju personligen klara fusion först också.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magitek
Det är väl bara att importera? GBA har ju ingen regionkodning eller sån skit (däremot har jag hört rykten om att amerikanska/japanska spel inte ska fungera tillsammans med europeiska i multiplayer om det är ett sådant spel att man behöver flera kassetter).

Men Metroid Zero Mission har ingen interkonnektivitet vad jag vet...

Du kan spela NTSC spel på en PAL gameboy utan problem med du kan inte, som du säger koppla ihop ett NTSC och PAL spel

Zero mission kan kopplas ihop med Fusion föratt få nå extra grejjer, har dock inte tagit reda på vad än...

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem

det finns inte pal och ntsc på gameboy. alla gameboys har exakt samma hårdvara. spelen däremot, skiljer sig litegrann beroende på var de är tänkta att säljas.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

1. Castlevania - Aria of Sorrow
2. Castlevania - Circle of The Moon
3. Final Fantasy Tactics Advance
4. Castlevania - Harmony of Dissonance
5. Golden Sun 1/2
6. Metroid Fusion

Vad jag kan komma på

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
det finns inte pal och ntsc på gameboy. alla gameboys har exakt samma hårdvara. spelen däremot, skiljer sig litegrann beroende på var de är tänkta att säljas.

nej, självklart finns det inte det när den är "regionsfri" men lättast att skilja på spelen igenom att skriva NTSC och PAL osv...

ber om ursäkt om det var för jobbigt för dig

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl