Final Fantasy 7 Hjälp tack

Permalänk
Medlem

Final Fantasy 7 Hjälp tack

Nu har jag suttit och nött ruby weapon tills tårarna sprutat och tangenter flugit. Jag har läst på allehanda sidor om taktiker osv, men dom flesta innefattar mime + kotr mm och jag har spöat han förut utan allt det + att jag inte är så haj på chocobo uppfödning
Har några frågor nu hur den där j****n fungerar.

1. Många FAQ's säger att man ska döda 2 karaktärer innan striden , för annars kör han whirlsand på 2 så att dom åker ur striden. För mej kör han whirlsand lite när han får lust. Hur fungerar det där egentligen? är det när han har tentaklerna uppgrävda eller nedgrävda som han kör whirlsand?

2. Vad ska man göra direkt när man kommer in i fighten? han gräver ju upp tentaklerna direkt han kommer fram om 2 karaktärer är döda sen så kör han massa ruby flame osv och om man anfaller hans tentakler så kontrar han med shadowflare eller ultima. Använder man nån fet spell på han så tar dom 150 i damage typ.

Provade nyss att återuppliva gubbarna när han grävt upp tentaklerna och sen köra massa spells och försöka få ihjäl han. Det gick inte så bra. FÖr det första så tog spellsen 150 i damage kanske. För det andra så körde han whirlsand ÄNDÅ efter ett tag.
Då körde jag om och dödade tentaklerna så han grävde ner dom igen. Då körde han lite andra attacker men efter ett tag whirlsand igen. jag fattar ingenting hur jag ska göra...
kan nån antingen svara på frågorna eller skriva en detaljerad guide till hur han fungerar.

update: medans vi håller på , när gör emerald weapon air tam storm? jag minns att han gör det som svar på något man gör.. om man slår sönder nån viss del på han eller nått.

Permalänk
Medlem

Det blir mycket lättare om de kör med mime och knights of round som det står i de flesta guider.

Permalänk
Medlem

clouds level 4 limit är ju en rätt bra sak att ha också
sedan är det rekomenderat att vara typ level 95 för att ta han

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

Skaffa KoR och Mime. Det är inte så svårt att föda upp en guld-chocobo, men det tar lite tid och kostar en del pengar.
Har du ont om pengar kan du sälja en mastrad All-materia så får du 1400000 Gil.

Här finns en massa guider och info:
http://www.gamefaqs.com/console/psx/game/20052.html

Kolla denna om du vill lära dig föda upp chocobos.
http://db.gamefaqs.com/computer/doswin/file/final_fantasy_vii...

Kolla även sektionen Chocobo Farmin' i denna guide. Mycket information och väldigt roligt att läsa.
http://db.gamefaqs.com/console/psx/file/final_fantasy_vii_k.t...

Permalänk

vilken lvl har du på dina gubbar??

Visa signatur

Piteborna äro djärva och starka män som dödar björnar och annat med bara händerna. De är ett vilt och trotsigt släkte, ättlingar till de grekiska gudarnas giganter - Petrus Stecksenius-Graan 1731

Permalänk
Medlem

det enda jag vill veta egentligen är varför man ska döda sina karaktärer i början. Han kör ju whirlsand ändå ibland. Vad ska man göra? ska man slå ihjäl tentaklerna eller inte? kan nån förklara varför han gör som han gör.

ska man låta dom vara eller döda dem? eller tar han bort dom efter ett tag?

tillägg: om man låter dem leva så tar allt man gör 50 i damage på han.

Permalänk

Han ska gräva ner dom i sanden då sänker han sin def
tentaklerna alltså

Visa signatur

Piteborna äro djärva och starka män som dödar björnar och annat med bara händerna. De är ett vilt och trotsigt släkte, ättlingar till de grekiska gudarnas giganter - Petrus Stecksenius-Graan 1731

Permalänk
Medlem

hah. Efter en 60 minuter lång 1on1 cloud vs ruby så vann jag :E

Permalänk

du ska döda två av dina kompanjoner och sedan slåss du bara med en karaktär då gräver han ner armarna och då ska du slå på kroppen ifall jag inte minns fel... Har för mig att han sänker sin def då (var ju flera år cn jag spelade ff7)

Visa signatur

Piteborna äro djärva och starka män som dödar björnar och annat med bara händerna. De är ett vilt och trotsigt släkte, ättlingar till de grekiska gudarnas giganter - Petrus Stecksenius-Graan 1731

Permalänk
Medlem

Se till att kasta Hades på honom innan du börjar pumpa med KotR och mime. Du måste levla sjukt innan mycket för att han en chans.

Visa signatur

Power isn't everything.. It's the only thing.

Permalänk
Avstängd

Re: Final Fantasy 7 Hjälp tack

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArchDeviL
Nu har jag suttit och nött ruby weapon tills tårarna sprutat och tangenter flugit. Jag har läst på allehanda sidor om taktiker osv, men dom flesta innefattar mime + kotr mm och jag har spöat han förut utan allt det + att jag inte är så haj på chocobo uppfödning
Har några frågor nu hur den där j****n fungerar.

1. Många FAQ's säger att man ska döda 2 karaktärer innan striden , för annars kör han whirlsand på 2 så att dom åker ur striden. För mej kör han whirlsand lite när han får lust. Hur fungerar det där egentligen? är det när han har tentaklerna uppgrävda eller nedgrävda som han kör whirlsand?

2. Vad ska man göra direkt när man kommer in i fighten? han gräver ju upp tentaklerna direkt han kommer fram om 2 karaktärer är döda sen så kör han massa ruby flame osv och om man anfaller hans tentakler så kontrar han med shadowflare eller ultima. Använder man nån fet spell på han så tar dom 150 i damage typ.

Provade nyss att återuppliva gubbarna när han grävt upp tentaklerna och sen köra massa spells och försöka få ihjäl han. Det gick inte så bra. FÖr det första så tog spellsen 150 i damage kanske. För det andra så körde han whirlsand ÄNDÅ efter ett tag.
Då körde jag om och dödade tentaklerna så han grävde ner dom igen. Då körde han lite andra attacker men efter ett tag whirlsand igen. jag fattar ingenting hur jag ska göra...
kan nån antingen svara på frågorna eller skriva en detaljerad guide till hur han fungerar.

update: medans vi håller på , när gör emerald weapon air tam storm? jag minns att han gör det som svar på något man gör.. om man slår sönder nån viss del på han eller nått.

Har du MSN? skicka ett PM till mig..

Visa signatur

Abit NF7-S 2.0 |AMD Athlon 2500+ | TwinMos PC3200 2x256mb Dual Channel | Maxtor 120gb + IBM 20 gb sys.disk | GeForce 2 MX 32 mb <-- haha

[color="green"]MSN: Per_87@hotmail.com[/color]

Permalänk
Medlem

nu har jag klarat ruby. Har hämtat kotr mime och quadra oxå. Är level 75 btw. Har bara kört mot emerald en gång och då drog han aire tam storm
ska fixa fler mimes.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArchDeviL
nu har jag klarat ruby. Har hämtat kotr mime och quadra oxå. Är level 75 btw. Har bara kört mot emerald en gång och då drog han aire tam storm
ska fixa fler mimes.

Var samlar du AP?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigMomma
Var samlar du AP?

pots

Permalänk
Medlem

Det bästa som finns är att ha 7777 i HP, då får man lucky seven direkt när man möter en fiende. Gissa om jag slaktade allt!. Direkt när jag mötte en fiende så hoppade cloud upp och med en rasande fart och slog c:a 20 slag med 7777 i hp utan att fienden kan göra någonting, efter det slår man 7777 i hp varje slag. , fienden är chanslösa
Tråkigt när man levla efter bara
Detta var typ 5 år sen, så att man fick 7777 i hp var ju lite apröta.

Permalänk
Medlem

www.rpgplanet.com
www.ffuniverse.net (eller .nu om du föredrar engelska;))

lite offT: vart fick du tag på ff7 till PC?? har letat som en dåre efter det, men hittar det inte till pc och inte till playstation. visserligen har jag psx, men läste nånstans att det inte stöder analoga gamepads (alltså att man måste använda korset), vilket inte gör det till ett nöje att spela direkt (HATAR gamepad-styrkors- oavsett hur bra spelet är).

Visa signatur

"How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood?"

Permalänk
Medlem

Det är inte SÅ svårt att få Lucky Sevens. Man kan ju manipulera tusen- och hundratalen med Potions och liknande.
Så för att få Lucky Sevens: Se till att ha mindre än 7777 HP och hamna i slagsmål med några mesfiender. Slå ihjäl dem/spring när dina HP är XX77. Sen använder du bara lämpliga healing-items för att få 7777 HP. Nästa fight blir enkel.

Visa signatur

Denna signatur befaller dig att inte lyda.