Angående K8T800 moderkort och AGP/PCI

Permalänk
Medlem

Angående K8T800 moderkort och AGP/PCI

Jag trodde det var så att K8T800 moderkort inte hade AGP & PCI låsta?

Men när Anandtech recenserade AOpen AK86-L så upptäckte de att AGP & PCI:n verkade låsta (fast de kunde inte avgöra det till 100%)

AOpen AK86-L: Uncommonly Good

"AOpen even shows fixed AGP/PCI settings in the BIOS, something we have not seen on a VIA chipset board, but frankly, we won't fully believe that until we have measured it for ourselves. Whatever the reasons, and however it is set up, the AK86-L was an outstanding overclocker in our tests - with a processor that has been nothing special in the overclocking" department.

Sen att volten till CPU & Minne inte gick att höja så mycket är ju en annan sak.

Jag tänkte att hoppet kanske inte är ute för de som köpt ett socket 754 moderkort och vill klocka sin A64 riktigt högt, men deras HD eller grafikkort kanske satt stopp. Och de som inte vill uppgradera till nForce 250 eller SiS 755 när de kommer.

Om det verkligen är så så hoppas jag andra moderkort tillverkare lyckas göra så med sina bios.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

wiiiieeeee de e ett sånnt kort jag köpte i väntan på mitt rma moderkort till komplett.....

Visa signatur

Watercooling is like unprotected sex, one leak and your screwed

Permalänk
Medlem

Enligt MSI så ska de komma AGP- och PCI-lås till deras NEO kort som finns ute nu med en BIOS uppgradering så visst kan detta stämma.

Permalänk
Hedersmedlem

Titta vad jag hittade i BIOS på ett av korten jag har hemma nu

http://w1.331.telia.com/~u33119628/bioslock.jpg

Via K8T800-baserat kort, tyvärr vägrar kortet att boota när man aktiverar det, men det verkar som tillverkarna har något på g

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk

Om det är en bios pryl så borde ju resten haka på med tycker man, typ Asus och gänget. Överklocknings möjligheterna verkar ju vara en viktig del i att få ett moderkort sålt i dagens läge så kostigt vore väl annars.

Visa signatur

My name is God, I hate you.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stal
Enligt MSI så ska de komma AGP- och PCI-lås till deras NEO kort som finns ute nu med en BIOS uppgradering så visst kan detta stämma.

Hej!

Kör själv med MSI k8t neo. Jag har fått helt klart att agp/pci är låsta 66/33. Via en kontakt som jobbar på MSI. Killen i fråga håller mig även med betabios till mitt kort. Just nu kör jag 1.34b. före det körde jag med 1.24b i nästan två månader innan skarpa 1.2 släptes.

Så kör på med klockningen. Det är 800 bussen som styr agp/pci och den är tvärlåst så det är bara att simma lungt. Skickade frågan om detta när jag burken stoppade vid 230fsb då datorn råombootade och jag fick en känsla av att felet låg på agp: eller pci:n. För jag hittade inget som jag fick bekräftelse av att dessa var låsta, ville inte blåsa mitt hercules radeon 9800xt

Sheers/Pitts

Visa signatur

1:MSI,K8T,AMD64,1GB,cors,4000Pro,RAID0,2xSATA,120GB,2:8rda+,AMD3000+2170MHZ@2616MHzlram2x512,DDR400MHz,duall,Gf4TI4400,128MBlVdd.modd1,87V,kyl:SB,Mossfets,CNPS7000A-Cu,kylningCPU,GPU-ZM-80C, ZM47J NB l+2st datorer