Half-Life 2 kommer till sommaren!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Okej

1 är större än 0
1>0

Farcry>HL2
Tolkas att Farcry är större/bättre än HL2

Haha, okej. Tolkade det där som en pil:)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
HL 2 hamnar i samma kategori spel som Team Fortress 2, Duke Nukem forever......& så var det väl något till?
ja - doom 3

Doom3 tycker jag inte ska ligga där alls. Första gången dom visade upp spelet så var det ju bla för att demonstrera GF3. Sedan dess så har dom inte sagt något om att "det är klart när som helst" som andra spelföretag gjort och sedan skjutit upp det. ID är veteraner och vet vad dom håller på med. Fast D3 har faktiskt blivit uppskjutet 1-2 gånger. Men dom har aldrig satt ett riktigt release-datum.

För övrigt så tycker jag också att HL2 har blivit allt för uttjatat. Varför vet jag inte riktigt. Men det känns bara så. D3 tycker jag däremot inte är uttjatat då det är ett spel för sig själv. Det finns för lite spel som D3, med den stämningen liksom. Därför är D3 inte lika uttjatat (enligt mig), medans HL2 bara känns som ett spel i mängden då det inte något nytt att komma med.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Nej, jag tror fortfarande att STALKER kommer banka skiten ur både D3 och HL2 med sin helt fantastiska motor. Vill se er min, när det verkligen är sant. Och har jag fel, ska jag inte säga ett skit på 2 månader..

Permalänk
Medlem

Det som tilltalar mig med Doom3 är den hemmagjorda fysikmotorn. (självklart inte bara detta)

Valve har bara köpt Havok fysiken som vilket annat spel som helst.
Jag vill ha nya leksaker, inte pilla med samma hela tiden.

Visa signatur

Love is a perky little elf dancing a merry little jig and then, suddenly, he turns on you with a miniature machine gun. -Matt Groening

Permalänk
Medlem

Hoppas ingen stjäl källkoden igen. Vore ju himla trist om de blev tvungna att börja om från början en tredje gång.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Jag ser iaf mer fram mot HL2 än Doom3. Det verkar lite som ett upphottat Quake 3, småstelt med tråkiga färger och bisarra monster i som springer rundor i korridorer. Det finns ingen tvekan om vilket spel som var bäst av Quake 3 och HL1 iaf... HL1 var underhållande, Quake 3 var... ett spel som alla andra.

ID Software gör grymt bra 3D-motorer, men spelen brukar inte vara allt för roliga/spännande, och det är väl det som räknas, eller?

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=AgV=-
Jag ser iaf mer fram mot HL2 än Doom3. Det verkar lite som ett upphottat Quake 3, småstelt med tråkiga färger och bisarra monster i som springer rundor i korridorer. Det finns ingen tvekan om vilket spel som var bäst av Quake 3 och HL1 iaf... HL1 var underhållande, Quake 3 var... ett spel som alla andra.

ID Software gör grymt bra 3D-motorer, men spelen brukar inte vara allt för roliga/spännande, och det är väl det som räknas, eller?

Ehh? Det är helt olika spel. HL är inget idag. Det är tackvare CS som HL fortförande nämns idag. Q3 däremot är ett rent MP-spel och var inte avsett att spelas av folk som sitter offline. Det är ett av dom tyngsta DM spelen någonsin och spelas väldigt mycket än idag.
HL1 borde du däremot jämföra med Quake2 då dom släpptes nästan samtidigt och använde sig av samma teknik. Q2 är inget dåligt spel heller kan jag säga om man kollar på MP delen.

Edit: Har själv alltid föredragit Quake före HL. Det har mer DM-kännsla medans HL är stelt och känns långsamt.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av varland
Det som tilltalar mig med Doom3 är den hemmagjorda fysikmotorn. (självklart inte bara detta)

Valve har bara köpt Havok fysiken som vilket annat spel som helst.
Jag vill ha nya leksaker, inte pilla med samma hela tiden.

Sen har de gjort om Havok också.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Men utvecklarna till STALKER har gjort sin egen iaf.

Permalänk
Medlem

man kan ju hoppas.

Permalänk
Medlem

Jag tror att HL 2 kan få det svårt om dom dröjer för länge, känns redan som om dom börjat dröja för länge. Får dom inte ut det inom ett halvår kan dom nog börja med HL 3 istället. Hade det kommit i höstas hade dom sålt ett ex till varje gamer i världen, men nu börjar tiden rinna ut.

Jag har faktiskt börjat hoppas mer på både Farcry och Stalker, speciellt Stalker...

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att det jobbas för optimering till 64-bit på Doom 3 och HL2.
Att dom vill haka på Far Cry alltså. Orimligt eller? Och finns det nån anledning att hålla något sådant hemligt i så fall? Kanske inte, men men, en till förseningsteori iallafall

Permalänk

Jag skrattar åt Valve o deras "release-datum".
Jag ska fan ta hem en piratkopia av HL2 när det släpps i ren protest (obs ironi).
Havoc-motorn är det inget fel på. 3D studio Max 6 har den i Reactor och Discreet som gjort 3ds max vet ju vad dom gör.
Tycker jag.

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Ehh? Det är helt olika spel. HL är inget idag. Det är tackvare CS som HL fortförande nämns idag. Q3 däremot är ett rent MP-spel och var inte avsett att spelas av folk som sitter offline. Det är ett av dom tyngsta DM spelen någonsin och spelas väldigt mycket än idag.
HL1 borde du däremot jämföra med Quake2 då dom släpptes nästan samtidigt och använde sig av samma teknik. Q2 är inget dåligt spel heller kan jag säga om man kollar på MP delen.

Jag skulle nog säga att det är tvärt om. Utan HL framgång så hade inte CS varit mer än ett damkorn under min säng. Framgång föder framgång, HL är historia..... Det är efter alla dessa år det bästa FPS spelet på marknaden, jag tror bara HL2 kan överträffa de (om de nu kommer) men tvivlar starkt. Ettan är alltid bättre än tvåan, sedan blir trean bättre än tvåan men lite sämmre än ettan..... Händer hela tiden

Over and out

Visa signatur

Jag skulle få en dvd, min kompis frågade mig: Är det en JVC
Jag: Nej DVD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy5547
Jag skrattar åt Valve o deras "release-datum".
Jag ska fan ta hem en piratkopia av HL2 när det släpps i ren protest (obs ironi).
Havoc-motorn är det inget fel på. 3D studio Max 6 har den i Reactor och Discreet som gjort 3ds max vet ju vad dom gör.
Tycker jag.

Jag gillar Havoc för att det ger spel riktig fysik, som alla andra fysikmotorer som har ragdoll m.m.
Det jag inte gillar med den är att det inte känns som saker och ting i världen har någon massa.
I spelet känns det som att de väger ungefär som en liten sten.

Det är kasst.

Visa signatur

Love is a perky little elf dancing a merry little jig and then, suddenly, he turns on you with a miniature machine gun. -Matt Groening

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte köpa HL2 för HL2, utan för alla moddar till det.

Visa signatur

003

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasch
Jag skulle nog säga att det är tvärt om. Utan HL framgång så hade inte CS varit mer än ett damkorn under min säng. Framgång föder framgång, HL är historia..... Det är efter alla dessa år det bästa FPS spelet på marknaden, jag tror bara HL2 kan överträffa de (om de nu kommer) men tvivlar starkt. Ettan är alltid bättre än tvåan, sedan blir trean bättre än tvåan men lite sämmre än ettan..... Händer hela tiden

Over and out

Håller inte med riktigt. Visst blev HL ett stort spel när det väl kom. Men det enda speciella var SP delen och nya vapen, men det höll inte i längden. Det är endast pga alla modar, speciellt CS, som spelet fortförande nämns idag. Andra stora klassiker som Duke, Q1 etc var minst lika inne på sin tid som HL men dog sen mer eller mindre ut pga att folk tröttnade och började köra andra spel. HL levde som sagt vidare på sina mods. Det är ju inte många som har köpt HL dom senaste åren för att spela just HL, utan det är mest småungarna som bara vill spela CS.

Sen tror jag knappast att det bara är HL2 som skulle kunna överträffa HL1. Det är redan försent enligt mig. HL var sin generations bästa spel och kan då enligt mig inte jämföras med dagens spel. Fast det beror iof på hur man jämför dom.

Men annars så blir det nog som du säger, att HL2 inte lär bli lika stort som 1an. Visst är det möjligt. Men jag skulle knappast tro det då det inte har något nytt att komma med till sina fans. Det som jag tror att gamers går efter i ett spel är först det första intrycket av spelet. Alltså när man spelar SP delen. Den tror jag inte kommer bli så speciell i HL2. Sen är det MP delen som gäller. Jag har då inte hört något om en ny spelstil eller dylikt som ska locka gamers. Får se hur det blir med det där. Sen när man kört MP ett tag så vill man kunna skapa eget. Alltså moda spelet. Då vill man helst ha något lättanvänt program som också ger spelaren stora möjligheter i sin mod. Sådant har många spel idag tänkt på, så där lär Valve också få väldigt stor tuff konkurrans då HL2 inte precis är "spelet med mest möjligheter". Många andra spel har så mycket mer att erbjuda än HL2, så det är nästan redan dömt till att floppa.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av varland
Jag gillar Havoc för att det ger spel riktig fysik, som alla andra fysikmotorer som har ragdoll m.m.
Det jag inte gillar med den är att det inte känns som saker och ting i världen har någon massa.
I spelet känns det som att de väger ungefär som en liten sten.

Det är kasst.

Håller delvis med där. Det de flesta spelutvecklarna gör är att det är för lite gravity aktiverat. Allt beter sig som det är på månen typ. Sparkar man en kartong så far den iväg mkt långsammare än verkligheten o såna saker. Jag labbade med det i 3ds max och lyckades till slut få ordning på tyngdlagen så allt betedde sig rätt.
Havoc är väl kanske så pass färskt i spel att speltillverkarna mest bryr sig om fysiken o inte tyngdlagen. Vad vet jag?

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Nej, jag tror fortfarande att STALKER kommer banka skiten ur både D3 och HL2 med sin helt fantastiska motor. Vill se er min, när det verkligen är sant. Och har jag fel, ska jag inte säga ett skit på 2 månader..

Håller helt med! Visst jag är sugen på HL-2, Doom3 osv.. Men S.T.A.L.K.E.R kommer smiska dom alla. Jag tror det blir 2004's bästa spel.

Visa signatur

Abe:
I used to be with it, but then they changed what "it" was. Now, what I'm with isn't it, and what's "it" seems weird and scary to me.

Permalänk

Jag ser fram emot D3, HL2, Stalker, Far Cry osv osv...

Notera... Grafiken är inte allt (men jävligt mkt hehe). Kolla på alla CS-nördar. Grafiken i CS är ju såååå kass men 239857235982735 miljoner CS-spelare kan inte ha fel hehe

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy5547
Grafiken i CS är ju såååå kass men 239857235982735 miljoner CS-spelare kan inte ha fel hehe

Jo

Nej, men CS har blivit uttjatat och comunityn består av för många griniga småungar som inte ger själva spelandet något som helst nöje. Annars så är det väl okej i LAN med polers.

Och som sagt, grafiken betyder inte allt, men väldigt mycket:) Beror iof på vilket sorts spel man tänker på. Stalker skulle nog lugnt bli en riktig hit även om det hade sämre grafik då det är väldit genomtänkt redan från början. FarCry och D3 skulle nog däremot inte bli samma spel utan grafiken. Då D3 använder den för att skrämmas och skapa en läskig/udda stämning, och FarCry utnyttjar sin grafik till max för att ge spelaren dessa otroligt stora och detaljerade miljöerna.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag tycker Stalker ser mycket mycket mer grafiskt intressant ut än HL-2 och Doom3. Visst det får pisk i de tekniska grafikdetaljerna men atmosfären och speciellt himlen verkar helt underbar.

Grafiken i Farcry blev jag enormt besviken på. Så plastigt allt.

Visa signatur

Abe:
I used to be with it, but then they changed what "it" was. Now, what I'm with isn't it, and what's "it" seems weird and scary to me.

Permalänk
Medlem

STALKER får smisk?

Har du ens sett upplösningen på deras texturer?
Tanka hem filmerna och redigera ditt inlägg.

Visa signatur

Love is a perky little elf dancing a merry little jig and then, suddenly, he turns on you with a miniature machine gun. -Matt Groening

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy5547
Håller delvis med där. Det de flesta spelutvecklarna gör är att det är för lite gravity aktiverat. Allt beter sig som det är på månen typ. Sparkar man en kartong så far den iväg mkt långsammare än verkligheten o såna saker. Jag labbade med det i 3ds max och lyckades till slut få ordning på tyngdlagen så allt betedde sig rätt.
Havoc är väl kanske så pass färskt i spel att speltillverkarna mest bryr sig om fysiken o inte tyngdlagen. Vad vet jag?

Inte jag heller, kasst är det iaf.

EDIT: BAWAHAHAHA!
Två inlägg i rad. Sug på den.

Visa signatur

Love is a perky little elf dancing a merry little jig and then, suddenly, he turns on you with a miniature machine gun. -Matt Groening

Permalänk
Medlem

Jag gillar verkligen reflektionerna och vattnen i H-L2.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av varland
STALKER får smisk?

Har du ens sett upplösningen på deras texturer?
Tanka hem filmerna och redigera ditt inlägg.

Och hur jävla viktigt är det för att spelet ska vara roligt?!

Visa signatur

Abe:
I used to be with it, but then they changed what "it" was. Now, what I'm with isn't it, and what's "it" seems weird and scary to me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoFFa
Och hur jävla viktigt är det för att spelet ska vara roligt?!

Var det det dom pratade om eller? Nä just det. Sen håller jag med Mr. Bravo till punkt och pricka, en person som verkligen lyckats få kläm på läget

Permalänk
Medlem

Q: I emailed Rick E in the beginning in Januari about the HL2 SDK and he said 'soon' and 'there was a legal hangup' But there are 2 whole months passed by. Can you please say something about the release date of the HL2 SDK ?

A: We're still working on the toolkit, and I expect it to be out soon (yeah I know that's what I told you before but I don't have any better date right now). It definitely won't be another 2 months.

http://www.halflife2.net/forums/showthread.php?t=1298&page=30...

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Orka ens bry sig efter alla förseningarna, tror inte det förän jag ser den i spelbutiken.....

Permalänk
Avstängd

Vilken sommar?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

"Duke Nukem Forever-syndromet" någon?