Bästa 8ggr dvd brännaren just nu?

Permalänk
Medlem

Bästa 8ggr dvd brännaren just nu?

Funtar på att skaffa en vilken?

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Vad är "bäst" ?
Hastighet eller bränningskvalitet.

Hastighetsmässigt är väl Plextor PX-708 bäst, åtminstone på DVD+R.
Kvalitetsmässigt så vill jag nog hävda att NEC ND-2500 är bäst, åtminstone mellan
den, plextorn och liteon LS-811S.

Permalänk
Medlem

Mest pang för peng?
Kvalite,kompatibilitet.
LG lär vara mest kompatibel med alla format?

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fraggel
Mest pang för peng?
Kvalite,kompatibilitet.
LG lär vara mest kompatibel med alla format?

Lite-On bränner inte så bra.. min och brosans x-box har mycket svårt att läsa skivorna från min brors lite-on... men inte från min 2500a... mitt råd är att köpa en Nec 2500a

Visa signatur

Watercooling is like unprotected sex, one leak and your screwed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fixaren
Lite-On bränner inte så bra.. min och brosans x-box har mycket svårt att läsa skivorna från min brors lite-on... men inte från min 2500a... mitt råd är att köpa en Nec 2500a

Allt min 411@811 bränner går att köra i min Xbox 1.1 med Thomson driven. Philips DVD:n är ännu värre, den har problem med DVD+R som ju är Philips eget format (heja Philips!). Så det beror nog mycket på din Xbox. Samsung DVD:n har mer problem med DVD-+R.

LiteOn 811 har bra brännkvalitet, finns många Kprobe scans som bevis på detta.

Men idagens läge hade jag köpt NEC 2500 då den har officiellt stöd för DVD-R 8x.

Vad jag vet så har inte NEC-2500 stöd för booktype ändrig, det har däremot LiteOn. Behöver man det och inte har nytta av 8x DVD-R så är LiteOn klockren.

De reviews jag sett på LG 8x-brännare har varit avskräckande.

Permalänk
Medlem

På jobbet har vi en Audiodev CATS SA-300 (testsystem för DVD/DVDR kostar ca 1 000 000) som vi testar en hel del skivor brända med olika brännare i. De resultat vi får med NEC ND-2500 är de bästa vi sett. Liteon är också bra, bättre än Plextorn, men NEC är överlägsen, åtminstone på de media vi testat. Sen finns det alltid variationer mellan media..

Permalänk
Medlem

joniz: Audiodev CATS, trevligt Var jobbar du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jsl_80
joniz: Audiodev CATS, trevligt Var jobbar du?

M2E, tillverkar maskiner för CD/DVD/DVDR producering.

Permalänk

jonix: Kan du berätta vilka media ni testat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killerfantasy
jonix: Kan du berätta vilka media ni testat?

Japp, det vore riktigt intressant att veta vilka media som får bra resultat på tillförlitligt (?) test.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjodd
Japp, det vore riktigt intressant att veta vilka media som får bra resultat på tillförlitligt (?) test.

Bra att veta : Vilken brännare? Vilket media (-R,+R) vilken FW på brännaren? vilket soft för bränning? Det skiljer MYCKET i många tillfällen.

Min gissning på mest kompatibla med lägst PI/PO error överlag för DVD+R: RICOHJPNR01 eller kanske YUDEN000T02??