Full Throttle fantastiskt!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Fattar det inte, tycker att Dott knäckte Grim,... Det verkar vara få som säljer dott och få som vet vad det är, samt få som vill veta, hur kan detta vara, det är ju ändå folk som gillar det.

Hade de bytt ut Full Throttle mot DotT i den där samlingen hade den varit guld.

Permalänk

Full Throttle äger rakt igenom, grymt bra musik också, gillar den skarpt.

Visa signatur

Thing weren't better when you were a kid, things were better BECAUSE you were a kid!
WoW: Alenya <Twilight> @ Ravencrest - Night Elf Warrior

Permalänk
Medlem

Kommer inte ihåg så mycket av spelet men dock musiken när han kör på motorvägen (rätt tidigt i spelet tror jag)..grymmaste låten..

Visa signatur

|AMD x2 3800| Asrock DualSata2 | 2048MB pc3200 | Gainward 7900gt | P120S 250GB | WD 200GB | Silverstone ST40F 120mm | Samsung SyncMaster 959NF | Scythe Ninja , Polar freezer|

Permalänk

Är det detta lir ni snackar om? Ser ut att ha charm

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Razor_cut
[url.]http://zaint.no-ip.com/uploads/dott.jpg[/url]
Är det detta lir ni snackar om? Ser ut att ha charm

Helt underbart spel. Alla måste spela!

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk
Medlem

Tog ett screens på hoogie och franklin

Whee

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

imo gå och dö..nu blev jag sugen på att spela dom (enda jag har kvar just nu är the dig på cd)..
synd bara att dom inte hade bytt ut grimfandago till dott(visserligen är det ett bra spel med men hade passat bättre in)
ni som inte spelat dom här spelen borde göra det direkt

funkar dom här spelen att bara installera sedan köra på win2k eller måste man köra med scummvm eller likanande?

Permalänk
Medlem

Synd att 2an las ner t_T

Visa signatur

"There he goes. One of God's own prototypes. A high powered mutant of some kind, never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die. "

Permalänk

Maniac Mansion: Day Of The Tentacle

Hur hänger det ihop med Maniac Mansion till NES? Gör det ens det? Är det samma lir?

Permalänk
Medlem

Det skall ju vara en uppföljare, det är ju samma doktor vad jag vet, fast jag spelade bara MM ytligt (se på) hoss en polare så jag vet inte så mycket.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk

Är det DOS lir eller har du det på cd?

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Razor_cut
Är det DOS lir eller har du det på cd?

Det är ett DOS-lir på CD (iaf "full talkie-versionen" med röster)
Funkar ivf alderles utmärkt genom ScummVM, har klarat det på min IPaq tex.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Audioslave
Maniac Mansion: Day Of The Tentacle

Hur hänger det ihop med Maniac Mansion till NES? Gör det ens det? Är det samma lir?

Det är en uppföljare till Maniac Mansion (som fanns på PC, Amiga, NES och säkert fler system).

Originalet Maniac Mansion går t o m att spela på sonens dator i huset i DotT.

Permalänk
Medlem

Vilket ljudkort ska man välja i början när man installerar spelet, och vilka portar ska man ange?
Har ett aopenmoderkort med itegr ljudkort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svanter
Vilket ljudkort ska man välja i början när man installerar spelet, och vilka portar ska man ange?
Har ett aopenmoderkort med itegr ljudkort.

Min rekommendation är att du skaffar SCUMMVM istället för att köra DOS-versionen av spelet.

EDIT: Ser nu att FT bara stöds till 80%, om det nu var det spelet du menade. Annars finns VDMSound också.

Permalänk
Medlem

ok, men måste man inte installera spelet på ngn sätt eller hur funkar det med scumm?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzetsu
Bytt ut DotT ("nooooooo!") mot Grim Fandango så har du paketet på http://www.webhallen.com/prod.php?id=14606 .

Ok, fan. Känns surt att köpa Grim Fandango 2 gånger, men när man tänker efter så är det väl så att om man ska köpa nåt spel två gånger så är det det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svanter
ok, men måste man inte installera spelet på ngn sätt eller hur funkar det med scumm?

Spelet är installerat om du får välja portar, egentligen behöver du bara data-filerna för spelet.. Kolla igenom manualen till ScummVM

Permalänk
Medlem

Fick det inte att funka med scumm. Det funkar dock i dos men med dåligt ljud. Finns det ngn anledning att köra det med scumm, blir det snyggare, flyter det bättre osv?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loki
Bäst är ju kaninerna och minfältet

För att inte tala om musiken under nämnda sekvens

Full Throttle är fantastiskt. Första gången jag spelade var väl 7 år sen eller så. Ojoj, det är nog spelet som satt de flesta spåren i mitt spelminne iallafall.

Visa signatur

UNIX/Programmering.

Permalänk
Medlem

Full Throttle äger alla lucas arts spel, lugnt.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

When i'm on the road, and feel the smell of asphalt, i think about Maureen..

DoTT, FT, Sam 'N Max är bland världens bästa spel, oavsett genre.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Spelade tillsammans med min bror 95..
Klarade det igen förra helgen.. Satt hela natten och lirade i ett sträck på lan.. Alla andra lirade cs.. Men jag vart inte intresserad ;D

Bästa är ju när man springer runt brinnandes.. Skrattade som fan

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Full Throttle äger alla lucas arts spel, lugnt.

Knappast, imho (Monkey Island 1+2, DOTT, S&M, o.s.v. hamnar högre på min lista). Men visst är det trevligt, om än allt för kort.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Finns inte DOT i en windows xp/nt vänlig plattform, skulle vara så super bra att varva DOT igen , jag satt och testade lite Grimfandango och Monkey , tyväär så är det inget av dessa 2 spel peka och klicka spel så dom går bort

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av babel haffo
Finns inte DOT i en windows xp/nt vänlig plattform, skulle vara så super bra att varva DOT igen , jag satt och testade lite Grimfandango och Monkey , tyväär så är det inget av dessa 2 spel peka och klicka spel så dom går bort

ScummVM kanske?
(http://www.scummvm.org/)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Hedersmedlem

Bör gå att spela via Dosbox om inte ScummVM funkar bra.

Underbart äventyr förresten...

Visa signatur

42

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flagg_swe
Bör gå att spela via Dosbox om inte ScummVM funkar bra.

Underbart äventyr förresten...

ScummVM bör funka mkt bättre än DOSbox, eftersom den parsar scumm-språket i spelet, istället för att köra orginalexecutablen i en emulerad miljö vilket kan ge sämre ljud och andra bieffekter.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
ScummVM bör funka mkt bättre än DOSbox, eftersom den parsar scumm-språket i spelet, istället för att köra orginalexecutablen i en emulerad miljö vilket kan ge sämre ljud och andra bieffekter.

Tja, folk här ovan säger ju att bara 80% funkar i ScummVM. Så det finns ju trots allt utrymme för förbättringar

Har lirat en del andra spel i Dosbox med helt perfekt resultat, även ljudmässigt.

Visa signatur

42

Permalänk

efter att ha läst den här tråden va jag bara tvungen å spela det ännu en gång. tog lyckligtvis inte så många timmar men minns första gången man spela... grubbla sig gråhårig fastän man bara va en lite kis.