Full Throttle fantastiskt!!!!

Permalänk

Full Throttle fantastiskt!!!!

Det är få spel som ger en sådanna underbara flashbacks som Full Throttle. Half Life ger en kännsla men inget igämfört med detta.

Spelet kom 95 till Macintosh, å det var tamig fan en svår nöt att knäcka. Spelet är (enligt mig) rätt mycket lättare än Grim Fandango (ett ESS likaså). Men som 10 åring var det fanemig svårt.

Bandet i spelet Gone Jackals är fullständigt lysande! Ass grymt och så jäkla balt med hojarna osv.

Sedan vem är coolare än Ben?

Grafiken och bilden på människor är suveräna i liret. Inge silicon på brudarna här inte. Nää det är en given 10

Så det var detta lir avklarat för möjligen 6:e gången. Det är ett aeeeg lir!

R och Ben tar farväl

Hur många har lirat detta suveräna lir?
Finns att tjacka på Webhallen

Denna är rätt skön också

Fläsket planterat

Hahaha

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk

Posta lite in-game bilder istället. Jag tycker jag känner igen det, men kommer inte ihåg om jag spelat det. Det ser rätt kul ut iaf.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Ett av dom bästa spelen LÄTT!

Visa signatur

Piteborna äro djärva och starka män som dödar björnar och annat med bara händerna. De är ett vilt och trotsigt släkte, ättlingar till de grekiska gudarnas giganter - Petrus Stecksenius-Graan 1731

Permalänk
Medlem

Jag har klarat det ett antal gånger, älskar musiken i spelet. Köpte det faktiskt orginal också, så tror kartongen ligger någonstans och skräpar.

Det är roligt att gå och sparka på pianot.

Visa signatur

Intel I7 8700K|Corsair H100i V2|Asus Z370-H GAMING|16GB Corsair|ASUS GeForce GTX 1080 Strix|Samsung 960 EVO 256GB|Samsung 840 EVO 500GB|4TB Seagate Barracuda|Fractal Design Define R5|EVGA 750W PSU

Permalänk

Köpte det, Sam'n Max, The Dig och Grim Fandango i ett paket för ett tag sedan, jävligt roligt spel. Spelade det första gången för ca 5-7 år sedan, lika lysande fortfarande.

The Dig är också riktigt bra, lite svårare tycker jag nog.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Posta lite in-game bilder istället. Jag tycker jag känner igen det, men kommer inte ihåg om jag spelat det. Det ser rätt kul ut iaf.

Det där ÄR ingame-bilder

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knasterband
Det där ÄR ingame-bilder

Dom ser ju inte ut att visa själva speladet. Vad gör man då? Trycker ner ansikten mot bord?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Det är ingame, och hör sedan!

Ja, faktiskt, det gör man, trycker ner hans annsikte mot bordet ja. Aldrig spelat sådana spel, som FT, Dott, dom gamla Indi spelen, Sam n' Max? Det var fan sköna spel, ganska svåra (kanske inte just detta då) fast sammtidigt så ville man verkligen klara dom. Av dessa spel så måste jag säga att Dott är det bästa spelet jag spelat av denna typen, så hårt bra och kul.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

riktigt skön story i spelet, mycket fartyllda sekvenser på motorcykeln! En klar 10:a fasten det är för jävla gammalt! De satt man o lira när det var win95 som gällde (typ)

Permalänk
Medlem

Det enda riktigt svåra i Full Throttle är ju att köra de där jävla rallybilarna och att hitta den hemliga ingången i fabriken..

Skulle ge mycket för att få den förstagångsupplevelsen man fick av det här spelet..

Permalänk
Medlem

Bäst är ju kaninerna och minfältet

EDIT: Någon som har fått ljudet att fungera i XP?

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk

Jo bara introt är mega grymt.
Jag ladda ner Fraps, men fick det inte att funka. Om någon skulle vara vänlig att berätta så skulle jag kunna lägga upp introt...

Loki jag kör det i XP funkar utmärkt.
Dock lirar jag version 2.0 vilket har säkert en del med det att göra.

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loki
Bäst är ju kaninerna och minfältet

EDIT: Någon som har fått ljudet att fungera i XP?

Näe.. ljudet lät skit i xp..
Vet inte vad felet är..

Permalänk
Medlem

Åååh! Nog mitt första PC-spel.

Fick det med datorn har jag för mig, så himla underbart spel. Ett av de bästa!

Edit:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=14606
http://www.webhallen.com/prod.php?id=18883

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!
...And justice for all!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Det är ingame, och hör sedan!

Njae. Första bilden är från introt, och sista är från en "film", annars så är det ingame.

Visa signatur

Nemo me impune lacessit

Permalänk
Medlem

så skönt spel

Visa signatur

hoppla

Permalänk
Medlem

Motorcykelfighterna är ju såå heta!
Uppfinnelserikedomen är ju sällan skådad i det spelet...
*Flashbacks*

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk

Jag och en polare lirade det en sommar.
kommer ihåg att vi lirade till 0600 på morgonen för vi fastnat vid motorcykelfighterna. Tog en halv evighet innan vi provade med plankan på cavefish snubben och då blev ägare till special glasögonen.

Visa signatur

Varge gång du spelar ut2003/2004 dödar Gud en cs-nörd!
Den som har sett mest anime innan han dör vinner!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer Krille
Jag och en polare lirade det en sommar.
kommer ihåg att vi lirade till 0600 på morgonen för vi fastnat vid motorcykelfighterna. Tog en halv evighet innan vi provade med plankan på cavefish snubben och då blev ägare till special glasögonen.

hehe samma här. Men det jag hade problem med denna gång var tjejen med motorsågen
kunde vad jag än gjorde klå henne...
Dock är det som fader Tork (i liret)säger "It's all about timing"...

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk

lite gödsel i ögonen funkar det med.
funkar på alla utom snubben med glasögon.

Visa signatur

Varge gång du spelar ut2003/2004 dödar Gud en cs-nörd!
Den som har sett mest anime innan han dör vinner!

Permalänk
Avstängd

Jag har det orginal...mitt första PC-Spel!

Nån som vet om man kan få det att fungera i Windows 2000 ?

Visa signatur

"Y'know, downcasting people for their taste in music is pretty close-minded. Except if their taste in music sucks."

Permalänk
Medlem

Man kan köra Full Throttle i ScummVM för en optimal upplevelse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_Ace
Man kan köra Full Throttle i ScummVM för en optimal upplevelse

Precis! ScummVM är perfekt för att återuppliva dom gamla hederliga Lucas Arts spelen.

http://www.scummvm.org/

Visa signatur

Föredetta kanalj.
JohanWJohanWWJohanWWW

Permalänk

Synd bara att motorcykel fighterna är borttagna när man kör ScumVM pga att dom inte har fixat de ännu... Eller de har dom kanske gjort nu? Lirade FT i sommras... började på morgonen o va klar me de på förmiddagen, ganska kort spel men ack så roligt

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem

Spelade igenom det och det var väl inte dåligt, men knappast ett av LucasArts bättre peka-klicka.

Permalänk

Jag har faktiskt aldrig lirat det, inte heller The Dig, jag vet inte vad fan det är med mig egentligen, det ska raskt ordnas. Finns det nån bra samlingsbox med samnmax, the dig, full throttle och dott möjligen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Jag har faktiskt aldrig lirat det, inte heller The Dig, jag vet inte vad fan det är med mig egentligen, det ska raskt ordnas. Finns det nån bra samlingsbox med samnmax, the dig, full throttle och dott möjligen?

Bytt ut DotT ("nooooooo!") mot Grim Fandango så har du paketet på http://www.webhallen.com/prod.php?id=14606 .

Permalänk

Jag fick spelet i julklapp 95 till mac...
har dessväre skivan ngnsatans hemma hos far...
så jag lånade det av grannen till win.,..men det funkar inte...ngn som vet hur man gör för att få det att funka i win 2k...för jag vill verkligen spela om det..

det är ju grymt jävla bra...spec när man (Ben) sparkar upp dörren till husvagnen, så underbar spark)

Visa signatur

något fyndigt, alt. en skrytbeskrivning på min dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanW
Precis! ScummVM är perfekt för att återuppliva dom gamla hederliga Lucas Arts spelen.

http://www.scummvm.org/

Helst med 2xMAME-filter för optimal bildkvalité på dagens datorer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzetsu
Bytt ut DotT ("nooooooo!") mot Grim Fandango så har du paketet på http://www.webhallen.com/prod.php?id=14606 .

Fattar det inte, tycker att Dott knäckte Grim,... Det verkar vara få som säljer dott och få som vet vad det är, samt få som vill veta, hur kan detta vara, det är ju ändå folk som gillar det.

Visa signatur

gotta go fast