Permalänk

hempc från fujitsu-siemens

Nu har vi fått ännu ett sånt där erbjudande om hempc från västerås stad. Den här gången handlar det om fujitsu-siemens olika modeller.

Jag är nyfiken på hur kvaliteten på komponenterna brukar vara i fuj-siem. datorerna? I övrigt verkar priset vara alldeles utmärkt. Men man vill ju inte ryka på ett underkasst moderkort och en dålig hårddisk för att det inte står vad det är i specifikationerna.

Visa signatur

"No bird soars too high if he soars with the power of his own wings"

Permalänk

Kan ju låna tråden lite o fråga hur deras bärbara datorer är eftersom jag också kommer o få ett erbjudande?

Permalänk
Medlem

Jag har en FS dator som är köp för ca 3,5 år sen

den har fungerat stabilt alla gånger, hdd la av för nåt halv år sen(se sign).. som tur va hade jag försäkring på datorn så jag fick ut en helt ny några veckor senare =/...

FS rekommenderas

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Jo det funkar än
sitter på min AMILO-D utan strul efter 1 år snart.

Re: Den har gått nästan dygnet runt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så som jag har fattat det så är FS att föredra framför andra märkesdatorer som tex HP och Compaq. Brukar vara lite snyggare med. Har man tur kan man tom få ett ordentligt bios i dem.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Min polares fujitsu-siemens är instabil och allmänt knäpp. Så det varierar väl med kvaliten...

Permalänk
Medlem

jag har en FS Scaleo 600 den är inte så kraftig men den har vart väldigt stabil, har igång datorn dygnet runt nästan och inget fel ännu..

Permalänk
Medlem

Det verkar som alla Västeråsare har fått hem det

Pappa ska iaf köpa bärbara paketet. Sen ska han köpa till 5.1-ljud, 120mb usbminne och tbort/mus (till mig)

FS har kompis den rullar på fint.

Permalänk
Medlem

Jag "fick" en FS scaleo 800IX för 1½ vecka sedan. Det har inte varit nånting annat än problem, fick formatera skiten 3 ggr (!) för att allt skulle fungera som det ska. Sen ska vi inte glömma alla dom andra detaljerna som irriterat mig halvt till döds tex. att man inte får öpnna burken för då ryker garantin, i erbjudandet vi fick stog det dock något helt annat :/, eller att det inte går att uppgradera till nyare grafikkorts drivrutiner!

En sak är då klar: jag tänker ALDRIG någonsin köpa en dator som jag inte byggt själv igen. speciellt inte en FS!

Håll dig borta från skiten.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clawf|nger
Så som jag har fattat det så är FS att föredra framför andra märkesdatorer som tex HP och Compaq. Brukar vara lite snyggare med. Har man tur kan man tom få ett ordentligt bios i dem.

Exakt, jag fick med "hyffsad" bios kunde ändra från 933mhz till 966 :D, plus att FS inte förinstallerar OS och program på hdd som hewlettp och Packard bell utan när jag köpte min FS dator så fick jag med alla program på varsin skiva..

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Exakt, jag fick med "hyffsad" bios kunde ändra från 933mhz till 966 :D, plus att FS inte förinstallerar OS och program på hdd som hewlettp och Packard bell utan när jag köpte min FS dator så fick jag med alla program på varsin skiva..

Det är ju en fördel att få installera allt själv! Inte att man måste installera själv, men att man åtminstone får med programvaran som man har rätt till. Det är väl vanligt att man har all programvara installerad från början och inte får med några cd's, och måste lämna in datorn för att få den formaterad och så?

Min kompis som fick sin Dell HemPC genom JME datorbutik fick iallafall inte med någon programvara, så när vi skulle installera om hans dator efter ett år så var det ett himlans* jobb! Fastän den varit problematisk hade han inte velat installera om den tills dess, eftersom det skulle kosta runt 600:- att få den ominstallerad av JME :S

Jag får min FS Scaleo 800ix nu i mars (ska få iallafall) och jag hoppas verkligen att jag får med programvaran och att komponenterna i datorn är de som angivits i erbjudandet vi fick. Jag räds de rykten om att mitt 9800XT skulle vara nedklockat och så, men om så skulle vara, så skulle jag.. få damp. Själv återkommer jag med kritik sen.

*bonusord

Edit: Kom på att jag inte är säker på om det var en Dell min kompis hade - vill juh inte smutskasta så fint beryktade företag. Tror snarare att det var en IBM

Visa signatur

Citerar: "Äldreboende i framtiden kommer bara vara ett enda stort LAN.."

Permalänk
Medlem

tror inte att dell säljer genom JME...det var nog en ibm :>

Visa signatur

Asus A8N-E / Venice 3000+ @ 2000Mhz / Corsair Value Select 2x512 PC3200 / WDRaptor 36.7GB 10000rpm / Asus Extreme 6600GT / Hyundai Q995S 19" / ArcticCooling T1 Silentium 350W