Tv-out: Divx fungerar, men DVD blir svart ruta

Permalänk
Medlem

Tv-out: Divx fungerar, men DVD blir svart ruta

Har ett ASUS Radeon 9600XT (ViVo).

Kan via composite ut kopplade till videos scart uttag kolla på divX, bilder etc. på tv:n (som är kopplad till video via scart).

Detta gör jag via "extended desktop" för då kan jag ha upplösningen 800x600, kör jag klonad bild vägrar den något annat än typ 1024x768.

Nåja...jag har även en dvd-spelare, men jag kan inte kolla på DVD filmer. Eller snarare den ser bra ut på min monitor men när jag släpar över filmrutan till "extended screen" blir den bara svart (rutan alltså). Skumt. Detsamma gäller även subbar till divx-filer (vobsubar), de klarar tv:n inte av att visa, men inte monitorn.

Är det någon inställning i Powerstrip jag skall ändra på för att få allt att funka?

Hade även lite andra problem, men de är lösta:

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=2928395...

Permalänk
Medlem

Testa att leka mera med att klona borde funka, jag kan köra vad som helst på monitorn 640-1280 och välja 640-1024 på tv-uten...

Annars är ju en möjlighet att köra med Video Overlay, fast då får du fullskärm på tv-uten om du vill ha det?

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem

Jag provade iofs inte super mycket, men klonade man låste den sig på "1024x768" på sekundärskärmen. Jag skulle iofs kunna sänka upplösningen på primärskärmen till 800x600 och se om den skundära följer efter, men det känns ju som ett nederlag.

Jag vill kunna ha olika upplösningar på de två skärmarna, föredrar faktiskt extended screen, då låser man ju inte datorn.

Fullskärm på tv-out är ok, men problemet är ju att den låst upplösningen.

Jag ska testa lite hemma. Att kolla på DVD vore ju onekligen trevligt.