Enkelt program att ändra storlek på bilder

Permalänk
Medlem

Enkelt program att ändra storlek på bilder

Någon som vet nåt VÄLDIGT enkelt program att förminska bilder i, som inte är alltför värdelöst resultatmässigt.
Alltså inte nåt "avancerat" som Photoshop, utan något som är väldigt väldigt enkelt att använda för någon som inte kan nåt om sånt där.
Gärna nåt litet gratisprogram kanske

Permalänk
Medlem

Paint kanske?

Permalänk
Medlem

Nja, verkar inte som man kan låsa bredd/höjd där utan måste välja samma procent på två ställen
Dessutom är det för mycket knappar runt omkring som min far skulle trycka på av misstag....det ska gärna vara bara en funktion, nämligen ändra storlek (och spara förståss) och inget mer

Permalänk
Medlem

Photoshop, visst kan det vara anvancerat men knappast att ställa in hur stor bilden ska vara. Är ju bara att trycka på Image och sedan Image Size så är det ju fixat. ;]

Nåt bra program annars, tyvärr därför tycker jag du ska använda Photoshop då det inte är ett dugg svårt.

Visa signatur

::System: Intel Pentium 4 CPU 2.40GHz| 512 mb ddr | NVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X |

Permalänk
Medlem

SCDSee kanske några av dom äldre versionerna är väl rätt smidiga. Kanske v3x eller ännu äldre är smidigt med hyffsat resultat.
Finns nog en uppsjö av gratis program.
www.download.com

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

fixa photo shop...
man måste alltid börja nån vart och håller med Paranoia inte svårt att ändra höjd och bredd

fins tutorials över hela nätet...
hur tror du man annars lärs sig nått om man inte försöker???

Visa signatur

@@@@@@@@@@@@@@@@@

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

photoshop är väl lite dyrt för att bara ändra storlekar ? ;P iofs tror jag inte det är många som har en licensierad version som dom köpt i det här forumet ;D

Visa signatur

Ny sign på G

Permalänk
Medlem

Som sagt, det är INTE till mig, utan till min far som har väldigt svårt för de enklaste saker.
Men ACDSee kanske kan duga, det är ändå det han använder för att titta på bilder.

Permalänk

IrfanView kanske, är gratis och funkar bra för amatörer.
Länk: http://www.IrfanView.com

Permalänk
Medlem

Är Irfanview bra eller? Alltså, ska jag kanske byta ut ACDSee som "titta/browsa på bilder"-program emot detta?
Är så jäkla trött på ACDSee som är så förbannat slött, och dessutom hänger det sig och buggar en hel del.
Detta kanske är bättre fast det är gratis eller?

Permalänk
Medlem

xnview skulle jag rekommendera, det är ungefär som irfanview. Dom är bra konkurrenter tycker jag och ingen ligegr mycket bättre till än den andra så testa båda och nfastna för en

Visa signatur

Har bytt namn från: nulleman ~ Blogg: http://skorpion.se
MacBook Pro: 15.4' ~ 1.83GHz ~ 1512MB RAM ~ 80GB HDD
Medlem i signaturen blodtörstiga Appleanvändare

Permalänk
Visa signatur

Vorsprung durch Technik.
Att tänka snabbt är bra, att tänka rätt är ännu bättre.