Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

MIn 2500+ börjar bete sig konstigt :(

Permalänk
Medlem

MIn 2500+ börjar bete sig konstigt :(

Hejsan jag har börjat få lite märkliga problem med min 2500+
När jag precis hade köpt den så drog jag upp den till 11*210 och det funkade stabilt och fint, mitt minne var däremot inte det bästa så det blev nytt minne.
Provade att dra upp den till 230*11 men då börja datorn tjuta, starta om några gånger men ingen framgång, börja tjuta lika mycket då oxå.
Resetade BIOS med jumpern på mit moderkort och började om igen, vet inte rikitigt hur lång tid det tog men efter ett tag så frös datorn totalt i windows när jag höjde FSB över 166.
Blev sur på minna minnen och misstänkte dom men när jag kör processorn på 200 och minnena på 166 så fryser den men om jag kör 166 på båda funkar det fint.
Kan processorn på något sett gått sönder när jag drog upp FSB till 230? Och om det är fallet, kan butiken upptäcka att det är felet på den om jag lämnar in den?
Temp problem är uteslutna då jag inte gått över 50c nån gång med den och flänsen har heller aldrig blivit riktigt het.

Permalänk

230FSB? Bara sådär? Ökade du ens spänningen?

Permalänk

Går processorn sönder fungerar den inte alls. Så du kan vara lugn.
Dessutom finns det många olika faktorer som spelar in. Jag känner igen dina symptom, men för min egen del så är det bara att höja igen när jag känner för det.

Har hört lite om att det kan vara problem med att köra osynkat mot minnena på Nforce2 korten.

Permalänk
Medlem

nja höjde först upp den till 210 där den funkade fint med originalvolten, sen drog jag upp till 220 fortfarande med originalvolt, då började den gå lite instabilt i bl.a. superpi och prime95 efter några minuter.
Skulle bara hur högt jag kunde nå på originalvolten, stabilitet spela ingen roll, bara den boota windows.

Jag hade inga problem med att köra minna förra minnen osynkade så jag har svårt att se att det skulle vara felet nu.