TV-UT problem, svart-vit bild !!!!

Permalänk
Medlem

TV-UT problem, svart-vit bild !!!!

Fasen jag håller på att bli tokig på detta nu, har försökt o försökt.... Hade ett annat graffekort förut o då funkade det hur bra som hellst men nu har jag ett Geforce2 MX 400 med tv ut på men jag får bara svart-vit bild hur jag än gör !!!!! Irriterande måste jag säga.... Jag har S-video påkopplad på tv och det funkar ändå inte... försökt ställa in via Nwiev och köt både med Tv-tool och utan program men får för fasen inte till detta.... Kan det bero på graffekortet oxå?
Funderar på att ta komposit kabel snart, men det blir så dålig kvalite sägr alla så jag vill inte gå o köpa nån sån kabel heller i onödan.

Om jag skall testa o köra komposit, kan jag ta sånna här vanlig RCA kabel som komposit, ser ut att vara samma hål i alla fall som en sån kabel.....

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Hm, har för mig att du behöver en extra kabel för att det ska bli färg,
hade samma problem med mitt GF2 Ti kort, kan tyvärr inte hjälpa dig med vad den heter
för jag kommer helt ärligt inte ihåg.

Får hoppas nån annan vet. :/

Permalänk

TV-ut kvaliten blir svinkass hur du än gör. Vad glad om du får färg.

Permalänk
Medlem

Neeeee nu överdriver du i alla fall, undrar vad du haft för skräp egentligen Jag har kört TV-UT tidigare o funkar alldeles kanon.... Kvaliten är minst sagt lika bra som ett VHS band om ännu bättre när man har en DVD ripp, så inget svinkass här inte....

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

har samma problem med mitt Geforce4 MX (intergrated). har färg innan winXP laddar. Om jag avinstallerar drivrutinerna till grafikkortet har jag färg även i winXP. Har provat ett par olika drivrutiner, men får svart/vit bild såfort jag installerar drivrutinerna!!!! Så j-vla konstigt. Nån som hajjar?

Visa signatur

PC: XP2800+ : NF7-S 2.0 : RADEON 9600XT
HTPC: XP1600+ : GeForce4 MX (intergrated) : TV-tuner

Permalänk
Medlem

Kör komposit till scart och bilden är helt ok. Bättre än VHS som nån sa. Körde GTA3 på tvn också och bilden funkade till det också. Plottrigare grejer än så blir nog svårare.

Visa signatur

Do I come into your bedroom and tell you how to blow your boyfriend?

Permalänk
Medlem

ikeaboy: Så du kör komposit kabel från graffekortet till scart på tv alltså? Och det funkar bra....Blir bilden så dålig som folk säger? Funkar det bra så då åker jag ner o handlar mig en sån kabel....

Visa signatur

Fear

Permalänk

s-video-kabel till scart använder jag, men det beror ju på vad för utgång man har på grafik-kortet.
Och att det är svartvitt, ställ in på komposit I inställningarna, det behövde jag göra eftersom tvn inte kunde klara av s-video-information, man kan ändå använda s-video-kabel dock. Och kolla att du har pal-g inställt.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

Många TV-apparater klarar inte s-video signalen om den skickas till scart kontakten. Om man däremot kopplar den direkt till TVn (dvs. inte via en adapter) brukar det funka. S-video skickar varje färg för sig medan composit blandar signalen. Därför funkar composit med en scart adapter men oftast inte s-video.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q