Permalänk

Vad för mobiltelefon ska jag köpa?

Imorgon ska jag äntligen köpa en ny mobiltelefon..
jag bor i sthlm, så därmed vill jag helst köpa den i stockholm city..
mobilen får kosta max cirkus 3800 :-..
Helst så ska det vara en nokia, eftersom jag har haft bara nokia telefoner tidigare och därmed kan jag hantera dom enklare.

vad tycker ni jag ska köpa för mobiltelefon?
och var ska jag köpa den?

EDIT:
Ni som inte bor i sthlm kan skriva vad för mobil jag ska köpa ändå.

Permalänk
Medlem

Köp en fin Ericsson T610 eller T630 eller vad den hette. Två mkt fina mobiler

Visa signatur

| 8700K | ASUS Z370-F STRIX | Deepcool 240 EX | G.Skill Trident Z 16GB 3000Mhz | ASUS GTX 1080 Strix | SAMSUNG 970EVO 500GB | Evga 1600W P2 | ACER XB271HU | NZXT H440W |

Permalänk
Medlem

Du kommer knappast ha problem med att hantera en SonyEricsson T630 eller Z600 om du är van vid Nokia. Var du ska köpa den låter du pricerunner bestämma

Permalänk
Avstängd

njae, tycker ändå inte pricerunner har bästa koll till 100%.. knappt 95%
ska du inte köpa med abbonemang eller något då? blir juh mycket billigare..

Permalänk
Medlem

Nokia 7250(i) - klockren, fungerar hur bra som hellst...

Visa signatur

Militant VIM-användare.

Permalänk
Hedersmedlem

Vet att vi är i sverige, men det finns faktiskt fler tillverkare än sonyericsson och nokia.
Varför inte en Motorola V525 eller en Motorola V600.
V525 går att flasha om till en V600 om du har rätt kablar och rätt version av telefonen.
För tillfället stöds inte den nya kameran i V525 av V600 programvaran, men det är personer som jobbar på det. Så snart så.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

T630 säger jag

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Avstängd

nokia 6230

Visa signatur

Signatur redigerat av damme, referallänkar är inte tillåtna.

Permalänk
Medlem

t630 eller sharp gx30 (som t630 fast bättre display och 1.3 megapixelskamera)

Visa signatur

signatur

Permalänk
Medlem

3800 när man får en utmärkt mobil för 650

Alla prioriterar vi olika...

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

Troligen så kommer det bli någon av dessa 3:

Permalänk
Medlem

Nokia är skräp nuförtiden...

Permalänk
Medlem

SE T630 eller SE Z600 skulle jag köra på

Beror på vilket typ av utseénde du är ute efter

T630 är dock nyare, men det skiljer inte mycket mellan dem förutom lite på kamera tror jag...

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

Tartin5

Det är displayen som skiljer

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gluelimit
Troligen så kommer det bli någon av dessa 3:

Tänk på att 6600 är en annan sorts telefon än vad Z600/T630 är, då den har symbian OS. Visserligen är 6600 lite större än de andra, men den har bl.a. möjlighet att installera tredjepartsprogram, utbyggbart minne till 128MB (officiellt. 512MB-1GB inofficiellt, men det kan vara klurigt att hitta såpass stora mmc-kort)

Vill du ha en telefon som du bara ska ringa och mms/smsa med så kommer SE-modellerna duga gott, men om du vill lira Tony Hawk, spela in/titta på film mm. så kanske 6600 är ett bättre val.
Sen får du också tänka på att 6600 är drygt 500:- dyrare än det pris du hade tänkt dig från början.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toke
Tartin5

Det är displayen som skiljer

Vad jag har hört så skulle Z600 ha en tft-display, vilket även T630 har...

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

Z600 och T630 har lika många pixlar på skärmen. Däremot har Z600 större skärm dvs den har pixlarna längre ifrån varandra, medan pixlarna på T630:an sitter tätare och ger på så sätt en skarpare bild.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adsN
Du kommer knappast ha problem med att hantera en SonyEricsson T630 eller Z600 om du är van vid Nokia. Var du ska köpa den låter du pricerunner bestämma

kan inte hålla med, o ja, jag har haft märkena i följande ordning: Nokia =>siemens =>ericsson =>siemens =>ericsson (p800) => SE (T610) => nokia. tycker personligen mer om nokia menyerna, oavsett modell.

har sett dummies på 6230 men vet inte om den släpts ännu, men jag skulle om inte annat vänta på den. annars kan jag rekomendera nokia 6600, har den själv, är mycket nöjd. stor display o den är inte så stor som man tror när man ser dne på bild. igentligen tycker jag att storleken o formen är ganska optimal, skön att hålla i osv.

Toke:att nokia skulle vara skrät numera kan ja inte hålla med om. i så fall får sonyericsson oxå räknas dit. kan säga att när jag hade T610 så de 2 första månaderna hade jag den 4 dagar sammanlagt (inte i följd), resten av tiden var den inne på lagning (3 gånger totalt innan jag sket i det o bytte)

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Jag köpte en Nokia 6600
Tackar för alla synpunkter och mycket annat.

Permalänk
Medlem

Nyaste expressen (Tisdag) har dom Mobil Test.
T630 - 16p
Z600 - 16p
så jag skulle köpt någon av dessa.
Tror jag ska satsa på en z600 iaf.

Permalänk
Medlem

Om den inte kostar för mycket för dig så tycker jag att du skall satsa på
Samsung SGH-E700