Vdsl scream - är det någon i hela sverige som har det?

Permalänk

Det kan nog dröja lääääääääänge innan du får ditt vdsl

Permalänk
Medlem

Pratade precis med Bostream. Enskede (Stockholm söderort) stationen som jag tillhör beräknas vara färdig installerad för VDSL i slutet av April. Sen ska den testas och sen ska modem skickas ut. Undra om man hinner upp i 1 års väntetid innan detta är klart?!

Permalänk

Har själv Bostream sen i julas. Jag har upplevt att de lovar mer än de kan hålla. Det började med att jag ville få reda på mitt avstånd till stationen och efter nån månad eller så fick jag reda på att jag hade 2600 meters avstånd. Sen lämnade jag in en intresse-anmälan men då erbjudandet bara gällde en viss tid (borde fattat att de skulle ha detta ett tag) så gjorde jag en beställning innan jag ens fått nåt svar från dem. Till slut fick jag reda på att jag skulle få mitt modem på posten senast v50 detta skulle visa sig vara v52 istället. Vad jag vill ha sagt med detta är att Bostream inte vet vad kundservice innebär. Inte fick man ett mail som beklagade att de inte kunde leverera på utsatt tid. Vill man få tag på dem via telefon så får man vara beredd på att vänta i mer än 30 min på att få tag på dem.

Hade jag vetat då det jag vet idag så skulle jag tagit bredbandsbolaget istället. De har förstått vikten av att testa och se ifall du är nöjd principen.

Visa signatur

Corran Horn

Permalänk
Medlem

Känner igen mig

Men LoL..

Känner igen mig så mycket..
Hör till kungsholmens station i stockholm..
Anmälde mig i juni förra året, v45 skulle det vara klart..förseningar förseningar.
v49 får jag reda på att i feb. skall jag få det hela inkopplat, mm.. får 8/1 tjänsten så länge i dec.. det blir mars ingen har hört av sig, ringer och frågar, får beskedet någon gång i mars- april. Fy f-n.
Så tittar jag på deras hemsida och ser att stationen skall byggas ut V 23 !!, och sedan tar det 3-4 veckor..då snackar vi JULI !! vilken fars.
Så jag ringer och frågar, då säger det att det är fullt på stationen men jag har en plats när utbyggnade är klar, blir så jävla förbannad och undrar när jag skulle få reda på det, men inget direkt svar än nanana underleverantör..nanana.

Nu till det bästa, ringer till BBB och frågar hur det är hos dom om jag skulle beställa, 3-4 veckor får jag som svar, dom har över 500 platser lediga på samma station !! go figure..
Hur f-n kan det vara så ??

Har 598 m till stationen..

Hur kan man göra, vet någon om det är möjligt att få tillbaka uppkopplings avg osv från Bostream., eller är det bara att bita i det sura äpplet om jag skulle byta ??

Permalänk
Medlem

Re: Känner igen mig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redgrave

Hur kan man göra, vet någon om det är möjligt att få tillbaka uppkopplings avg osv från Bostream., eller är det bara att bita i det sura äpplet om jag skulle byta ??

Sa upp mitt bostream förra veckan och skall strax få VDSL från BBB. Får tillbaka installationsavgiften från Bostream.

Skillnaden mellan oss skulle kunna vara att "min" station är full och de har inga planer på att bygga ut den, och eftersom de lovat mig VDSL fick jag välja på 2 gratis månader eller säga upp ADSL-abonnemanget och få tillbaks installationsavgiften.

Permalänk
Medlem

Från Bostream:
På ditt avstånd kan vi erbjuda VDSL upp till 13 mbps i bägge riktningar.
Din telestation är under en utbyggnad av flera platser bör bli utbyggd inom
dom närmaste veckorna.
Leveranstiden är ca 3-4 veckor när plats finns.

Det gäller Vasa/göteborg.. Bosteam säger under 900m till stationen och BBB säger 860m.

BBB vill ge mig 10/9 VDSL. Efter denna tråden så lutar det starkt åt BBB må jag säga.. BBB säger att stationen är utbyggde 23 april och kan inte få nått innan det iaf. MEn dom kan inte ge bättre svar än så.

Permalänk
Medlem

Men HerreJävlar då.....min station kommer att byggas ut v.28. Vad hände med v.8

Starkt jobbat Bostream, det kommer att ta mer än 1 år att få VDSL (beställde v.24/03)....

Permalänk

Modem påväg!!!!

Dra mig baklänges på en stenig åker tack.....

Antingen är detta ett stort skämt eller så är det faktiskt sant.

"Hej *******

Vi har nu skickat ett DSL-modem till den adress du uppgav när du la beställningen."

Nu är det så att jag redan har ett dsl modem som jag använder till min ersättningstjänst adsl.

Detta är hemskt spännande och jag kan inte vänta tills imorgon. Kan jag ha fått VDSL???

Jag bor i biskopsgården, Gbg. Iofs kanske dom bara skickar ut modemen innan själva skiten går igång bara för att lätta upp stämningen lite vad vet jag.

Var så vänlig att ge ett svar på mitt inlägg så jag kan uppdatera tråden imorgon runt 2 tiden.

***spändaste killen på swec***

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem

Dom sa juh inte om det var ett VDSL, eller ett ADSL dom skickat till dig!

Permalänk
Medlem

Men vad i helvete då, jag ska också få ett nytt modem.
Vad gör man med det 2 månader gamla Alcatel modemet då???

Permalänk
Medlem

Först loggar jag in på Bostreams hemsida och där står det att min station uppgraderas först vecka 28. Förbereder mig alltså på att vänta 4 månader till. Men idag får jag ett mail om att mitt vdsl-modem nu är på väg... skumt men kul.

(Har haft adsl sedan december och tillhör station Gbg/Frölunda.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jumbo
Men vad i helvete då, jag ska också få ett nytt modem.
Vad gör man med det 2 månader gamla Alcatel modemet då???

Fick samma e-post idag med. Undra om det blivit tok fel hos Bostream eller om det börjar bli på G nu. Är förbannat sugen på att testa mina 26mbit.

Det gamla modemet för man sökert betala frakten tillbaka för. Jag pratade med Bostream i torsdags, då sa dom att det skulle vara klart i slutet av april. Men får då hålla tummarna.

Permalänk
Medlem

Har inte kollat på statusen på några månader nu...men var lite nyfiken idag, var kvar i db fast jag avbeställt för några månder sen

En liten kul statuslista över den ooootroligt snabba tjänsten SCREAM

Fri, 27 Jun 2003 "Bekräftelse på screambeställning"

Hej,

Vi har tagit emot din beställning på Scream och det gläder oss att du har valt bredband från Bostream.
Scream är en DSL-tjänst som Bostream utvecklat och testat under ett drygt år och nu levererar till ett pris och en prestanda utöver vad som tidigare har levererats i Sverige.
Intresset för denna tjänst har varit enormt och vi arbetar för fullt med att bearbeta alla beställningar.
För tillfället kan vi tyvärr inte informera dig om när vi kommer att kunna påbörja installation för just dig. Vi ber dig därför att inte ringa vår kundtjänst för frågor om status på din order eller avståndet till din telestation, utan avvakta tills vi kontaktar dig. Vår kundtjänst kommer inte att kunna ge dig någon ytterligare information.

Om 3 veckor kommer vi att kontakta dig igen med ett besked om förväntat installationsdatum.
Under tiden kommer vi att lägga ut all tillgänglig information på vår hemsida, www.bostream.com.
Under avsnittet Vanliga frågor hittar du svar på de flesta frågor du kan tänkas ha.

Är du redan kund hos oss och har fått en kvartalsfaktura måste denna betalas till fullo.
Om du kommer att få scream installerat under detta kvartal kommer överskridande belopp att justeras på din första scream-faktura.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Thu, 31 Jul 2003 "Eget mail efter 5 veckor"

Hej

Undrar bara om ni har missat mig i något utskick eftersom ni skulle kontakta
mig efter tre veckor. Jag förstår att ni kanske har mycket att göra, men
skulle faktiskt bara vilja ha ett besked om det blir någon installation av
scream, eller inte, eftersom andra är intresserade av att koppla in vdsl till
undertecknad.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fri, 1 Aug 2003 "Bostream svarar"

Tack för ditt mail.

Vi väntar febrilt på att kunna komma ut med ett leveransbesked till alla
kunder när det gäller Scream tjänsten.
Förhoppningsvis kommer stationerna som är under en uppgradering att bli
klara under Augusti och sedan är leveranstiden ca 3 veckor.
Vi kommer självklart att komma ut med information till alla kunder när vi
får ett leveransbesked.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mon, 11 Aug 2003 "Bostream info om scream via mail"

Enligt den senaste informationen vi fått från Skanova kommer din
telestation att aktiveras vecka 36 och vi kommer
att påbörja kundinstallationer samma vecka.

Undertecknads anm.: Installation vecka 36!!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ny information på statussidan under Augusti

Stationen installeras vecka 36
Ditt avstånd till stationen är 600 meter

Från det att stationen är installerad är leveranstiden normalt 3 veckor.

Undertecknads anm.: Installation vecka 39

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tis, 09 Sep 2003 "Uppdaterad installationsinfo på scream statussida"

Stationen installeras vecka 39
Ditt avstånd till stationen är 600 meter

Från det att stationen är installerad är leveranstiden normalt 3 veckor.

Undertecknads anm.: Installation vecka 42

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ons, 8 Okt 2003

Stationen installeras vecka 44
Ditt avstånd till stationen är 600 meter

Från det att stationen är installerad är leveranstiden normalt 3 veckor.

Undertecknads anm.: Installation vecka 47

----------------------------------------------------
En massa datum här emellan...
----------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------

Tis 30 Mars 2004

Din närmsta station är MalmÖ/fÅgelbacken. Din station kommer preliminärt att byggas ut vecka 23, därefter är leveranstiden ca. 3-4 veckor.

Undertecknads anm.: Installation vecka 26-27 ÅR 2004

Kan verkligen någon i det avlänga land tro på det?

PS. Har tagit B2 tjänsten istället...tog en månad

Visa signatur

JP

Permalänk
Medlem

Re: Modem påväg!!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kraspor
Dra mig baklänges på en stenig åker tack.....

Antingen är detta ett stort skämt eller så är det faktiskt sant.

"Hej *******

Vi har nu skickat ett DSL-modem till den adress du uppgav när du la beställningen."

Nu är det så att jag redan har ett dsl modem som jag använder till min ersättningstjänst adsl.

Detta är hemskt spännande och jag kan inte vänta tills imorgon. Kan jag ha fått VDSL???

Jag bor i biskopsgården, Gbg. Iofs kanske dom bara skickar ut modemen innan själva skiten går igång bara för att lätta upp stämningen lite vad vet jag.

Var så vänlig att ge ett svar på mitt inlägg så jag kan uppdatera tråden imorgon runt 2 tiden.

***spändaste killen på swec***

Hej Kraspor, vi bor grannar Jag har 780 meter till stationen och BoStream har nekat mig VDSL pga långt avstånd. Iaf. enligt deras hemsida så skall vår station som ligger brevid OK/Q8 uppdateras v28 , jag antar att detta gäller VDSL?
"Din station kommer preliminärt att byggas ut vecka 28, därefter är leveranstiden ca. 3-4 veckor. "
Jag pratade med BBB igår och de instalerar sin utrustning nu och kan leverera VDSL till mig i början på Maj ...
Hoppas för dig att du verkligen får en VDSL modem idag, btw. vad har du för avstånd till stationen ?

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk

Jag har under 1000 meter tror jag. Ser nästan macken härifrån :)..

Jag har dock slumrat till på saken.. Eftersom det "dräller" in med beställningar så antar jag att dom även har brist på adsl modem.

Så min teori är att dom skickar ut dessa nya vdsl modem till dom som säkert kommer att få skiten så att dom kan ta tillbaka sina adsl modem och skicka ut till dom som behöver.

Så vecka 28 låter mer troligt för varje gång jag tänker på situationen.

Men nu är det så att om inte skiten är installerad nu innan veckan är slut och att jag mottagit ett modem ¨då tänker jag polisanmäla och beställa hos bbb, inget snack jag är jävligt seriös.

Har väntat tålmodigt nu för länge. Kosta vad det kostar inget bostream i mitt hus iaf.

Beställde avtalspapper om ni minns som jag skulle skicka till konsumentombudsmannen, plus ja you name it, dom har jag inte mottagit det kunde man räknat med, dom är ju sååå rädda att bli anmälda så det finns inte. Men som sagt jag märker ju om min teori stämmer i eftermiddag.

vi är ett utsatt folkslag nördarna men vi ska kämpa in i det sista.

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk

HOHO fick en trevlig start på dagen, fick precis reda på att jag kommer få minst 13/13mbit VDSL

Dom bygger ju ut antal stationer i 15 komuner runt Stockholm just nu, kanske hos dig med? ;).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rysstjoff
HOHO fick en trevlig start på dagen, fick precis reda på att jag kommer få minst 13/13mbit VDSL

Dom bygger ju ut antal stationer i 15 komuner runt Stockholm just nu, kanske hos dig med? ;).

att du" kommer" att få BBB kan leverera nu, BoSkit har lovat VDSL snart i ett år nu ... Sen det finns ingen skillnad mellan 12 Mbit BBB & 13Mbit Bostream, med fördel för BBB pga. bättre peering och ganska stort eget nät inom Sverige, + att du kommer in i alla BBB only hubbar på DC ...
OBS! glömde säga att det är billigare med BBB och deras 3 månaders nöjd kund garanti, skulle BoStream ha sånt garanti så skulle de vara utan kunder nu , lol . Btw. om man byter leveratör mot BBB kan man få om man har tur erbjudande från BBB på gratis installation & modem ...

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk

Sa upp skiten och bäställde bbb idag, använder inte datorn så mycket. Men tycker bostream e skit

Permalänk
Medlem

Det är inte många som har scream verkar det som för på BBB sweden hubbarna har jag bara sett 1-2 personer som kommit in där. då har jag tankat semesterbilder i runt 1.4mb/s från dom

Permalänk
Medlem

En polare har fått 26/26 och bor i huddinge...

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Sen det finns ingen skillnad mellan 12 Mbit BBB & 13Mbit Bostream, med fördel för BBB pga. bättre peering och ganska stort eget nät inom Sverige

Skulle BBB ha bättre peering än Bostream? Det har jag svårt att tro. Snarare lika dålig iaf vad gäller Scream VDSL och BBB VDSL. Visst BBB har bra fart inom sitt nät men inte direkt bra utanför.

/Bobby_Digital

Visa signatur

| Antec Sonata | Zalman 7000A CU | Asus P4C800 Deluxe | P4 2.8 Prescott | 1GB Kingston RAM | 2st WD200GB SATA, 1st WD250GB IDE, 1st Seagate 120GB IDE | NEC 2510 |

Permalänk
Medlem

poängen var att man kan utnytja bättre de 12Mbit som BBB ger istället för de 13Mbit som BoStream lovar ... Sen läste jag här att BBBs modem och utrsustning är redan redo för nästa hastighets höjning ...

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MightyToni
poängen var att man kan utnytja bättre de 12Mbit som BBB ger istället för de 13Mbit som BoStream lovar ... Sen läste jag här att BBBs modem och utrsustning är redan redo för nästa hastighets höjning ...

vart läste du det?

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Citat:

poängen var att man kan utnytja bättre de 12Mbit som BBB ger istället för de 13Mbit som BoStream lovar

Utveckla gärna detta. På vilket sätt skulle man bättre kunna utnyttja de MBit som BBB ger kontra Bostream?

Sorry for bumpningen men detta är ju en intressant åsikt

/Bobby_Digital

Visa signatur

| Antec Sonata | Zalman 7000A CU | Asus P4C800 Deluxe | P4 2.8 Prescott | 1GB Kingston RAM | 2st WD200GB SATA, 1st WD250GB IDE, 1st Seagate 120GB IDE | NEC 2510 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobby_digital
Utveckla gärna detta. På vilket sätt skulle man bättre kunna utnyttja de MBit som BBB ger kontra Bostream?

Sorry for bumpningen men detta är ju en intressant åsikt

/Bobby_Digital

kanske att BBB levererar, men inte bostream. ?

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk

Haha touche! Tror dock inte det var så han menade. Eller var det så enkelt?

Visa signatur

| Antec Sonata | Zalman 7000A CU | Asus P4C800 Deluxe | P4 2.8 Prescott | 1GB Kingston RAM | 2st WD200GB SATA, 1st WD250GB IDE, 1st Seagate 120GB IDE | NEC 2510 |

Permalänk
Medlem

Hämtade ut mitt nya "VDSL" modem, en Thomson/Alcatel 510v.....det ser ut att vara en 4-portars router...
Vad gör man med det gamla 8/1mbits modemet....

Permalänk

Fick modemet idag, pluggade in det och den blinkade givetvis haha hur dum får man va... trodde iofs inte idag att det skulle funka men men..

Ringde upp bostream och tänkte säga upp skiten. Fast killen säger att det är inkopplat nästa vecka och att dom mailar mig innan fredag eller i början på nästa vecka med mer detaljer.

Skulle dom inte göra det så knäar jag mig själv mellan benen i straff för att jag tror på dom.

Jaja lyckades plugga in fel adapter till min WiFi router också så den skickades till lagning, (1 mån kvar på garantin, jävla tur det) allt detta bara för att jag var stressad och ville få igång skiten.

Men kort och gott, återkommer nästa vecka då.

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jumbo
Hämtade ut mitt nya "VDSL" modem, en Thomson/Alcatel 510v.....det ser ut att vara en 4-portars router...
Vad gör man med det gamla 8/1mbits modemet....

Bostream kräver nog tillbaka det snart. De krävde tillbaka mitt gamla XStream-modem (alcatel) förra veckan. Det lär de väl inte ha så mycket användning för längre, men ett hyffsat nytt 8/1-modem kan de kanske återanvända.
2 veckor fick jag på mig, annars blir det till att pynta en "avgift" på 2000kr!

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Medlem

gött mos
fick nyss ett mail som sa att dom nu har skickat mitt dsl-modem
Sitter för närvarande på Scream ADSL o väntar på mitt Scream VDSL. Är för övrigt ansluten till Göteborg/hisingen