Vad för kabel behöver jag mellan kortet och tv:en?

Permalänk
Avstängd

Vad för kabel behöver jag mellan kortet och tv:en?

Hej!

Jag har ett Powercolor Radeon 9800PRO 128MB med TV-Out och DVI. Nu är det så att jag vill koppla in tv:en alltså från grafikkortet till scart ingången på tv:en.

Vad heter kabeln jag behöver och var köper jag den?

Mycket tacksam för svar...

Visa signatur

Dell 2.4Ghz | 512DDR | Powercolor Radeon 9800Pro 128MB | 60GB =5410 P i 3DMark03

Permalänk

Composit eller s-vhs kabel, troligtvis s-vhs. Finns i alla elektronikbutiker, t.ex. Expert.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidrone
Composit eller s-vhs kabel, troligtvis s-vhs. Finns i alla elektronikbutiker, t.ex. Expert.

Vad kostar en sådan kabel ungefär? Du kanske vet någon billig sida på nätet?

Visa signatur

Dell 2.4Ghz | 512DDR | Powercolor Radeon 9800Pro 128MB | 60GB =5410 P i 3DMark03

Permalänk
Medlem

en s-video kabel/composite och en scart adapter från clas ohlson
http://www.clasohlson.se

Permalänk
Medlem

går att köpa på biltema

Permalänk
Avstängd

Sådär ja nu har jag köpt kablen med ljud och scart i en utan atapter.
Men det finns problem. I början när jag startar datorn så ser man på tv:n Win XP laddar men det är i svartvitt sen när jag kommer till att logga in på min andvändare så syns det inget på tven men det finns ljud.

Vad kan problemet var och hur fixar jag det?

Visa signatur

Dell 2.4Ghz | 512DDR | Powercolor Radeon 9800Pro 128MB | 60GB =5410 P i 3DMark03

Permalänk
Medlem

Din tv stödjer inte s-vhs, skaffa dig en Scartadapter c+ jag har en sådan och den funkar skit bra!!

www.s-video-to-scart.com

Visa signatur

MSI K8N Neo2 plat, 3200+ Winchester,
TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W

Permalänk
Avstängd

Så nu har jag fixat det. Har fått färg och allt. Men eftersom jag har en gammal tv på 25tum och 50Hz så är det ganska suddigt när det gäller till mindre texter plus att hela rutan in får plats i tven. Måste köpa ny och större tv.

Är det någon som vet hur man gör så att upplösningen blir mindre i tven?

Visa signatur

Dell 2.4Ghz | 512DDR | Powercolor Radeon 9800Pro 128MB | 60GB =5410 P i 3DMark03

Permalänk
Medlem

ställer om den på samma sätt som du ställer in din skärm

Visa signatur

MSI K8N Neo2 plat, 3200+ Winchester,
TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jeefy
ställer om den på samma sätt som du ställer in din skärm

Jag provade att sänka upplösningen på datorn från mycket till 800x600 men det är fortfarande suddigt, var det så du menade att jag skulle göra.

Ett till problem jag ser skrivbordet och allt jag gör på datorn men när jag tex sätter igång Media Player och sätter igång en film så syns inte filmen på tven, media spalren syns fast inte film bilden.

Hur fixar jag det?

Visa signatur

Dell 2.4Ghz | 512DDR | Powercolor Radeon 9800Pro 128MB | 60GB =5410 P i 3DMark03

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Egot
Jag provade att sänka upplösningen på datorn från mycket till 800x600 men det är fortfarande suddigt, var det så du menade att jag skulle göra.

Ett till problem jag ser skrivbordet och allt jag gör på datorn men när jag tex sätter igång Media Player och sätter igång en film så syns inte filmen på tven, media spalren syns fast inte film bilden.

Hur fixar jag det?

suddig bild på tv:n kommer du inte ifrån, tv:n är ingen dataskärm eller hur man ska säga det

du måste välja tv:n som första skärm, nånstans kommer ej ihåg vart nu.

Visa signatur

MSI K8N Neo2 plat, 3200+ Winchester,
TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jeefy
suddig bild på tv:n kommer du inte ifrån, tv:n är ingen dataskärm eller hur man ska säga det

du måste välja tv:n som första skärm, nånstans kommer ej ihåg vart nu.

kom på det, men jobbigt med suddet. Blir det bättre skärpa med en 32tum 100hz?

Visa signatur

Dell 2.4Ghz | 512DDR | Powercolor Radeon 9800Pro 128MB | 60GB =5410 P i 3DMark03

Permalänk
Medlem

Ja det blir det.
En vän har en 32-tum och han har klockren bild. Vet inte om han har 50 eller 100 Hz.

Permalänk
Medlem

lite bättre blir det nog men inte alltför mycket eftersom det är nog suddigt för alla när man ska "kolla på windows" geom tven, men när man ska spela eller titta på film ja då blir det bra kvalite.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.