Winamp 2 och logitech ultraX

Permalänk
Medlem

Winamp 2 och logitech ultraX

Skulle behöva lite hjälp.

Köpte nyss ett Logitech UltraX och vill koppla itouch knapparna till Winamp.
Använder endast play/pause, mute och media, resten har jag ingen användning för.
Tänkte höra om det går och koppla te x favorites och e-mail till winamp så att när jag klickar på favorites gör den ett kommando i winamp, te x back och likaså med e-mail, next.

Eftersom next och back inte existerar på ett ultrax tangentbord så blir det svårt och byta låt när man te x spelar något spel och winamp körs i bakgrunden.

så om någon vet hur jag ska konfigurera det, hjälp.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Installera Microsoft IntelliType så kan du ändra vad snabbknapparna ska göra. Funkar jättebra att ändra så att Favorites (eller någon av dom andra snabbknapparna) byter låt i tex winamp.

Visa signatur

"The ability to speak does not make you intelligent"

Permalänk
Medlem

Funkar det med logitech?
nå, laddar ner och får se vad som händer

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Hedersmedlem

Det fungerar jättebra. Jag har kopplat den 3:e och den 2:a från höger till föregående respektive nästa låt. Den längst till höger är stopp.

Menar att det fungerar jättebra med Microsoft IntelliType, står t.o.m. i sweclockers recension av tangentbordet.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Fick det och funka, perfekt.
tack, verkligen.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Jag får det inte att funka särskilt bra... Kör med intellitype 5.0 och har installerat som multimedia keyboard, bara media- och muteknappen som jag lyckas binda, de andra öppnar default webbläsare...

Hjälp?

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Hedersmedlem

Det bör ju inte vara någon skillnad tror jag... men mitt "keyboard modell" är inställt på internet keyboard (du har multimedia keyboard).

du kan ju testa att ändra.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Söka efter gammal tråd och dra upp den, eller skapa ny tråd? Båda får man stryk för.

Help meee! Jag får inte till det! Är det kanske för att jag bara hittar IntelliType Pro 5? Zedda kör ju inte med Pro-versionen. Någon som kanske kan länka till den jag behöver?

Jag kan ställa in funktionerna rätt, men det är ingen skillnad när jag trycker på tangenterna.. Kanske jag som missat något bara?

Permalänk

Det går också använda TweakUI. Via "Explorer -> Command Keys"

Visa signatur

Vorsprung durch Technik.
Att tänka snabbt är bra, att tänka rätt är ännu bättre.

Permalänk

Eller iTouch, funkar egentligen funkar alla iTouch-versioner med alla Logitechs tangentbord, och det bästa, den funkar med Winamp 2.

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem

annars går Winamps inbyggda kontrolltjosan ocskå mycket bra.
Options > Preferences > Global Hotkeys

men vet inte om det finns i winamp 2.0

Permalänk

Global hotkeys finns inte i winamp 2 vad jag har hört.

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?