Permalänk
Medlem

Comhem

tjena,
är det någon annan som har problem med sitt Comhem?
För jag har har comhem's 2mb och ska kunna ladda hem i 250k/s men det går bara mellan 25-50k/s på alla sidor....

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X | ASUS ROG Ryujin II 360mm | ASUS ROG Crosshair X670E Hero | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | WD Black SN850X 2TB Gen 4 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart | AOC CU34G2X 144Hz |

Permalänk
Medlem

För mig funkar det skitbra. Har över 2 Mbit i mottagning och över 0.4 Mbit i sändning. Alltså lite mer än avtalat Ping normal 10-14

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma problem. Startade för 3 dar sen. Ringde suport och dom skulle ta en titt på det sa dom. Jag tankar i max 60kb/s. Med tptest fick jag dom värderna man får med IC500. Skummt. Alla pingtider är normala. Bara att vänta och se ifall det blir bättre.

Permalänk
Medlem

Jag har också fått riktigt seg uppkoppling med 2Mbit ComHem. Likaså har mina grannar samma problem. Kan inte dra ner snabbare än 60-70kb/s.
Dom får skärpa sig snart tycker jag, det har varit så här hela veckan nu..

Permalänk
Medlem

Nu fungerar mit internet som det ska igen. härligt...

Permalänk
Medlem

Mm, snackade med Comhem och dom sa att dom hade lite problem i mina trakter. Tycker ju att dom kunde skriva det på deras driftinfo då så man slipper kontakta dom.

Fortfarande segt som sirap men det funkar i alla fall. Med min tur går skiten ner snart. ;D

Permalänk
Medlem

Min glädje varade inte länge. Efter 2 timmar gick det tillbaka till 0.5mbit. Väldigt konstigt...