Permalänk

condition zero

hej vill bara veta om man condition zero är helt fristående från CS? Eller lägger man det i samma map som CS typ....?! hur funkar det?

Visa signatur

FS Amilo Xi 1554, ATI Mobility Radeon X1900 256 mb GDDR3, 2,0 Ghz Intel Core 2 Duo T7200, RAM 2 Gb DDR2,HD 2* 160 Gb, 17" VUXGA 1920 * 1200

Permalänk
Medlem

Är helt fristående.

Permalänk
Medlem

Och va en tråkig/dålig uppföljare(enligt en polare)..

Visa signatur

:: "Ut med det gamla, och in med det nya." ::

Permalänk
Medlem

Det är sämst....så är det bara.
Kan ju bara sörja dom som lagt ut pengar på att köpa skiten.

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Avstängd

tog 4 timmar o klara =( vilken besvikelse.

Visa signatur

Wtfpr!!1

Permalänk

behöver man nån annan cdkey än den man hade i hl för att spela 1.6?

Permalänk
Medlem

Rockefeller: ja, du behöver en cz-nyckel

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk

Har inte spelat spelet själv så jag kanske inte borde uttala mig. Men är det inte smått sjukt att en nära 6 år gammal gratismod säljs i ny förpackning med ett kasst singelplay att erbjuda. Rätta mig om jag har fel, men det är väl ändå vad det i grund o botten är? Vad som gjorde mig riktigt upprörd var när jag läste i NyTeknik att skiten låg överst på försäljningslistona, och legat där minst 2 veckor. Detta faktum plus alla simsexpansioner i åtanke säger ju bara att folk är berädda att lägga ut pengar på vilken skit som helst bara det ligger ett kännt namn bakom. Detta gör mig ungefär lika upprörd som när jag ser Melodifestivalen-cd'n toppa cd-försäljnings listan. Men det är en annan historia....

Visa signatur

And on the seventh day, god stepped back and said: "There is my creation, perfect in every way... oh, dammit I left pot all over the place. Now they'll think I want them to smoke it... Now I have to create republicans." - Bill Hicks

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tangerine
Har inte spelat spelet själv så jag kanske inte borde uttala mig. Men är det inte smått sjukt att en nära 6 år gammal gratismod säljs i ny förpackning med ett kasst singelplay att erbjuda. Rätta mig om jag har fel, men det är väl ändå vad det i grund o botten är? Vad som gjorde mig riktigt upprörd var när jag läste i NyTeknik att skiten låg överst på försäljningslistona, och legat där minst 2 veckor. Detta faktum plus alla simsexpansioner i åtanke säger ju bara att folk är berädda att lägga ut pengar på vilken skit som helst bara det ligger ett kännt namn bakom. Detta gör mig ungefär lika upprörd som när jag ser Melodifestivalen-cd'n toppa cd-försäljnings listan. Men det är en annan historia....

Är inte cs "bara" 4 år gammalt ??

Håller med dig till fullo

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Är inte cs "bara" 4 år gammalt ??

Håller med dig till fullo

tror nog han har blandat ihop HL med cs.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
tror nog han har blandat ihop HL med cs.

Jag kanske jag uttryckte mig lite oklart men CS är ju trots allt bara en mod till HL. Det är ju fortfarande samma spel.

Visa signatur

And on the seventh day, god stepped back and said: "There is my creation, perfect in every way... oh, dammit I left pot all over the place. Now they'll think I want them to smoke it... Now I have to create republicans." - Bill Hicks

Permalänk
Medlem

sörjer också dem som köpt ett spel som inte ens 2000 hade nåt att komma med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Det är sämst....så är det bara.
Kan ju bara sörja dom som lagt ut pengar på att köpa skiten.

Du kanske skall testa det ett tag först?
Spela CZ i en vecka och prova CS sen, du har nog ändrat uppfattning garanterat.
CZ är bättre optimerat, både netcode osv är ändrat. Det använder tex 20-30 % mindre CPU resurser (servern) än CS vilket ger bättre choke/loss förutsättningar. Har man configat CZ rätt i configfilen är det en otrolig skillnad i spelupplevelse.
Och om ni läser på Steampower skall CZ uppdateras enligt Cliffe innom det närmaste. Ok det var surt de 2-3 första dagarna då jag inte såg eller märkte några större skillnader... men nu går jag aldrig tillbaka till CS.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Det använder tex 20-30 % mindre CPU resurser (servern) än CS vilket ger bättre choke/loss förutsättningar. Har man configat CZ rätt i configfilen är det en otrolig skillnad i spelupplevelse.

Har du tips på var man kan läsa om hur man ska konfigurera för att få 20-30% mindre CPU?
Jag märker nämligen ingen skillnad whatsoever jämför med CS 1.6.

Visa signatur

AMD 64 3500+ Socket 939 | ASUS A8N-SLI-PREMIUM| 2x512 Mb PC4000 Kingmax Hardcore | ASUS GeForce 7800 GT | 2x120 Gb S-ATA RAID 0 + 160 Gb IDE | Telia ADSL 24/1

Permalänk
Medlem

Gillar oxå cz men har iof alldrig varit nån större fan av cs ( har det dock )

Mjukare finare grafik upplever jag det som

Spelar det bara offline med botárna på dom vanliga banorna och tycker det är riktigt roligt
botárna kommer med roliga kommentarer ibland som I rock this house eller liknande

Det är Cz som har fått mig att små gilla counterstrike igen men då Offline som sagt

Hade det varit ett fullpris spel då hade jag tyckte att lite whine var Ok men nu är det bara löjligt

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Medlem

tillhör dom som inte spelat det alls.. Singleplayern vet jag ingenting om men jag har sett botsen, hur dom spelar osv i 'offline' lan hos en kompis när han körde. Trodde faktiskt först att det var mänskiga spelare han lirade mot först
Men det verkar inte vara så värt att spendera pengar på när man hör hur kort singleplayer är och när man kan ladda ner nya models/ljud till 1.6

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Du kanske skall testa det ett tag först?
Spela CZ i en vecka och prova CS sen, du har nog ändrat uppfattning garanterat.
CZ är bättre optimerat, både netcode osv är ändrat. Det använder tex 20-30 % mindre CPU resurser (servern) än CS vilket ger bättre choke/loss förutsättningar. Har man configat CZ rätt i configfilen är det en otrolig skillnad i spelupplevelse.
Och om ni läser på Steampower skall CZ uppdateras enligt Cliffe innom det närmaste. Ok det var surt de 2-3 första dagarna då jag inte såg eller märkte några större skillnader... men nu går jag aldrig tillbaka till CS.

Det är ju just det jag har gjort!!!!
Tankade ner det(aldrig pengar för sånt skit) och testade det hemma en liten stund...
Efter en 10-15 minuters spel hade jag ont som han i handleden bara för att det är så oskönt och hela spelet åkte i papperskorgen(nån som kan hämta Sverker Olofsson?). Det går ju fan inte ens att sätta hs på fienderna....sämst...

Kan tänka mej att du är så tjurig bara för att du har lagt ner pengar på detta onödiga spit..
Sörjer med dej....eller inte

HAHHAHAHA

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar att ni läser Gamereactors lilla mini-recension av CS:CZ.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Det är ju just det jag har gjort!!!!
Tankade ner det(aldrig pengar för sånt skit) och testade det hemma en liten stund...
Efter en 10-15 minuters spel hade jag ont som han i handleden bara för att det är så oskönt och hela spelet åkte i papperskorgen(nån som kan hämta Sverker Olofsson?). Det går ju fan inte ens att sätta hs på fienderna....sämst...

Kan tänka mej att du är så tjurig bara för att du har lagt ner pengar på detta onödiga spit..
Sörjer med dej....eller inte

HAHHAHAHA

LOOOOOOOOOOOL laddat ner det?????? då har du testat BETAN din NOOB CZ går INTE att ladda ner utan att registrera sig på steam och betala pengar (om du inte har stulit ett konto). Du har ju inte ens spelat Condition Cero!! du har testat Delited Scenes.

Fint att bedömma ett spel efter en olagligt nerladdad ofärdig beta. Det säger ganska mycket

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Piratkopiering är förbjudet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrBosa
Har du tips på var man kan läsa om hur man ska konfigurera för att få 20-30% mindre CPU?
Jag märker nämligen ingen skillnad whatsoever jämför med CS 1.6.

Vi har 7 st servers som vi kör CS/ CZ och NS på.
Badass 1= 1.6
Badass 2= 1.6
Badass 3 = 1.6
Badass 4= CZ (vilken är det populäraste CZ servern i världen enligt serverspy)
Superserver 1= 1.5
Superserver 2 = 1.5
Superserver 3 = NS

Som du ser har vi lite servers att jämnföra med. Vi har Badass 1 och CZ på samma server och där kan vi jämnföra direkt. CZ använder 20-30 % mindre CPU kraft till samma maps och inställningar.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

CS:CZ suger ändå!!!

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

CS:CZ är ju bara ett sätta att krama ut ännu mer
pengar på CS och den idén(Half-Life har ju sålt så länge
bara för att folk behöver cd-nycklar till CS). Och det har ju
jobbats med sen 2000, och det var inte ens något nytt
då, så jag tänker inte lägga ut några pengar på detta.

Jag kan ju lika gärna köra offline med zbot som också pratar.

Visa signatur

Death is just a lame excuse to lay still and do nothing.

Permalänk
Avstängd

Det fanns nåt liknande som var gratis, fast till unreal tournement
som dom försökte sälja sedan, men det blev ingen succé vad jag förstår

Tror det hette Tactic Ops eller nåt sånt

Gratis smakar bäst

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
LOOOOOOOOOOOL laddat ner det?????? då har du testat BETAN din NOOB CZ går INTE att ladda ner utan att registrera sig på steam och betala pengar (om du inte har stulit ett konto). Du har ju inte ens spelat Condition Cero!! du har testat Delited Scenes.

Fint att bedömma ett spel efter en olagligt nerladdad ofärdig beta. Det säger ganska mycket

Hehe, varför skulle han ha betan bara för att han har laddat ner det?

Permalänk
Medlem

Tactical Ops hette UTs motsvarighet. Enligt mig så var det inte så roligt, men det gick att spela.

Lugna ner er både KingCobra och ultima. Det ända som jag ser är bra med CS:CZ är bottarna, de är gudomliga. De testkörde dem i CS 1.6 förut och de uppförde sig som vanliga människor men efter ett tag så kännde man att de var bottar, den vanliga humana turen fanns inte där.
Och KingCobra, du tror inte att CS:CZ går att kopiera och sen cracka? Nej nej, det är förståss omöjligt eftersom det är CS vi pratar om här. :rolleyes:;)