Permalänk

Abit Is7E vdimm mod?

Hej alla:-)

Har lite problem med att klocka min dator till en stabil FSB. Har som i signaturen ganska nya o färska prylar och skulle vilja kunna få upp min FSB något för att testa och sedan lite längre fram behålla den något klockad.

Tanken var att jag skulle kunna klocka en del på FSB och köra i cpu/ram 1:1, därför köpte jag BH-6 minnen på overclockers och
tänkte med dom ska jag kunna klocka en hel del.

Tyvärr verkar jag inte kunna få upp FSB:n mer än i ca 212mhz. Närmar jag mig 215 får jag error i prime 95 och datorn blir ostabil.

Jag har testat höja vcore ända upp till 1.65 v. Satt max på volten till minnena:2.8V. Gjort diverse andra inställningar i bios o testat der mesta tycker jag.

Jag vet att jag ligger redan högt i frekvens med min 3.2 cpu och att det kan vara svårt att klocka den. Tycker ändå man borde kunna klocka den mer än till knappt 3.4ghz stabilt. Har även testat sätta 5:4 på cpu/ram...verkar vara ostabil där oxå även med minnena på autospeed, så timingsen verkar inte vara problemet.

Är ganska ny på överklockningsfronten så jag är tacksam för all hjälp jag kan få.

Finns det nåt att göra för att kunna höja den mer? Skulle en volt modd på minnenna kunna hjälpa? Isåfall nån som vet en bra guide att göra detta på Abit Is7e?

Tack på förhand!

Visa signatur

|| abit is7e || p4 3.2 ghz@3.2ghz || ocz platinum limited ed. pc3200/bh6 2x512 || his ati radeon x850xt , artic cooling 5 rev.2 ||
soundblaster audigy 2 ||

Permalänk
Medlem

Kan det va ditt 360W nätagg som stoppar dig?

Jag tycker inte personligen att chieftec gör bra nätagg. Är din CPU låst? Vad har du för multipel? Jag är inte så vass när det gäller Intel och klockning men jag vet en del iaf.

Visa signatur

DFI LP UT nF4 Ultra
GSkill @ 2-8-12-2-2-5-2-2-1-1

Permalänk

Tror inte det kan vara mitt nättagg. Har en polare som har i stort sett samma prylar i burken men ett Antec 480watts nättagg och han har oxå samma problem.

Min multipel är låst. Den ligger på 16. Tror multipeln är låst på de flesta Intel cpu:er idag.

Visa signatur

|| abit is7e || p4 3.2 ghz@3.2ghz || ocz platinum limited ed. pc3200/bh6 2x512 || his ati radeon x850xt , artic cooling 5 rev.2 ||
soundblaster audigy 2 ||