Permalänk
Medlem

Köp av en laptop!

Hej!

Är ute efter en latop som får kosta max 18000 Kr.

Har tittat på Acer Ferrari 3000 eftersom den e snygg och har bra prestanda men det ska komma en Acer Ferrari 3200 snart så det är kanske lika bra att vänta? Nån som vet när 3200 kommer?

Sen har jag tittat på den här - http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=123891&cks=PRL

Grafikkortet verkar vara bra och en stor HD. Är Medion laptops bra?

Och den här - http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=AC1501LMI

Acer Aspire 1501LMi hade bra prestanda men såg alldeles för vanlig ut.

Vilken av dom 3 är bäst?

Och har ni tips på andra bra laptops så tipsa gärna. Har läst på forumet att många har skrivit bra om Apple datorer men dom verkar vara så dyra.

Ja alla tips och svar är välkommna

Tacksam för svar/Alex

Permalänk
Medlem

Första frågan, vad skall du använda den till? Skall du spela spel, så är det kanske inte rätt val med en Apple om dit favorit spel inte finns tillgängligt. Annars så gör Apple de bästa bärbara. Jag testar nya bärbara i ett då jag har inköpsansvar och vi väljer alltid Apple till de som bara skall ha en bärbar. Jag som behöver två har både en mac och en pc.

Visa signatur

2x2Ghz PowerMac G5, 8GB Ram, 500 GB HD. Apple X-RAID 1,75 TB HP XW5000 P4 3.0 4GB Ram, 200 GB HD, PowerBook G4 17" 1,33 Ghz 2 GB Ram 80 GB HD, HP NW8000 PM 1.7 2 GB Ram 80 GB HD. HP IPAQ H5550 128MB BT POCKET PC 2003 Apple iPod 40GB Sony Ericsson Z600 Silver Night Apple iSight Webcam SONY Cybershot DSC-F828 Canon XM-2 videokamera mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svaramig
Första frågan, vad skall du använda den till? Skall du spela spel, så är det kanske inte rätt val med en Apple om dit favorit spel inte finns tillgängligt. Annars så gör Apple de bästa bärbara. Jag testar nya bärbara i ett då jag har inköpsansvar och vi väljer alltid Apple till de som bara skall ha en bärbar. Jag som behöver två har både en mac och en pc.

Spelar inte spel men kanske börjar nån dag om man har en bra dator för det, sen så laddar jag bara musik och surfar. Mer än så är det väl inte.

Många kommer nog att säga att jag bara behöver nån laptop för 10k eller mindre men ja jag är ute efter en bra laptop som klarar av spel, se på film med o.s.v

Har läst att många tycker att Dell Inspiron 8600 är bra. Vart finns dom och köpa?

Acer Ferrari verkar bli för varma men är snygga.

Laptops från Apple gillar alla men dom är dyra.

Medion laptops verkar inte heller ha fått så bra respons här på forumet.

Har ingen aning vad jag ska köpa. Laptop jungeln är stor.

Permalänk
Medlem

Dell är ett bra märke, dom har schyssta garantier, bra support och mkt fin service. Så att handla av dom är tryggt, är något dåligt eller fel så ordnas det utan tjafs.

Dell finns att köpa på www.dell.se.

Apple är som sagt ett mycket bra val, kvalite till 100% ! Men.. snålt med speltitlar. Dom finns, men det är få jämfört med PC..

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

Dock kan du ta dig en funderare på om dells Garanti är så bra igentligen.. det är en ganska stor skillnad mellan 1 år skicka in, och 3 år på plats + 1 års online training. Sen om du skulle välja 4 års garanti + 4 års drulleförsäkring blir det några tusenlappar.
T.ex. Mellan 1 års skicka in garanti och 4 års på platsen + 4 års drulleförsäkring kostar det 6975.. vilket är en ganska stor summa.. dock så är man då garanterad att datorn kommer leva i princip minst i 4 år.. (:
Frågan är om det verkligen är värt det då.

Visa signatur

I like turtles!