Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk
Medlem

RP614v2 Firmware 5.17

Är det nån som har provat detta (RP614v2 Firmware 5.17) firmware på sin Netgear rp614v2.
Hjälper det mot att den låser sig helatiden eller ska man hålla sig till netgears egna firmware.

http://www.waycos.co.kr/Korean/support/online/php/view.php?no...

tyvär kan jag inte läsa vad som står på sidan saknas nån textning eller nått.

Visa signatur

Det jag inte vet, vill jag lära mig!!

Permalänk

Re: RP614v2 Firmware 5.17

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skylark
Är det nån som har provat detta (RP614v2 Firmware 5.17) firmware på sin Netgear rp614v2.
Hjälper det mot att den låser sig helatiden eller ska man hålla sig till netgears egna firmware.

http://www.waycos.co.kr/Korean/support/online/php/view.php?no...

tyvär kan jag inte läsa vad som står på sidan saknas nån textning eller nått.

Hur blir det på din router när den låser sig?
Jag har märkt att min koppling dör hela tiden under kvällstid och då hjälper bara det att starta om routern.

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem med min RP614. Den låste sig vilket var väldigt irriterande.
Det hela slutade med att jag slängde ut den och gick och köpte en D-Link.

Permalänk
Medlem

just RP614v2 har det problemet, att den låser sig. Min låser sig oftast när den hamnar under belastning. (Finns massa trådar om det om man söker.)
jag har redan provat Netgears nyaste firmware (5.14rc9) men utan förbättring. Därför undrar jag om man vågar prova denna firmware.

Visa signatur

Det jag inte vet, vill jag lära mig!!

Permalänk
Medlem

Finns enormt massa trådar om att RP614/RP614v2 låser sig under nelastning ja... men jag är fast beslutsam att verkligen ta reda på under vilka omsändigheter den låser sig samt symptomen... jag har kommit en bit på väg... läs vidare...

För nån vecka sen fick jag igång min lilla burk och kopplade in den i nätverket... ungefär samtidigt höll Telia på och micklade med nånting som gjorde att jag inte hade nåt nät under några timmar... trodde att det kanske varit jag som gjorde nåt fel eller så men icke... ungefär samtidigt så trodde jag att Telia kanske ÄNTLIGEN hade fixat nåt i sitt system så att routern inte längre dog... döm om min förvåning när routern höll sig levande flera dygn utan att behöva startas om så jag började räkna dagaarna kvar tills den återigen började dör... vilket den faktiskt oco gjorde...
Nåväl jag har installerat ett fjärrstyrningsprogram på bägge datorerna så att jag kan fjärradministrera den lilla burken och därigenom även surfa på den... mycket behändigt skulle det visa sig för nu kunde jag helt plötsligt kolla vad som händer med routnern när den dör... det som jag kommer skriva nu gör mig väldigt förbryllad... när allting dör på min stora burk kan jag faktiskt fortsätta surfa som vanligt på den lilla!!! Detta är väldigt märkligt för mig och jag vet inte längre vad jag ska tro om det hela...

Nåväl... med tanke på vad jag redan innan visste om RP614v2's små egenheter (att DNS/ARP'en går ner vid belastning) kombinerat med mina egna iaktagelser så verkar det stämma... den går faktiskt ner vid belastning genom routern... men den går även ner UTAN nån som helst uppenbar belastning oxo... dock så vet jag inte om det är den inkommande trafiken ellelr den utgående trafiken som är den avgöra biten... när väl trafiken dör så är trafiken till den andra datorn helt opåverkad...

Nå... om nån annan kan verifiera min iaktagelser så vore det rätt intressant...

Det mest skumma i det hela är att Netgear faktiskt är medvetna om RP614/RP614v2's små egenheter...

Permalänk
Medlem

Till din forskning kan jag bidra med att min router aldrig har låst sig under normala surf förhållanden, Det är när man tankar i 700kB/s och uppåt som den börjar bli ostabil. När den dör så dör hela mitt nätverk ut till nätet, ingen dator som är kopplad till routen kan komma ut på internet, Det enda som hjälper då är att rycka elsladden.
Kan ju nämna att jag har lidnet 10Mbit

Visa signatur

Det jag inte vet, vill jag lära mig!!

Permalänk
Medlem

Mailade Netgears svenska support och fick deras senaste firmware som ska fungera med Bredbandsbolaget åsså.
http://www.netrogenic.com/vdsl/RP614v2_V5.20RC3NA.bin
Kan naturligtvis inte garantera att det fungerar!!!

Jag har inte nån sån router ännu men kommer nog skaffa. tänkte skaffa firmware innan så man inte sitter där och har köpt en produkt som inte fungerar.

Permalänk
Medlem

Tusen tack för hjälpen, men måste tyvär medela att det vart ingen skillnad på min router. Det blir nog att denna router hamnar i garderoben och vid löning får en ny router ett hem. Fast då blir det nog ingen netgear.

Visa signatur

Det jag inte vet, vill jag lära mig!!

Permalänk
Medlem

Bli inte ledsna, Netgear har lovat fungerande firmwares i ett par år nu.

Slängde min o köpte en 3com, aldrig krånglat sen dess.

Permalänk

Jag körde en uppgradering av den senaste firmwaren och det verkar som min har hoppat igång.
Men för hur länge vet man ju inte.

Om den stannar en gång till så åker jag tillbaks med den till affären.

Permalänk
Medlem

Jag var ner med min till affären för ca 14dagar sedan. Det dom gjorde var att ge mig en ny som inte fungerar. Så det blir väl att åka ner ännu en gång, men denna gång ska jag ha en annan model/märke.

Visa signatur

Det jag inte vet, vill jag lära mig!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iXam
Mailade Netgears svenska support och fick deras senaste firmware som ska fungera med Bredbandsbolaget åsså.
http://www.netrogenic.com/vdsl/RP614v2_V5.20RC3NA.bin
Kan naturligtvis inte garantera att det fungerar!!!

Jag har inte nån sån router ännu men kommer nog skaffa. tänkte skaffa firmware innan så man inte sitter där och har köpt en produkt som inte fungerar.

Hmmm... undrar om det går att lita på en firmware som inte kommer från Netgear själva??? Du skriver att den ska fungera med BBB... gäller det deras LAN-tjänst oxo??? Isf kan det kanske vcara värt att prova en sväng iom att jag har oerhört seriösa planer på att flytta till ett ställe som har BBB...

Permalänk
Hedersmedlem

Till dem med RP614 version 1 och inte har testat senaste (release candidate:n) på hemsidan säger jag, gör det. 4.15 RC4

Den har inte hängt sig en enda gång sedan dess (månader). Har telia 500. Före det så hängde sig routern som det har tidigare beskrivits (bara utåt).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thiesen
Hmmm... undrar om det går att lita på en firmware som inte kommer från Netgear själva??? Du skriver att den ska fungera med BBB... gäller det deras LAN-tjänst oxo??? Isf kan det kanske vcara värt att prova en sväng iom att jag har oerhört seriösa planer på att flytta till ett ställe som har BBB...

Nupps, går inte att lita på ett firmware som kommer från andra än netgear. Att installera den jag gavlänken toill sker på egen risk.
Jag själv fick den direkt från Netgear och om jag tjackar en sån router kommer jag använda den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iXam
Nupps, går inte att lita på ett firmware som kommer från andra än netgear. Att installera den jag gavlänken toill sker på egen risk.
Jag själv fick den direkt från Netgear och om jag tjackar en sån router kommer jag använda den.

Kan tala om att den versionen gled in hur bra som helst på min RP614v2... men sen om routern fortfarande dör is yet to be discovered så att säga...

Edit: Kan meddela att min router fortfarande dör med 5.20x-verren... speciellt efter att man har slutat dra saker med BT (alltså stänger av BT mitt under en session)... undrar om det är dessa paket som routern inte gillar (alltså paket som inte får några svar)??

Edit 2: Har dock inte lyckats få tag på den officiella versionen än... får la plocka den i morgon eller nåt...

Permalänk

Min router funerar precis lika dåligt efter den firmwaren.
På måndag åker jag tillbaks med skiten och byter till en 3Com.

Jävla skit grejor.

Permalänk
Medlem

Firmware V5.20RC3

Finns nu för download på Netgears web:

http://kbserver.netgear.com/support_details.asp?dnldID=703

[RP614v2 Firmware Version 5.20 Release Candidate RC3

Fixes and Enhancements
Fixed PPTP connection issue with some ISP's
Fixed Intermittent router lockup with multiple PC
Fixed Large block port forwarding issue
Fixed Gamespy lockup issue
Fixed "Edit" Port Triggering table bug
Fixed Intermittent UPnP search reply failure
Fixed PPPoE small MRU issue
Fixed DHCP broadcast error
Fixed Static Route table Bug
Fixed Blocked site entry cause router hang bug
Fixed Targa3 DoS attack cause hang bug
Fixed Max MTU setting bug
Fixed DHCP Client handshake bug
Added DHCP client "Forced Renew" feature
Added Extended NAT table for improved P2P program support
Added Support for Large MTU settings on the WAN

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte får hem den nya firmware?
Blir bara "sidan kan inte hittas" När man klickar på länken på netgears sida.

Visa signatur

Det jag inte vet, vill jag lära mig!!

Permalänk
Medlem

Blev likadant för mig... Kan inte hitta sidan

Permalänk
Medlem

Har försökt som en liten blå att både klicka på länken, kopiera och klistra in länken i Flashget samt kört med en ftp-klient mot deras server... inget funkar... kör man med ftp-klienten så syns det inga filer alls i den katalogen... hmmmm... hoppas dom snart inser sitt misstag eller nåt...

Permalänk
Medlem

RP614v2 firmware

Nu fungerar download-länken på Netgears web.

Permalänk
Medlem

Då är det bara att vänta och se om den fungerar bättre.

Visa signatur

Det jag inte vet, vill jag lära mig!!

Permalänk
Medlem

Samma skit för mig med nya 5.20 firmware....

Permalänk
Medlem

Jag använder 5.20 för RP614v2, funkar problemfritt.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Har nu kört med nya 5.20 i några dagar och kan meddela att för mig kvarstår problemen... funderar på att göra en liten survey bland oss SweC'are får se om jag sätter mina planer verket...

Permalänk
Medlem

Samma här, Ingen skillnad med 5.20. Börjar undra om detta problem kan åtgärdas med firmware eller om det är någe hårdvarufel i routen.

Visa signatur

Det jag inte vet, vill jag lära mig!!

Permalänk
Medlem

Vad har ni för problem?

Permalänk
Medlem

För mig dör routern under belastning.

Visa signatur

Det jag inte vet, vill jag lära mig!!

Permalänk
Medlem

Satt hemma hos en bekant igår som nyligen köpt en Netgear Router(vet ej vilken modell dock), efter mycket klurande så fick jag fanskapet att köra igån internet testen, men då låser sig skiten(tacka vet jag min modell, äckligt långa tp kablar istället ), provade att resetta så det gick att pinga den iaf, funkade klockrent, då gick det tillochmed att gå in på 10.0.0.6(telias inloggnings sida för dom som inte vet), loggade in på nätet, men blev omedelbart slussad vidare till Netgear routerns jäkla internet/nätverks test, någon som vet hur man kan kringå så att den satans testen inte kommer upp? Kanske ska ta och fixa den där firmwaren när jag slutar jobbet...

Visa signatur

Intel 3,2ghz Shuttle sb62g2 1st 10000rpm Sata 39gb(wd) 1st 250gb maxtor extern 1st 300gb maxtor extern asus radeon 9800xt 256mb (5st 200gb seagate +120gb maxtor i servern)

Permalänk
Medlem

Jag kör själv med RP614v2 och den funkar problemfritt.

Varför inte slänga in den senaste firmwaren, som nu är V6.0?
Du finner den på länken nedan:

V6.0

Visa signatur

[Asus P5K Premium/WiFi-AP] [C2D E6600@3.63Ghz] [4GB PC6400] [Corsair 520W] [Radi0 (640GB)] [ Noctua NH-U12F]