Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

ATi Radeon X800 XT Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnteP
Det finns en liten skillnad (inte för att jag egentligen bryr mig om 3dmark, gillar att argumentera dock ):

ATi skiftade om några shaderinstruktioner (obs de bytta alltså inte ut innehållet mot något eget, istället arrangerade de om det).
Det här är något som ATi kan göra i spel också, och gör ibland vad jag vet.

nVidias "optimeringar" förutsatte alla att spelets kamera följde en fördefinierad bana. Den typen av optimeringar går inte att applicera på ett spel och dessutom sänkte de bildkvaliten.

Så:
ATi sänkte inte bildkvaliten och deras optimeringar går att (och blir) applicera(de) på spel.
nVidia sänkte bildkvaliten och deras optimeringar går inte att applicera på spel.

Så personligen tycker jag inte man kan säga "fusk som fusk" i den här situationen.

Går vi vidare med eftereffekterna när de blev påkommna så är det ju ingen tvekan om vem som skötte situationen snyggast och ärligast.

Nae, kanske inte - har aldrig riktigt satt mig in i fusken (särskilt inte i 3dmark).

Det blir i och för sig lite utav en tolkningsfråga. Både ATi och nVidia gör ju optimeringar för vissa spel och på så sätt skulle man ju kunna säga att det är rätt att de ska få göra det i benchmarkprogrammen också. Problemet är ju bara att de spel som de optimerar för är spel som FarCry, UT2k4, Doom3, Halflife 2 m.m. Övriga spel märker inte av dessa optimeringar.

Så då är frågan vad man ska prioritera, prestandan i välkända spel eller prestandan i övriga spel. Själv så har jag som sagt inte höga tankar om 3dmark och slipper tänka på sånt

Sen har jag lite svårt att förstå nVidia. I början, när man började prata om fusk vill jag minnas att det var marginella skillnader. Saker som i alla fall jag inte skulle ängna en tanke åt när jag spelade. Medans de nu, när fusk hör till vardagen och varenda drivrutin granskas med förstoringsglas, som nVidia kommer med de stora fusken.

Permalänk
Medlem

någon mer än jag som inte får igång demot? Har ett 9800SE med dom senaste omega drivrutinerna. Borde väll funka tycker man.. ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BJorNus
någon mer än jag som inte får igång demot? Har ett 9800SE med dom senaste omega drivrutinerna. Borde väll funka tycker man.. ?

Fungerar bara på R420...

Visa signatur

Athlon64 X2 "Toledo" 4400+, DFI LanParty Nforce4 SLI-DR, 1024MB OCZ PC3200 Gold Voltage eXtreme @ 250 1,5-2-2-8, ATI Radeon X850XT Platinum Edition, Western Digital Raptor 36GB (REV2), 2 * Western Digital Caviar 200GB SATA

Permalänk
Medlem

bankar mig i huvudet och skall läsa lite bättre nästa gång..

Permalänk
Medlem

Blev det ingen film på skälva launchen?

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Nog har ATi mer problem än nVidia med drivrutinerna idag också.

"Fusket som ATi körde med var endast i 3DMark..."
Är inte det där i princip halva definitionen av fusk?

3DMarks syfte är att testa datorn. Om man optimerar för det så har man fuskat oavsett hur stor skillnad man ser (en överdrift vore att visa en film istället för att benchmarka datorn, du ser ingen skillnad - eller, kvaliten kan säkert vara bra mycket bättre, många FPS - bra va? ).
Det är nog de värsta fusken som finns.

Hela poängen med benchmarkprogram är att de ska efterlikna det som korten används för - och då självklart behandlas på samma sätt som ex. ett spel.

Nu har även nVidia gjort liknande fusk så jag menar inte att ATi är särme pga. det, men att säga att fusket bara var för 3DMark och inte var synligt är inte en ursäkt utan är bra mycket sämre än att tumma på bildkvaliten då dess enda syfte är att vilseleda användarna.

Sen, optimeringar är inte samma sak som fusk. Optimeringar kan vi aldrig får för många utav och utan optimeringar så skulle vi haft betydligt sämre prestanda idag.
Känns som om folk hoppar på allt som innehåller ordet optimering när det egentligen är något positivt.

1. ATi har INTE mer problem än vad nVidia har i dag. Jag har inte varit med om en enda bugg med Radeon korten, och då i många olika kända spel, program och även med TV-out. Däremot nVidia kort har jag haft problem med (hade ett GeForce4 Ti4800 kort innan och FX korten är ännu värre)
2. Jag vet mycket väl vad ett benchprogram är
3. Nvidia har sådana grova Optimeringar att det klassa som fusk som jag även skrev, svårt att förstå?
4. ATi har endast fuskat i 3DMark sedan lanseringen av R3xx core. Med R200 så lade dom endast lagt till en optimering i Q3A vad jag vet. Grejen är att nVidia har själva uttalat sig om liknande "We produce graphics cards to entiuaists who don't care about imagequality and want to have highest possible fps" och även "If you don't see that the imagequality getting worse with our optimizations, it doesn't matter". Det är ju det man gör på nVidia kortet. nVidia fuskar i massor av spel och applikationer medans ATi har "fuskat" extremt försiktigt och diskret i 3DMark03. Inte i massor av spel osv. "Fusket som ATi körde med såg man ingen skillnad på heller. Det fina var det att jag såg en jämförelse där dom jämförde med och utan "fusk" hos ett ATi kort. Det fick högre poäng när dom tig bort "fusket" eller rättare sagt optimeringar som man KAN kalla det på ATi kort.

Punkt slut echo.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sledgehammer
"We produce graphics cards to entiuaists who don't care about imagequality and want to have highest possible fps" och även "If you don't see that the imagequality getting worse with our optimizations, it doesn't matter".

Om du inte skämtade där så vore det mycket roligt att få se dina källor.
Tror inte att någon från nVidia's PR-avdelning är så dålig på att formulera sig eller har så dålig kontroll över det engelska språket om jag ska vara ärlig.

Visa signatur

Från den andra sidan. :)

Permalänk
Medlem

Dubbla fps i spel, men räcker det för framtida spel?
Jag skulle vänta och se. Klarar det Half-Life 2 tro, man fick
en kupong till det spelet med ATI:s XT kort, men de korten
kommer inte att klara HF2, vadå lurad! Men inte en gång till,
bättre kort hinner komma innan doom3 o hf2 kommer.

Visa signatur

AMD Phenom IIx2560 MMX 3,3ghz, Zalman CNPS9500, Gigabyte GA-MA770T-UD3, Corsair xms3200 LL Dual 4x512, Amd 6600 , Raptor 36+74, CheiftechBX3, Psu Silverstone ST56ZF, Iiyama A902MT VM Pro 451 19", Logitech G11+MX518

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sledgehammer
1. ATi har INTE mer problem än vad nVidia har i dag. Jag har inte varit med om en enda bugg med Radeon korten, och då i många olika kända spel, program och även med TV-out. Däremot nVidia kort har jag haft problem med (hade ett GeForce4 Ti4800 kort innan och FX korten är ännu värre)
2. Jag vet mycket väl vad ett benchprogram är
3. Nvidia har sådana grova Optimeringar att det klassa som fusk som jag även skrev, svårt att förstå?
4. ATi har endast fuskat i 3DMark sedan lanseringen av R3xx core. Med R200 så lade dom endast lagt till en optimering i Q3A vad jag vet. Grejen är att nVidia har själva uttalat sig om liknande "We produce graphics cards to entiuaists who don't care about imagequality and want to have highest possible fps" och även "If you don't see that the imagequality getting worse with our optimizations, it doesn't matter". Det är ju det man gör på nVidia kortet. nVidia fuskar i massor av spel och applikationer medans ATi har "fuskat" extremt försiktigt och diskret i 3DMark03. Inte i massor av spel osv. "Fusket som ATi körde med såg man ingen skillnad på heller. Det fina var det att jag såg en jämförelse där dom jämförde med och utan "fusk" hos ett ATi kort. Det fick högre poäng när dom tig bort "fusket" eller rättare sagt optimeringar som man KAN kalla det på ATi kort.

Punkt slut echo.

1. Bara för att inte du har haft något problem så finns det inget problem

2. Har jag sagt nåt annat?

3. Inte alls svårt att förstå, men du verkar ha svårigheter med att förstå det jag skrev (Lätt hänt om man läser (för) snabbt. Men läs igenom hela tråden så förstår du hur missriktat det du skrev är - gäller även på 4an).

4. Och? Har jag sagt nåt annat?

Permalänk
Medlem

Hur mycket kostar den?

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Medlem

Hur mycket kostar den?

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reza
Hur mycket kostar den?

den grafikkort? LOL. Vad deT grafikkortet kostar står på ett flertal ställen i tråden.

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo

1. Bara för att inte du har haft något problem så finns det inget problem

2. Har jag sagt nåt annat?

3. Inte alls svårt att förstå, men du verkar ha svårigheter med att förstå det jag skrev (Lätt hänt om man läser (för) snabbt. Men läs igenom hela tråden så förstår du hur missriktat det du skrev är - gäller även på 4an).

4. Och? Har jag sagt nåt annat?

1. Nej jag har inte haft några problem alls med ATi. Dock så läser jag jäkligt mycket på forum och har många kamrater/bekanta som har Radeon kort. Dock så innebär inte det att bara för att jag inte har några problem så skulle ingen annan ha det? Har jag påstått det? Överlag om det jag läst och hört från andra så upplever jag inte ATi mer "buggigt" än nVidia. Däremot så har jag hört: "-Aa, jo du vet ATi:s drivers suger", haha varför det? "-Aa vet inte, öö suger".

2. Jag upplever det som att du skall förklara för mig vad 3DMark är för något.

3. Nvidia HAR optimeringar som klassas som fusk, finns hur mycket som helst om detta på nätet.

4. "-Både ATi och nVidia gör ju optimeringar för vissa spel och på så sätt skulle man ju kunna säga att det är rätt att de ska få göra det i benchmarkprogrammen också.

Orden Optimera och fuska är knappast synonymer med varann.

"-men att säga att fusket bara var för 3DMark och inte var synligt..."

Det var endast i 3DMark03 så vitt jag vet. Eftersom R3xx krossade nVidias motsvarighet när det lanserades så hade dom ingen anledning att optimera. Dock endast i 3DMark där nVidia fick bra poäng för att dom fuskade.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sledgehammer
1. Nej jag har inte haft några problem alls med ATi. Dock så läser jag jäkligt mycket på forum och har många kamrater/bekanta som har Radeon kort. Dock så innebär inte det att bara för att jag inte har några problem så skulle ingen annan ha det? Har jag påstått det? Överlag om det jag läst och hört från andra så upplever jag inte ATi mer "buggigt" än nVidia. Däremot så har jag hört: "-Aa, jo du vet ATi:s drivers suger", haha varför det? "-Aa vet inte, öö suger".

2. Jag upplever det som att du skall förklara för mig vad 3DMark är för något.

3. Nvidia HAR optimeringar som klassas som fusk, finns hur mycket som helst om detta på nätet.

4. "-Både ATi och nVidia gör ju optimeringar för vissa spel och på så sätt skulle man ju kunna säga att det är rätt att de ska få göra det i benchmarkprogrammen också.

Orden Optimera och fuska är knappast synonymer med varann.

"-men att säga att fusket bara var för 3DMark och inte var synligt..."

Det var endast i 3DMark03 så vitt jag vet. Eftersom R3xx krossade nVidias motsvarighet när det lanserades så hade dom ingen anledning att optimera. Dock endast i 3DMark där nVidia fick bra poäng för att dom fuskade.

1.
Det är lätt hänt att man får för sig det efter att ha läst ditt inlägg.

Citat:

ATi har INTE mer problem än vad nVidia har i dag. Jag har inte varit med om en enda bugg med Radeon korten, och då i många olika kända spel, program och även med TV-out

Jag har erfarenheter utav både nVidia och ATi, bygger lite då och då datorer med dem i - den senaste tiden har det dock oftast blivigt ATi.
Men min erfarenhet utav att själv haft flera ATi kort i flera år är att drivrutinerna förbättrats en hel del men att de inte är ikapp nVidia än. Och det kan jag bekräfta med den respons jag får från de datorer jag byggt och inlägg man läser på forum (självklart är man kritisk till vad man läser annars kan man få för sig vad som helst).

2.
Jag förklarade varför "fusk i bara 3dmark" är det fulaste fusk man kan göra (min åsikt).
(För den som fått för sig det så har jag inte sagt att nVidia inte gjort det).

3.
Jag har fortfarande inte sagt nåt annat.
Måste jag citera mig själv? Har nämnt det på många ställen men här är ett:

Citat:

nVidia är såvitt jag vet värre när det kommer till fusk. Och något annat sa jag som sagt inte.

4.
Har jag inte heller sagt. Har även skrivigt om skillnaderna i den här tråden.
Både ATi och nVidia optimerar för spel, vare sig du vill eller ej och vare sig du kan acceptera att nVidia kan optimera utan att fuska eller inte (men med det har jag verkligen inte sagt att de inte har fuskat - bara för att vara jätteövertydlig nu). Catfish?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sweess
Dubbla fps i spel, men räcker det för framtida spel?
Jag skulle vänta och se. Klarar det Half-Life 2 tro, man fick
en kupong till det spelet med ATI:s XT kort, men de korten
kommer inte att klara HF2, vadå lurad! Men inte en gång till,
bättre kort hinner komma innan doom3 o hf2 kommer.

Klart det kommer funka. Jag kommer kunna köra med allt på max i minst 1024 med min burk (AMD XP 2400+ - EPoX EP-8RDA+ - Sapphire Radeon 9700 - 2 x 256Mb DDR Pc3200 (Dual DDR)), allt oklockat. Man behöver inte ha 100FPS, jag är nöjd med 50-60fps.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
1.
Det är lätt hänt att man får för sig det efter att ha läst ditt inlägg.
Jag har erfarenheter utav både nVidia och ATi, bygger lite då och då datorer med dem i - den senaste tiden har det dock oftast blivigt ATi.
Men min erfarenhet utav att själv haft flera ATi kort i flera år är att drivrutinerna förbättrats en hel del men att de inte är ikapp nVidia än. Och det kan jag bekräfta med den respons jag får från de datorer jag byggt och inlägg man läser på forum (självklart är man kritisk till vad man läser annars kan man få för sig vad som helst).

2.
Jag förklarade varför "fusk i bara 3dmark" är det fulaste fusk man kan göra (min åsikt).
(För den som fått för sig det så har jag inte sagt att nVidia inte gjort det).

3.
Jag har fortfarande inte sagt nåt annat.
Måste jag citera mig själv? Har nämnt det på många ställen men här är ett:
4.
Har jag inte heller sagt. Har även skrivigt om skillnaderna i den här tråden.
Både ATi och nVidia optimerar för spel, vare sig du vill eller ej och vare sig du kan acceptera att nVidia kan optimera utan att fuska eller inte (men med det har jag verkligen inte sagt att de inte har fuskat - bara för att vara jätteövertydlig nu). Catfish?

Men skit i att citera mina inlägg då för dom kommer ändå ingen vart med det. Jag skriver om vad jag vet, vad jag tycker. Jag vet att nVidia fuskar och att ATi inte gör det. Jag kan heller inte se varför nVidias drivers skulle vara bättre än ATi:s? Vad jag anser vara en bra driver är:

* Uppdateras ofta - Uppfyller ATi väldigt bra
* Stabil/tillförlitlig - Uppfyller ATi väldigt bra (rättar till buggar hela tiden, även i riktigt gamla spel)
* Inställningsmöjligheter - Uppfyller ATi väldigt bra och klart mycket bättre än nVidia. T.ex så kan man ställa in alternativ för vsynk på fler sätt i både OpenGL och Direct3D, vilket man inte kan på nVidia kort.
* Finnesser/Extra - Kunde ATi blivit bättre på, här ligger nVidia lite före, speciellt med "nView".

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Avstängd

Ni sitter och tjafsar om vem som är bäst, Ati eller nVidia.. Får jag bara fråga, vad tjänar ni på det? Den som vinner får jobb hos tillverkaren den "hejar" på, right?

Småbarn finns det gott om, det ser vi tydliga exempel på

Permalänk

Klart det kommer funka. Jag kommer kunna köra med allt på max i minst 1024 med min burk (AMD XP 2400+ - EPoX EP-8RDA+ - Sapphire Radeon 9700 - 2 x 256Mb DDR Pc3200 (Dual DDR)), allt oklockat. Man behöver inte ha 100FPS, jag är nöjd med 50-60fps.

Betvivlar det påståendet mycket djupt (att det kommer flyta i 50-60fps på max alltså)

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fordie
Ni sitter och tjafsar om vem som är bäst, Ati eller nVidia.. Får jag bara fråga, vad tjänar ni på det? Den som vinner får jobb hos tillverkaren den "hejar" på, right?

Småbarn finns det gott om, det ser vi tydliga exempel på

Hoppas att "småbarn" inte är riktat åt mig. Gjorde en sökning på användaren "echo". 75% av hans inlägg är i forumkategorin "Nyhetskommentarer". I stort sett av alla hans poster så är det "stora" citeringar där han skall "rätta" alla. Dock så tolererar jag inte att man rättar någon som redan har rätt eller vill tycka något. Jag skrev vad jag tyckte angående nvidia's fusk och tog även upp 3dmark. Sen vad han får för sig eller påstår sig ha sagt, jag skiter i det, att han orkar citera 50% av alla nyhetsinlägg. Påminner lite om MrTT.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sledgehammer
Hoppas att "småbarn" inte är riktat åt mig. Gjorde en sökning på användaren "echo". 75% av hans inlägg är i forumkategorin "Nyhetskommentarer". I stort sett av alla hans poster så är det "stora" citeringar där han skall "rätta" alla. Dock så tolererar jag inte att man rättar någon som redan har rätt eller vill tycka något. Jag skrev vad jag tyckte angående nvidia's fusk och tog även upp 3dmark. Sen vad han får för sig eller påstår sig ha sagt, jag skiter i det, att han orkar citera 50% av alla nyhetsinlägg. Påminner lite om MrTT.

Jo, du tyckte något och jag tyckte något annat?
Tollererar du inte det?
Då tycker jag du ska hålla dig undan alla slags forum.

Du verkar ju ha missförstått 90% av det jag skrivigt.

Om du menar att "småbarn" snarare är riktat åt mig så har jag alltid sagt att både nVidia och ATi har fördelar och inte att något är bäst (vilket verkar vara definitionen på småbarn) utan försöker själv argumentera emot de som tycker så.

Påminner lite om MrTT?
Då har du verkligen inte läst det jag skrivigt. Men visst - om många citat och långa texter = MrTT så visst.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Jo, du tyckte något och jag tyckte något annat?
Tollererar du inte det?
Då tycker jag du ska hålla dig undan alla slags forum.

Du verkar ju ha missförstått 90% av det jag skrivigt.

Om du menar att "småbarn" snarare är riktat åt mig så har jag alltid sagt att både nVidia och ATi har fördelar och inte att något är bäst (vilket verkar vara definitionen på småbarn) utan försöker själv argumentera emot de som tycker så.

Påminner lite om MrTT?
Då har du verkligen inte läst det jag skrivigt. Men visst - om många citat och långa texter = MrTT så visst.

Lägg ned direkt! Sen så säg inte åt mig att hålla mig borta från detta forum för här har det varit trevligt ända sedan jag blev medlem, vilket jag blev långt före dig. Håll dig borta själv istället för att citera vad andra skriver och tycker på ett otrevligt sätt i nyhets delen av forumet. Fortsätter du nu så tar jag itu med det på andra sätt genom moderatorerna.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sledgehammer
Lägg ned direkt! Sen så säg inte åt mig att hålla mig borta från detta forum för här har det varit trevligt ända sedan jag blev medlem, vilket jag blev långt före dig. Håll dig borta själv istället för att citera vad andra skriver och tycker i nyhets delen av forumet. Fortsätter du nu så tar jag itu med det på andra sätt genom moderatorerna.

Det var inte menat att säga att du ska hålla dig borta från forumet. Det var på grunden att om du nu inte tollererar att någon har en annan åsikt än dig och svarar på din åsikt så kan det inte vara särskilt kul att vara på ett forum - men eftersom du har trevligt gäller det kanske bara mig. Men återigen så har du missförstått mycket av det jag skrivigt. Eller om jag i all hast fått varigt otydlig.

Varför skulle jag hålla mig borta?

Det här var sista inlägget som jag skriver om det här i tråden - vill du svara så gör det via PM.

Permalänk

Skapa en egen tråd som ni kan bråka i snälla. Bara störande att ni ska hålla på och gnälla på varandra för det är ingen som orkar bry sig om det ändå. Ser ut som eran debatt om ATi Vs. Nvidia utvecklats till något jävla personligt krig...

Tack för mig.

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Friamannen
Skapa en egen tråd som ni kan bråka i snälla. Bara störande att ni ska hålla på och gnälla på varandra för det är ingen som orkar bry sig om det ändå. Ser ut som eran debatt om ATi Vs. Nvidia utvecklats till något jävla personligt krig...

Tack för mig.

Jag sa bara vad jag tyckte, sen så kan du se resten själv och skaffa dig en egen uppfattning om vem det är som bråkar. Det är öven jag som har uppmanat med org som "Lägg ned" osv. Eftersom jag tycker att ATi har väldigt mycket fördel över NVIDIA så skrev jag det men det tolereras tydligen inte. Jag skiter högaktningsfullt i ATi och NVIDIA. Jag tycker si och så om en produkt. Nyhetstrådar borde bevakas mer då det lätt blir AMD vs. Intel osv.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!