Permalänk
Medlem

Hjälp att komma igång me laptop!

Har nyss köpt en Acer Ferrri 3000

Allt funkar perfekt men jag får inte ut cd/dvd-romen. Hur fixar jag det? Måste jag installera nåt först?

Bluetooth ikonen på skrivbordet går inte heller att få bort.

Nån som kan hjälpa en amatör?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Knappen kanske har pajat. Testa o högerklicka på enheten i den här datorn och sen "mata ut".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p00tie
Knappen kanske har pajat. Testa o högerklicka på enheten i den här datorn och sen "mata ut".

Har provat det också, inget funkar. Vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Prova stänga av datorn och pilla in något smalt i "nödöppningshålet" på den. Då ska släden gå ut.
OBS! Använd inte en blyertsstiftpenna!

Visa signatur

Min signatur - inte din!

Permalänk
Medlem

Re: Hjälp att komma igång me laptop!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AIex
Har nyss köpt en Acer Ferrri 3000

Allt funkar perfekt men jag får inte ut cd/dvd-romen. Hur fixar jag det? Måste jag installera nåt först?

Bluetooth ikonen på skrivbordet går inte heller att få bort.

Nån som kan hjälpa en amatör?

Tacksam för svar!

Låter konstigt att du inte får ut dvd-brännaren.. Jag behöver bara trycka lite enkelt på knappen så åker den ut..
Prova annars med ett gem och tryck i nödöppningshålet..

Vilken bluetooth ikon menar du? den som visar alla bluetooth enheter? har själv inte provat att ta bort den.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Re: Re: Hjälp att komma igång me laptop!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Låter konstigt att du inte får ut dvd-brännaren.. Jag behöver bara trycka lite enkelt på knappen så åker den ut..
Prova annars med ett gem och tryck i nödöppningshålet..

Vilken bluetooth ikon menar du? den som visar alla bluetooth enheter? har själv inte provat att ta bort den.

Oki men det går inte på min, har provat allt, mailade datorbutiken där jag köpte den, hoppas att det löser sig iaf.

Ja den bluetooth ikonen som är på datorn när man köper den, den ligger alltså på skrivbordet, när man högerklickar på den så kommer det bara fram - öppna, utforska, bluetooth setup wizard & skapa genväg....alltså ingen delite knappt eller nåt.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Hjälp att komma igång me laptop!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AIex
Oki men det går inte på min, har provat allt, mailade datorbutiken där jag köpte den, hoppas att det löser sig iaf.

Ja den bluetooth ikonen som är på datorn när man köper den, den ligger alltså på skrivbordet, när man högerklickar på den så kommer det bara fram - öppna, utforska, bluetooth setup wizard & skapa genväg....alltså ingen delite knappt eller nåt.

Aha, hoppas det löser sig med dvd-problemet i alla fall. trist att få trasiga grejjer

Så du menar den. jag kan inte heller deleta den för övrigt.
Men inget jag stör mig på..
Tar heldre bort alla ikoner på skrivbordet.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Hjälp att komma igång me laptop!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Aha, hoppas det löser sig med dvd-problemet i alla fall. trist att få trasiga grejjer

Så du menar den. jag kan inte heller deleta den för övrigt.
Men inget jag stör mig på..
Tar heldre bort alla ikoner på skrivbordet.

Hoppas jag med, drygt att det inte funka

Får väl skicka tilbaka den, får kanske en helt ny dator igen, min e ju trots allt 1 dag gammal

Oki, får också ha kvar den, inget man stör sig på igentligen men de e bra att veta om den går att få bort.

Får återkomma med ett svar om hur det gick

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Hjälp att komma igång me laptop!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AIex
Hoppas jag med, drygt att det inte funka

Får väl skicka tilbaka den, får kanske en helt ny dator igen, min e ju trots allt 1 dag gammal

Oki, får också ha kvar den, inget man stör sig på igentligen men de e bra att veta om den går att få bort.

Får återkomma med ett svar om hur det gick

Jo, är väl enda rätta att skicka tillbaka den och få en ny istället.. tror inte dom byter ut enheten direkt..

Mjo, du vet väl att du kan välja bort alla ikoner på skrivbordet t.ex?

lycka till

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hjälp att komma igång me laptop!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Jo, är väl enda rätta att skicka tillbaka den och få en ny istället.. tror inte dom byter ut enheten direkt..

Mjo, du vet väl att du kan välja bort alla ikoner på skrivbordet t.ex?

lycka till

Jepp får se vad dom säger imorrn är annars mycket nöjd med laptopen. Lite ovan med tangentbordet och bildskärmen bara Var det likadant för du?

Jepp då högerklickar man på skrivbordet sen tar man ordna ikoner efter och sen klickar man bort visa skrivbordsikoner?

Om jag nu skulle få skicka tillbaka den ska man ta bort låtarna eller lägger dom in dom på den nya laptopen som man får hem då?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hjälp att komma igång me laptop!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AIex
Jepp får se vad dom säger imorrn är annars mycket nöjd med laptopen. Lite ovan med tangentbordet och bildskärmen bara Var det likadant för du?

Jepp då högerklickar man på skrivbordet sen tar man ordna ikoner efter och sen klickar man bort visa skrivbordsikoner?

Om jag nu skulle få skicka tillbaka den ska man ta bort låtarna eller lägger dom in dom på den nya laptopen som man får hem då?

Tangentbordet är jag inte så ovan vid, eftersom jag suttit med en laptop med liknande layout som denna i ett år.. bara piltangenterna samt ¨'knapparna som är lite annorlunda för mig.. samt enter som är större och bättre..

Bildskärmen vart jag lite ovan vid också.. större yta att ha saker på, vilket är mycket skönt. istället för 1024x768 vilket var väldigt liten upplösning enligt mig.. känns som en 19" skärm just nu.

Jadu, du kommer med största sannolikhet få ladda ner sånt du redan laddat ner just nu. så du får nog ta och ta ner allt igen när dom fixat problemet. eftersom de på service oftast ser till att allt var som det var från "början"..

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hjälp att komma igång me laptop!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Tangentbordet är jag inte så ovan vid, eftersom jag suttit med en laptop med liknande layout som denna i ett år.. bara piltangenterna samt ¨'knapparna som är lite annorlunda för mig.. samt enter som är större och bättre..

Bildskärmen vart jag lite ovan vid också.. större yta att ha saker på, vilket är mycket skönt. istället för 1024x768 vilket var väldigt liten upplösning enligt mig.. känns som en 19" skärm just nu.

Jadu, du kommer med största sannolikhet få ladda ner sånt du redan laddat ner just nu. så du får nog ta och ta ner allt igen när dom fixat problemet. eftersom de på service oftast ser till att allt var som det var från "början"..

Hehe håller med dig, upplösningen känns mycket bra, som en 19 tums skärm

Har skickat in laptopen nu och den skulle gå först i kön eftersom den var fel på redan när jag fick den. Så jag hoppas att jag får igen den nästa vecka. Annars ör jag super nöjd med Ferrari laptopen.