Permalänk
Medlem

Acer Ferrari 3000LMi på itbutikken.dk

Har för några dagar sedan beställt en Acer Ferrari 3000LMi för det förträffliga priset 15000 på itbutikken.dk .

Igår så gled jag in på produktsidan för burken, https://ssl.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=54793 , och ser då att det står "Lokalisering: Danska / Danmark".

Någon som sett det förut? Jag vill ju fasiken inte ha nån jädra danskt keyboard layout. Har mailat itbutikken om det men inte fått något svar. Är lite nervös att man ska behöva betala typ 300 spänn i frakt för att skicka tillbaka hela kittet.

//hyper

Visa signatur

Yeah, that's the one. That's my bad motherfucker.

Permalänk
Medlem

itbutikken.dk borde väl säga rätt mycket som svar till dig?

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Jo, man kan tycka det. Men samtidigt så har man ju kunnat köpa keyboards och liknande med svensk layout rätt länge. Det är ju inte direkt så att dom säljer BARA i Danmark utan till typ 5-6 länder.

Visa signatur

Yeah, that's the one. That's my bad motherfucker.

Permalänk
Medlem

Köpte nyss en Acer Ferrari 3000 för 17k. Får hem den imorrn

Nån som vet vart man kan köpa en schysst väska till den? Typ en röd väska skulle va coolt, så om ni vet nån sida som säljer schyssta laptop väskor så skriv

Btw: Ni som redan har en Acer Ferrari 3000 hemma, hur är den där musen som följer med? Håller den samma klass som Microsoft 3.0? Är det en knapp på vänster sida så att man kan gå bakåt (En sån knappt finns på 3.0:orna).

Om nån vet nån stor bild på Acer Ferrari Musen så länka gärna.

Permalänk
Medlem

hyperx: maila itbutikken.dk och fråga dom! är nog bäst så.. ser nu att de säljer till olika länder och då bör det ju vara svensk layout.

AIex, jag med. men jag är ferrari-freak av mig.. då jag har lite olika ferrari saker.. fattas bara en riktig ferrari.. och den kommer någon dag framöver
Har suttit med min i en vecka snart och är väldigt nöjd, inte hunnit bränna någon dvd-skiva än för att testa.. spela går fint på de spel jag brukar lira.. såsom quake3 som man får 260fps i benchmark på högsta kvalite. vilket jag tycker är väldigt bra pga grafikkortet.. Annars är den bara guld. Den är värd varenda slant i mina ögon, i andras så är det en annan sak jag betalar ju gärna för ferrari stämpeln.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
hyperx: maila itbutikken.dk och fråga dom! är nog bäst så.. ser nu att de säljer till olika länder och då bör det ju vara svensk layout.

AIex, jag med. men jag är ferrari-freak av mig.. då jag har lite olika ferrari saker.. fattas bara en riktig ferrari.. och den kommer någon dag framöver
Har suttit med min i en vecka snart och är väldigt nöjd, inte hunnit bränna någon dvd-skiva än för att testa.. spela går fint på de spel jag brukar lira.. såsom quake3 som man får 260fps i benchmark på högsta kvalite. vilket jag tycker är väldigt bra pga grafikkortet.. Annars är den bara guld. Den är värd varenda slant i mina ögon, i andras så är det en annan sak jag betalar ju gärna för ferrari stämpeln.

Hehe jag har en röd Audi 80 och har alltid gillat röd färg så det var nog därför jag valde min Får hem den imorrn så då får man se vad den går för.

Permalänk
Medlem

Jag har mailat dom, inte fått något svar än dock. Det har ju varit helg nu och så. Tänkte ringa imorgon så man kan förhindra att dom skickar den om det nu skulle vara så att den har .dk layout.

//hyper

Visa signatur

Yeah, that's the one. That's my bad motherfucker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AIex
Köpte nyss en Acer Ferrari 3000 för 17k. Får hem den imorrn

Nån som vet vart man kan köpa en schysst väska till den? Typ en röd väska skulle va coolt, så om ni vet nån sida som säljer schyssta laptop väskor så skriv

Btw: Ni som redan har en Acer Ferrari 3000 hemma, hur är den där musen som följer med? Håller den samma klass som Microsoft 3.0? Är det en knapp på vänster sida så att man kan gå bakåt (En sån knappt finns på 3.0:orna).

Om nån vet nån stor bild på Acer Ferrari Musen så länka gärna.

Tyvärr kan jag inte rekommendera nån röd väska. Men aluminiumväskor är verkligen att föredra, så underbara!

Jag har för tillfället en TAB ELEGANT 11 - http://www.dustin.se/default.asp?ORIGIN=shopping/ProductDetai...
Men även dessa väskor är fina:
TAB ELEGANT 21 - http://www.dustin.se/default.asp?ORIGIN=shopping/ProductDetai...
DICOTA ALUCOMPACT - http://www.dustin.se/default.asp?ORIGIN=shopping/ProductDetai...
SAMSONITE XYLEM SCION - http://www.dustin.se/default.asp?ORIGIN=shopping/ProductDetai...

Önskar att jag hade en Ferrari 3000 jag med. Jäkla HP craptop man sitter på x(

Visa signatur

HEPC: -[ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac]-[AMD Ryzen 2700X]-[G.Skill TridentZ RGB 2x16 GB@3333 MT/s]-[Corsair ST600 Platinum]-[be quiet Dark Rock Pro 4]-[Intel 660p 2 TB]-[Gigabyte 2080 Gaming OC]-

Permalänk
Medlem

Nej, musen har ingen "bakåt-knapp".

Har den ens scroll?(Kommer inte ihåg)

Men det coola med den är att den är liten, röd och har ett ferrari-märke på den.

Men om jag ska arbeta med laptopen så använder jag hellre en "riktig mus"(den är gansak liten).
Fast om man är ute och reser så showar man gärna lite off med ferrari-mjusen

Visa signatur

AMD 64 +3400 ; 1024 Mb ram ; 9800 XT ;1 x 74,3 Raptor ; 2 x 160 GB Seagate ; VP201s 20.1" TFT:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peakk
Nej, musen har ingen "bakåt-knapp".

Har den ens scroll?(Kommer inte ihåg)

Men det coola med den är att den är liten, röd och har ett ferrari-märke på den.

Men om jag ska arbeta med laptopen så använder jag hellre en "riktig mus"(den är gansak liten).
Fast om man är ute och reser så showar man gärna lite off med ferrari-mjusen

Jovisst har den lilla musen en scrollknapp!:)

men den är för liten för min stora hand

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Pratade precis med itbutikken. Danskt OS, Dansk programvara, Dansk keyboard layout. Jag avbeställde.

//hyper

Visa signatur

Yeah, that's the one. That's my bad motherfucker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peakk
Nej, musen har ingen "bakåt-knapp".

Har den ens scroll?(Kommer inte ihåg)

Men det coola med den är att den är liten, röd och har ett ferrari-märke på den.

Men om jag ska arbeta med laptopen så använder jag hellre en "riktig mus"(den är gansak liten).
Fast om man är ute och reser så showar man gärna lite off med ferrari-mjusen

Ahh fan den där bakåtknappen e viktig, får väl använda 3.0 i värsta fall om inte Ferrari musen e skön.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AIex
Ahh fan den där bakåtknappen e viktig, får väl använda 3.0 i värsta fall om inte Ferrari musen e skön.

ferrari-musen är väldigt liten så den är ju inte direkt bekväm om du inte har babysmå händer..

använder istället min vanliga mus till datorn.. känns ju bättre..

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Äsch, fasiken vad jag velar.

Nu har jag bestämmt mig för att köpa den i alla fall.
Det skiljer 2 tangenter. För 2000 spänn. Pratade med Acer Supporten, och de sa att man kan köpa ett svenskt om man vill för mellan 50-60 euro.

Hoppas jag inte ändrar mig igen.

//hyper

Visa signatur

Yeah, that's the one. That's my bad motherfucker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hyperx
Äsch, fasiken vad jag velar.

Nu har jag bestämmt mig för att köpa den i alla fall.
Det skiljer 2 tangenter. För 2000 spänn. Pratade med Acer Supporten, och de sa att man kan köpa ett svenskt om man vill för mellan 50-60 euro.

Hoppas jag inte ändrar mig igen.

//hyper

vad bra! då antar jag att det första du gör är att installera om windows till svenska/engelska? iofs så fick jag välja vilket språk jag ville ha på windows när jag startade datorn.. så installerade den åt mig.. så borde vara samma sak för dig.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
vad bra! då antar jag att det första du gör är att installera om windows till svenska/engelska? iofs så fick jag välja vilket språk jag ville ha på windows när jag startade datorn.. så installerade den åt mig.. så borde vara samma sak för dig.

Haha! Det är sant. Har hört att den kommer från fabrik med en 50/10 uppdelning på diskarna och att det är FAT32. Så ominstalltion blir det i vilket fall. Skulle ändå slänga in Linux på den så

Fråga föressten: Det som skiljer de olika språken är väll endast keyboard´+mjukvara.. ingen tryckt text på själva datorn .. knappar o dyl..

Visa signatur

Yeah, that's the one. That's my bad motherfucker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hyperx
Haha! Det är sant. Har hört att den kommer från fabrik med en 50/10 uppdelning på diskarna och att det är FAT32. Så ominstalltion blir det i vilket fall. Skulle ändå slänga in Linux på den så

Fråga föressten: Det som skiljer de olika språken är väll endast keyboard´+mjukvara.. ingen tryckt text på själva datorn .. knappar o dyl..

Jupp stämmer bra det. C: är på 50 och andra på 10... föredrar själv fat32 före ntfs då det blir lättare om man måste installera om..

Mjo, kan väl tänka mig att åäö knapparna är det som skiljer sig och mjukvaran inget annat.. för det står inget med svensk text på själva datorn uppifrån.. under så verkar allt stå på engelska.

har du kollat så det finns drivrutiner till all hårdvara för linux?

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Har sökt runt lite. Det mesta verkar gå att få igång. Det finns tyvärr inga open source drivers till wlan chipset, men det går tydligen att lösa med ndiswrapper och windows drivern.

//hyper

Visa signatur

Yeah, that's the one. That's my bad motherfucker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hyperx
Jag har mailat dom, inte fått något svar än dock. Det har ju varit helg nu och så. Tänkte ringa imorgon så man kan förhindra att dom skickar den om det nu skulle vara så att den har .dk layout.

//hyper

Skärp dig, jag har haft flera danska tangentbord, både på laptops och vanliga tangentbord. Efter två dar tänker du inte på det.

Enda skillnaden är:

Ø = Ö
Æ = Ä

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Skärp dig, jag har haft flera danska tangentbord, både på laptops och vanliga tangentbord. Efter två dar tänker du inte på det.

Enda skillnaden är:

Ø = Ö
Æ = Ä

Om du läser lite högre upp så ser du att jag beställt den igen

Visa signatur

Yeah, that's the one. That's my bad motherfucker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hyperx
Om du läser lite högre upp så ser du att jag beställt den igen

*krama*

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AIex
Köpte nyss en Acer Ferrari 3000 för 17k. Får hem den imorrn

Nån som vet vart man kan köpa en schysst väska till den? Typ en röd väska skulle va coolt, så om ni vet nån sida som säljer schyssta laptop väskor så skriv

Btw: Ni som redan har en Acer Ferrari 3000 hemma, hur är den där musen som följer med? Håller den samma klass som Microsoft 3.0? Är det en knapp på vänster sida så att man kan gå bakåt (En sån knappt finns på 3.0:orna).

Om nån vet nån stor bild på Acer Ferrari Musen så länka gärna.

du ska ju ha en svart väska för att höja effekten då du tar fram din skrikande röda fina italienska dator

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite

Jag har också köpt en Ferrari 3000 och är nöjd med den.

Har bara litefrågor angående den!

Den där Bluetooth ikonen som ligger på skrivbordet, går den att få bort på nåt sätt?

Permalänk

Varför inte köpa den i sverige?

Ringde själv till bitux c3 förra veckan om dito, 15700:-.
Dock inte o lager ännu, men jag tyckte det var ett bra pris.
www.bitux.se

Visa signatur

steffe

Permalänk
Medlem

Äre ¨nån som are nåt schysst tema till 3000? Det enda som följer med är ju en bakgrundsbild.. och ett ljud , Finns det inget snyggt tema som gör allt ferrari-stilat ..

//hyper

Visa signatur

Yeah, that's the one. That's my bad motherfucker.

Permalänk
Medlem

Hur länge räcker batteriet ungefär och blir datorn varm??

Visa signatur

"Tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter"

Permalänk
Medlem

ca 2h under mer krävande saker .. som spel o dyl .. annars ..2.5-3 .

Varm?.-.. Jo, den blir varm det blir dom flesta laptops.. fast den här blir varmare än de flesta .. speciellt vid vänsterhanden..

Jag tycker ändå att den är värd varenda krona. Jag ångrar mig inte..

Visa signatur

Yeah, that's the one. That's my bad motherfucker.

Permalänk
Medlem

För det var en AMD va? För jag har hört att AMD-laptops generellt sätt blir rätt så varmare än Intel...

Visa signatur

"Tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter"

Permalänk
Medlem

japp.. mobile 2500+.

Visa signatur

Yeah, that's the one. That's my bad motherfucker.